Gå til innhold

Silje starter på nytt... for siste gang!


Gjest siljekatrin
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siljekatrin

Hei hei!

Nå er det siste gang jeg starter på nytt.

på et år har jeg lagt på meg litt over 10kg, disse MÅ bort. Pluss i alle fall 10kg til. Så jeg har 20kg som skal vekk.

 

Jeg er 158cm høy. Og startvekta mi er på 80,5kg

 

Jeg må jobbe med å spise frokost, kutte ut alt av kaker og godsaker og kutte ut all småspising. Samt at jeg må drikke mer vann.

Treningen fremover blir turgåing, så får jeg se om jeg bygger på mer etter hvert.

 

Ellers så har jeg og mannen to barn, en på 3 og en på 6. Vi bor landlig til å har skogen og lysløype rett utfor dørendet er bare dørstokkmila som er blitt så himla lang det siste året.

 

I morgen skal jeg veie meg, og skrive ned noen delmål.

 

Hiv deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil gjerne følge deg i prosjekt 20kg ned :) Jeg skal selv ned like mye, men både utgangspunktet og målet mitt er noe høyere enn ditt. Jeg er 167cm og veide 97kg i dag morrest. Målet er å nå 77kg, og så holde meg under 80 etter det. Jeg har vært overvektig hele mitt voksne liv, og ser at normalvekt ikke vil være forenlig med det livet jeg ønsker å leve.

 

Jeg er 38 år, og har mann og to barn på 3,5 og snart 7 år. Jeg bor i by, men har også fjellet og lysløypa rett utenfor verandadøra - jeg må bare bli flinkere til å bruke det. Min store fiende er trøstespisinga. Jeg får et voldsom sukkersug når jeg må konsentrere meg mye, og når jeg er sliten - med en stillesittende saksbehandlerjobb med stor arbeidsmengde og to barn hjemme, vil det si at jeg har sukkersug nesten konstant...

 

Det kan bli morsomt å følge hverandre - nå må vi først bare komme oss gjennom helga... Vi har hatt hjemmelaget pizza til middag, og jeg har holdt meg til den planlagte mengden. Og jeg har takket nei til cola. Nå gjenstår det å motstå sjokoladen i skapet - den skal ikke få komme frem før i morgen kveld. Kanskje jeg skal strikke hele kvelden, så hendene mine ikke sniker til seg snop mens jeg ikke følger med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Så hyggelig Roskava! Dette skal vi klare!:)

kjenner meg igjen med det du sier, jeg spiser også når jeg er lei, sliten og stressa spiser jeg.

Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, er egentlig veldig mye stillesitting i bilen, samtidig som hverdagen kan være veldig stressende. Pluss at ingen ser meg hvis jeg spiser en sjokolade i bilen..

 

Jeg veide meg på fredag, da viste vekta 80,0kg Men har ikke tatt noen mål enda.

Skal vi ha en felles veiedag?

 

Når det kommer til trim, så ønsker jeg å klare 5-6 gode turer pr uke. Skal gå en i kveld tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga så godt som over, og det har gått helt fint :) Jeg har ikke fått i meg den riktige balansen av næringsstoffer, MEN jeg har holdt meg under 1600kcal hver dag. Lørdag ble det litt snop og et halvt glass rødvin, i dag ble det litt snop og dessert. Men også lapskaus til middag, med MASSE grønnsaker :) I dag har jeg vært på beina hele dagen, og fikk også ungene med meg i bassenget på formiddagen - dagen blir jo så lang når man stiller klokka til vintertid!

 

Jeg har pleid å ha veiedag på tirsdager - da har jeg motivasjon for å holde meg selv i ørene i helga, samtidig som hverdagen sørger for at rutinene holdes og fordøyelsen er i rute. Hva synes du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg starter også for siste gang og denne gangen skal jeg klare det. Starter på nettkurs 4.11 og skal ned 20 kg. Er 162 cm høy og veier 86,7 kilo idag. Mitt store problem er sjokolade, har et veldig søtsug på ettermiddagen/kvelden. Og jeg vet at jeg spiser for sjelden, så nå skal jeg få skikk på mitt spisemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Hei Sojens, heng deg på! :D/>

 

Veiedag på tirsdag hørtes fint ut!

 

Helga mi har ikke gått så bra. Hadde arbeidshelg, der fikk vi servert hamburger til mat.. pluss at vi var i 2 bursdager på søndag. Så det var ikke helt heldig.

dagen i dag har gått mye bedre. Men etter helga er det vel en fare at jeg har gått opp litt i morgen, det blir spennende å se.

 

Jeg må jobbe hardt nå i uka, skal på festligheter i helga. Og neste helg er det julebord. Det blir noen utfordringer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske god på å planlegge festligheter og sånt, jeg har holdt på så lenge at jeg har blitt ganske flink til å slanke meg - jeg er bare så dårlig på å holde vekta...

 

Tipset mitt er å planlegge hva man skal innta -'legg det inn ikostholdsdagboka allerede på morgenen. 150g pinnekjøtt, 100g potet, 100g kålrabistappe og 1dl sky. 2 øl og to glass vin. Og så planlegge kostholdet resten av helga slik at man jevner det ut på 1800-1900 kcal pr dag den helga. Da går man ikke så mye ned den uka, men man går ihvertfall ikke opp. Den viktigste delen er imidlertid å holde seg til planen - det er kanskje det vanskeligste :)

 

Selv skal jeg på OU- dag med jobb i morgen, på et av byens nye hoteller. Da blir det både stor lunsj, kake til kaffen og felles middag etterpå. Jeg har bestemt meg for å holde meg til ulike salater og fisk til lunsj, helst ikke kake til ettermiddags-pausen, og så unne meg både dessert og et glass vin til middagen :) I dag var jeg på foreldremøte i barnehagen, og der serverte de heldigvis jordbær sammen med kakene, så jeg holdt meg i skinnet uten å fremstå som ei kjip kjerring :)

 

I morgen er det veie- og måledag. Jeg er spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Det var lure tips, tusen takk!

Veide meg i morges, 79,1 viste vekta, altså -0,9kg denne uken. Er fornøyd med det, så er det bare å fortsette.

mitt mål denne uken er å få i meg mer vann. Har en stygg uvane der jeg heller drikker cola zero enn vann.. Ikke bra!

 

Masse lykke til i dag! Salat og fisk er fint å bestille når man spiser ute, det gjør jeg også. Bare husk å få dressing på siden, og uten krutonger, det har jeg lært ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, det var mye vann og greier i denne kroppen. Veiing i dag morrest viste 95,6 kg! 1,4kg ned!!! Og rundt midjen gikk jeg fra 101cm til 95cm!! Minus 6cm!!!

 

God motivasjon for fortsettelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest siljekatrin

Oioi! For et resultat! Gratulerer!

Når man ser slike tall føles kanskje fortsettelsen lettere.

 

Denne uken gikk ikke så bra. Vekta sto stille. Regner med det var pga. Festen i helga, det vi spiste tapas til mat, og en burger til nattmat..sukk..

Denne fredagen er det julebord. Det er vel bare å ikke gi opp, ikke gå tilbake til gamle vaner i hverdagen.

 

Jeg har noen punkter/regler jeg skal følge for å gjøre det lettere.

- Ikke godter, kun til fest.

- Ikke brus/ mye flytende kcal

- Ikke mat etter kl 20

- Drikke nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Henger meg på her jeg og håper det er greit? Er en 43 år gammel jente som er 173cm og veide 80,4 kg når jeg begynte forrige søndag! Har veid meg på søndager og det ble 2,5kg ned den første uken! Superfornøyd med nedgangen som sikkert er mye vann, men ned er ned!! Har gått ned i vekt med GR før, men har gått opp halvparten igjen pga sløvhet og medisinbruk. Målet er 68 kg 17 mai, for da passer bunaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...