Gå til innhold

Sommerkropp 2015?


Gjest Lettie
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg endelig klar for å brette opp ermene og faktisk ta fatt på disse kiloene...igjen! Som mange andre her inne så har jeg gjort dette før (det ser man vel utifra innmeldingsdato…). Hele mitt voksne liv har jeg gått opp og ned i vekt, og etter at jeg fikk barn har det blitt enda vanskeligere å gå ned. Den siste tiden så har jeg merket meg at jeg automatisk tenker «tjukk» i det jeg ser meg i speilet, og sånn kan jeg jo ikke ha det.

 

Jeg 33 år, gift og har to barn på 6 og 4. Jeg har en stillesittende kontorjobb, så ikke noe gratis å hente i forhold til aktivitet. Jeg elsker god mat og drikke, og er nok litt for bedagelig anlagt… Og litt for glad i sjokolade. :P

 

Jeg veier nå 82.9 kg, er 167 cm høy, altså en BMI på 30. Jeg er typisk epleform med kort overkropp og alt lagret på magen. Målet er et sted mellom 65 og 69 kg tenker jeg, jeg kler ikke å være for tynn, jeg var nede i underkant av 62 kg for 8 år siden og da var jeg skrall og så ikke helt sunn ut. Men det viktigste er egentlig å bli sunnere, lettere i kroppen og at jeg slipper å føle meg uvel fordi jeg synes alt tyter ut.

 

Planen er å ligge på 15-1700 kcal, LITT mørk sjokolade er lov på lørdager. Grovt og grønt, men med sunt fett er tanken. Også skal jeg drikke mye vann og SOVE nok! Det siste tror jeg er noe av årsaken til at det er vanskeligere å gå ned i vekt nå enn før barn – jeg sover langt mindre! I tillegg så skal jeg slutte å være støttemedlem på SATS! Har et mål om å løpe Halvbirken i juni, det er 12 km i terreng. Per i dag så løper jeg vet bare 4 km, så har litt å gå på ;)

Har veiedager på fredager, så kryss fingere for meg på fredag da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Hei! Får jeg henge meg på?

Jeg starter også på nytt. Siste året har jeg gått opp 10kg. Så her trengs det en real kostholdsendring.

 

Jeg har to barn, en på 6år og en på 3. Kjenner meg igjen med at kiloene er venskelige å få av etter at barna kom.

Jeg er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien, selv om det kan være en stressende jobb blir det mye stillesitting i bilen.

 

Jeg veier 80,1kg i dag, og har en høyde på 158cm. Her er målet å komme meg ned 20kg til slutt. Vet jeg trivest godt på 60kg.

 

Planen er å telle kalorier, ligg på ca 1500. Mye vann og mye grønnsaker. Ikke noe annen godis enn mørk sjokolade. Har vært støttemedlem på treningssenteret flere ganger, så må tenke på om jeg skal melde meg inn enda en gang. Ellers så blir det gode turer ca hver dag.

 

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...