Gå til innhold

Veien tilbake


Gjest Happy90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Nå har jeg sittet en halvtimes tid og latt meg inspirere av deres motiverende dagbøker her inne, og kommet til den beslutningen at jeg vil ha en selv og. Jeg blir glad for selskap her inne, og de som vil er hjertelig velkommen til å "dele" dagbok med meg. Følte nemlig andre dagbøker var litt for godt i gang til at det gikk å slenge seg med der, jeg er tross alt nybegynner :)/>

 

Begynner dette første innlegget med en slags presentasjon av meg og min livssituasjon. Jeg er ei 24 år gammel jente, som studerer og har deltidsjobb ved siden av. De siste månedene har jeg lagt på meg litt (faktisk begynte oppgangen samtidig som jeg begynte å tenke på å gå ned noen kilo, innser nå at det ikke holder med tanken på slanking, den gjør bare at jeg får lyst på noe godt!).

 

Nei, tiden er inne for en mer systematisk tilnærming til vektnedgangen. Startvekten forrige torsdag var 66,6 kg. Jeg har ikke slanket meg siden, men likevel vært ganske sunn og måteholden, så har håp om at vekten skal være litt lavere i morgen tidlig, da jeg skal veie meg igjen.

 

Mitt første mål er å veie 63 kg. 15. november. Det er kanskje for mye å forvente, og jeg vet det ikke er bra å gå ned for raskt. Men jeg tror det første målet må være litt ambisiøst for at jeg skal komme i gang og ta dette på alvor. Deretter skal jeg ha en nedgang på omtrent 0,5 kg i uka, med litt pauser (regner ikke med å gå ned i jula f.eks.).

 

15. desember: 61 kg

15. januar: 60 kg

15. februar: 58 kg

15. mars: 56 kg.

 

Et viktigere mål er å bli vant til riktige vaner og en god livsstil, som varer. Utfordringer her er at jeg har det med å spise for mye til middag (stappmett), at jeg lett spiser når jeg kjeder meg, eller verst: når jeg savner kjæresten (avstandsforhold). Det kan også lett bli litt ekstra kos når jeg er hos kjæresten (men han er også opptatt av å være sunn, vi har lagt på oss samtidig, så dette ordner seg nok fint), og vin og god mat hører ofte med på jentekvelder. Også familiebesøk kan være en utfordring, men her må jeg bare være flink til å godta ett kakestykke/vaffel etc, uten å tenke at "alt er tapt" pga dette (og så proppe meg med mer). Ellers skal jeg få til minst tre treningsøkter i uka. Dette bør gå veldig fint, jeg trente mye mer før. Likevel setter jeg målet på tre, for å komme ordentlig inn i gode rutiner som kan vedvare over tid.

 

Dette ble et langt innlegg, men her er det slutt! Jeg oppdaterer med ny vekt i morgen. Håper noen vil slenge seg på her, og ellers blir jeg veldig glad for alt som er av tips :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 64,8 kg i dag :D

Stor vektnedgang, men fornøyd. Regner med høy vekt sist torsdag delvis skyldes mensen og noen usunne dager i forveien.

 

Mangler fortsatt nesten to kilo før første delmål, så bare å stå på videre!

 

Fikk ikke til å registrere vekt på profilen, eller, jeg fikk endret vekten, men da ser det ut som 64,8 er startvekten. Blir jo feil, men ekstra kjekt med dagbok her da, så kan jeg følge med litt :) Håper på 64,0 kg neste uke.

 

1. uke: nedgang på 1,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker registrering av mat ikke er noe for meg. Ikke planlegging heller. Jeg blir sulten av å tenke så mye på mat. Det er antakelig derfor jeg alltid tidligere har lagt på meg så fort jeg har begynt å tenke på slanking. Derfor dropper jeg å føre opp hva jeg spiser, og fortsetter heller med det som funket i våres: En vanlig sunn livsstil, mye vann, sjeldent godteri etc, trening 2-3 ganger i uka, daglige gåturer og (nesten) nok søvn. Ingen kaloritelling, ingen dårlig samvittighet, men veiing innimellom, bare sånn for å følge med.

 

En utfordring jeg har akkurat nå er at jeg nettopp har reist fra kjæresten min, og det er over tre uker til vi ses neste gang. Savnet er intenst, og jeg får lyst til å "unne meg litt ekstra" (dvs masse smågodt og sjokolade). Jeg skal unngå den typen unning, og heller med god samvittighet ta et par glass vin på jentekveld i kveld.

 

Nå må jeg stå på med studier og oppgaveskriving, henger litt etter. Torsdag oppdaterer jeg med ny og lavere vekt (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,2 kg i dag. Selv om det er en nedgang på 200 gram mindre enn jeg håpet forrige torsdag er jeg fornøyd. Det ble øl og nattmat på fredag, stor middag lørdag og søndag, OG godteri, ost, kjeks og (for mye) vin nå på tirsdag. Helga med kjæresten var egentlig helt ok matmessig, men det godteriet på tirsdag, og at det ble mer enn to glass rødvin, det var en helt uplanlagt sprekk. Jeg er likevel ganske stolt av at jeg ikke lot dette utvikle seg til en kjempegodterifest, som jeg kanskje før ville gjort ("når man først har vært usunn er det bare å kjøre på").

 

Jeg er ganske avslappet når det gjelder tidspunktene for å nå de forskjellige målene nedover, men registrerer at jeg er godt i rute med tanke på den opprinnelige planen (63 kg innen 15. november, 61 kg innen 15. desember). Det er motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...