Gå til innhold

Nok er nok.


Gjest siissels
 Share

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup nyttårsaften, og må si jeg vil ned noen kg til da/skal ned (og ett i juli 2015)

Har bl.a en kjole hengende, som er fin på nå, men jeg ser den blir enda penere på om noen kg er borte.

 

Veier nå 72.2kg, trivselsvekta er rundt 56/57 kg - og det er jo 16 til det - men i første omgang ser jeg 60 kg som ett realistisk mål.

 

Første store delmål er 65 kg som jeg veide for 2 år siden. (Og er jeg ned rundt det innen 2 mnd er jeg storfornøyd).

Men nå i første omgang vil jeg si at jeg skal ned til 70 kg innen 3 uker, DVS innen 21.11. OK, det kan høres lite ut, men slike små skritt må jeg bare ta.

 

De ekstra kg har lagt seg foran på magen og rundt halsen faktisk, blæææ.

De har kommet sakte, men sikkert på grunn av bilkjøring til/fra arbeidsplasser og småspising i bilen - da man ikke har fått tid til skikkelig matpauser, og minimalt med trening,

 

Har bestandig likt å trene, heldigvis, men har blitt dårlig med det også da utvalget ble en tanke dårlig her en periode. Kanskje ei dårlig unnskyldning, men fra å ha både spinning, aerobic, step/styrke og zumba - så ja det ble dårlig. Har selv vært instruktør på både step/styrke, aerobic og zumba - men senteret valgte å kutte det ut.

 

Er nå igang (igjen) med spinning 2 dager i uka, i tillegg til 1 eller 2 økter med styrketrening. (Vet jo at jeg da går ned). Rokkeringen har også fått lov til å komme fram igjen, så nå er det ingen unnskyldning for verken det ene eller det andre.

 

 

Mandag 27.10: 72.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skal man si

100 gram ned, på ei uke. Ikke mye å skryte av det, men alt kommer med. Håper på ei bedre uke som kommer.

0.5 cm mindre rundt midjen.

 

Mandag 27.10: 72.2. 03.11: 72.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor sakte du løper, så knuser du alle som ligger på sofaen.

 

Så sant, så sant. :)

 

Hva med å legge denne ut under "Inspirasjon" på Ned 20-30 kg-overskriften? Til inspirasjon for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor sakte du løper, så knuser du alle som ligger på sofaen.

 

Så sant, så sant. :)/>

 

Hva med å legge denne ut under "Inspirasjon" på Ned 20-30 kg-overskriften? Til inspirasjon for flere?

 

Den kan jeg godt gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nå nedover denne uken også.

500 gram. Usikker på om det faktisk er mer, skal veie meg i morgen også.

0.5 cm rund midja.

 

Det er så herlig å se at vekta går nedover. Har satt meg ett mål om å nærme meg 70 tallet til neste mandag - spennende om det går.

 

Har kommet greit igang med treningen igjen. 2-3 dager spinning og 1-2 dager med styrketrening, enten alene eller før/etter spinning. I tillegg fikk jeg til ei økt med svømming denne uken, og det var godt. Har ikke vært i bassenget siden mai.

 

Prøver å få "innført" oftere måltider så godt det lar seg gjøre når man kjører mye bil til og fra hver arbeidsplass. Kjekt med frukt og nøtter i bilen.

 

Mandag 27.10: 72.2. 03.11: 72.1. 10.11: 72.0. 17.11: 71.5. 24.11:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vente med å veie meg til i morgen, har allerede spist frokost, og da er jeg tyngre tvert.

 

Har hatt ei god treningsuke, spinning 3 dager + styrke før spinninga alle dagen, og 2 gåturer.

Ser ut til at det blir mindre trening denne uken; møter og avlysning av spinningtimer - må få slettet inn styrkeøkter da ja.

 

 

Nytt mål er satt: 8.des 70.

Kommer jeg under 70 kg er det en positiv overraskelse.

Tør ikke sette noe høyrer krav til meg selv da jeg vet hvordan disse ukene blir pga bla møter - skal være standhaftig jeg lover det.

Skal rette opp lilySlim i morgen når jeg har vært på vekta: håper jo virkelig at det er mindre enn 1.8 kg jeg skal ned til 8.des ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta ville ikke vise mer mer enn 71.4 kg i dag. Itrriterende, da jeg var under 71 midten av forrige uke, men for meg ikke og står fortsatt på.

Samtidig så ser jeg positivt på det, jeg går ikke opp.

 

 

27.10: 72.2. 03.11: 72.1. 10.11: 72.0. 17.11: 71.5. 25.11: 71.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ble litt stille fra meg, men ingen fare - jeg er her fortsatt, og vekten går faktisk nedover.

Satte meg jo ett mål om å se 70. kg på vekten 8. desember, og nådde ikke det målet helt, manglet 500 gram, men gir ikke opp.:)/>/>/>/> Samtidig som en snikveiing i dag morges (12.12) viste at vekten var 70.2 - men jeg stoler liksom ikke helt på det. Skal slutte med den snikveiingen for den "lurer" meg/forstyrrer meg mer enn jeg vil.

 

Nytt delmål for 29. desember blir å komme under 70 kg, har satt opp 69 kg og håper det går bra med tanke på alle julebesøkene og den gode maten som jeg vet dukker opp.

 

27.10: 72.2. 03.11: 72.1. 10.11: 72.0. 17.11: 71.5. 25.11: 71.4. 01.12: glemte å veie. 08.12:70.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opp 100 gram, men ned 0,5 cm i midjemål.

Tror målet om å se 69 tallet siste mandagen i desember kan jeg se langt etter.

Veldig greit at jeg går ned i størrelse, men hadde jo også vært kjekt å kunne sett det på vekta også.

 

Fikk på meg en kjole i dag som jeg ikke har brukt siden den var alt for trang over noen frontdeler :)

Da har jeg fått på meg 2 kjoler de siste to ukene som jeg ikke har brukt.

Neste ut er ett skjørt jeg har fått av ene svigerinna mi, og en kjole jeg skal ha på meg i bryllupet nyttårsaften :) Dvs at kjolen skal på først :)

 

Lurer på om jeg skal sette badevekt Nr 2 inn på badet også, for å se om det er forskjell på de to.

 

 

 

 

 

27.10: 72.2. 03.11: 72.1. 10.11: 72.0. 17.11: 71.5. 25.11: 71.4. 01.12: glemte å veie. 08.12:70.5 21.12: 70.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppende glad.

Prøvde den ene kjolen jeg vurderer å ha på i bryllupet i dag, og jeg fikk den på og igjen uten å se ut som ett pølseskinn :)

Den andre som jeg i utg.punktet hele tiden har fått på, fikk jo også bedre passform :)

 

Må si jeg er glad for dette, til tross for at vekta viser noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Fikk kjempeskryt for kjolen jeg hadde på i bryllupet. Da gjenstår bare ett bryllup, og det er ikke før i juli.

 

Vekta sier dessverre opp 300 gram siden 21.12; 70.9, men livvidden er beholdt :)/>

 

Må alt i alt si meg fornøyd med dette siden jeg har hatt 2 uker juleferie, selv om det morsomste hadde vært at jeg hadde vært stabil eller gått bittelitt ned.

 

Den andre vekta er ikke satt inn, det holder med en :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Stolt over meg selv i dag :)

Sprang 12 minutter på tredemøllen, og det uten å få vondt i leggene.

Er noe der inni som ikke stemmer, så 12 min er bra for meg. Kunne ha holdt på en stund til, men ble avbrutt av strømbrudd. Lenge siden jeg har brukt tredemøllen, så nå er jeg igang på den også igjen :)

 

Spent på hva vekten i morgen forteller meg, og også målbandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

500 gram ned :)/> og ingen cm er forsvunnet. Bør være fornøyd med det, og så håper jeg at det går likedan denne uken også. Vet det blir litt kakespising denne uken, og 2 møter på kveldstid - men trening skal presses inn :)/>

Ser litt mørkt på at jeg skal ha kommet ned i 69 kg innen februar når jeg ikke går ned mer - men man skal aldri si aldri.

 

Føler at jeg spiser for lite, så nå er jeg igang med registreringen her inne igjen. Gjorde det i fjor, men så ..... I tillegg skal middagsplan for 1-2 uker lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg holder fortsatt på, men her har vi slitt med nettstsbilitet, så dermed har denne siden vært lagt nederst. Nå er alt på plass igjen, så da skal det bli bedre.

 

Ikke vært på vekten, og målbandet er heller ikke vært tatt fram. Skal finne fram begge deler i løpet av måneden, eller 1. Mars.

 

Har vært 1 til 2 ganger i uka på spinning, og faktisk 3 også innimellom. Har tatt ei styrkeøkt på ca 45 min før spinninga :)

 

Var 2 timer på senteret og trente i går. Det ble både styrke og kondisjon. Tredemøllen begynner å bli min venn, eller rettere sagt jeg blir venn med den igjen: 2 x 10 min løping i går også i ett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest siissels

Startet mat registrering igjen i dag.

Ikke vært på vekten enda, og grunn til det er at de siste 2 ukene har jeg hatt 2 fridager/ettermiddager hjemme :( dårlig unnskyldning kanskje,men når man ikke kommer seg på trening pga det blir man frustrert.

 

Trente på fredag i 2 timer, styrke for det meste og det var godt :)

Spinning i kveld håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest siissels

Jeg er her fortsatt, men vært stemmeløs med treningsforbud. Er nå igang igjen :)/>

 

Har vært på 4 gå/løpeturer de siste 5 dagene, så er igang igjen.

Hadde en runde på treningssenteret med mageøvelser mandag, og det kjenner jeg enda i mageregion :)/> Herlig.

 

Har begynt å skrive treningsprogram for meg selv, og så får en se hvor lang tid det tar å øke intensitiviteten.

 

Vekten og målbandet har jeg ikke rørt, så skal sette meg nytt mål med ny dato etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest siissels

Lurer på om måla jeg har satt meg for lenge siden er i mål? Har unngått vekten, men det blir over helgen.

 

Målbandet skal bli min ekstra venn framover, så jeg skal endre den ene målet til cm :)/>/> Grunn til det er at jeg er igang med å trene litt ekstra styrke, og da vet jeg at vekten ikke er like god på å røre på seg til tross for at den gjør det.

 

Nå er det tid for sykkelturer ute, og det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei på deg😊

 

Jeg bruker både vekt og mål, så ser jeg ikke resultater den ene plassen så ser jeg det gjerne på den andre😄

Jeg ble litt spent på hva du veier nå😊 og så herlig at du passet de kjolene til nyttårsbryllup, til sommerbryllupet må du vel ut å kjøpe ny kjole for at alt er blitt for stort 😊😊

Selv skal jeg se bra ut i bunaden om etpar uker så mitt mål er to-tre cm inn fra rygg/bryst og ned til sideflesket, ikke nøye med vekta bare jeg skrumper inn😂😂

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Hei på deg😊

 

Jeg bruker både vekt og mål, så ser jeg ikke resultater den ene plassen så ser jeg det gjerne på den andre😄

Jeg ble litt spent på hva du veier nå😊 og så herlig at du passet de kjolene til nyttårsbryllup, til sommerbryllupet må du vel ut å kjøpe ny kjole for at alt er blitt for stort 😊😊

Selv skal jeg se bra ut i bunaden om etpar uker så mitt mål er to-tre cm inn fra rygg/bryst og ned til sideflesket, ikke nøye med vekta bare jeg skrumper inn😂😂

Lykke til 😊

 

Ble både vekt og mål denne uken.

100gram ned, og halv cm mindre rundt midja :)

Fornøyd med alt nå jeg.

 

Skal inn i bunaden om ett par uker her også, 17. Mai først og så konfirmasjon. Den passet i fjor sommer, litt trang, så håper den sitter enda bedre i år. Skal kjøpe ny vest når året her er over.

 

Kan vel hende jeg må kjøpe ny kjole til sommerbryllupet ja. Blir spennende å se.

 

Ser vi tenker likt gressenka, bare flesket forsvinner er vi fornøyd. Muskelmase er jo tyngre enn flesk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siissels

Under 70 kg for første gang på leeeenge. :)/>/> Dvs at det gjenstår under 10 kg, men jeg skal holde meg her inne en stund til før jeg går inn i "de som skal ned under 10 kg"

 

Midjemål det samme da.

 

Vært lite med bevegelse denne uken, men det skal komme seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...