Gå til innhold

Ny i forumet


Gjest LizzyEik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute,

Her er jeg, klar for en reise med opp- og nedturer! Jeg veide 100,6 kilo i går og i 2008 veide jeg 67 kilo.

Her har dere selveste verdensmesteren i å spise når krysspresset jobb, unger og det å bære ansvaret alene treffer meg. Jeg har vilje av stål, men det må 100 kilo til før jeg klarer å mobilisere denne.

Har deltatt på et Grete Roede kurs da siste/tredjemann ble født for 13 år siden, da tok jeg av 16 kilo. Så har jeg trent noe voldsomt i mange år og tatt av og vedlikeholdt vekta. Men i en ny, krevende jobb, med et dødsfall i nær familie kombinert med et brudd med en kjæreste i 2007 gikk startskuddet til kjøleskapet...Annus horribels som jeg aldri helt har klart å slippe tak i.

Heldigvis har jeg nå lagt bak meg syv kjipe år og heretter skal det være år hvor jeg skal slippe å pese for å gå opp trappene. Det er rett og slett for dumt når jeg bare er 47 år!!

Jeg håper jeg finner mange likesinnede her som jeg kan heie på og bli heiet av.

 

Vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonemortil3

Hei :)

jeg begynte på kurs på mandag - nettkurs - så jeg er så vidt i gang :)

 

Jeg kjente meg igjen i deler av det du skrev... jeg er også ekspert på å spise når jeg stresser... og det å kjøre bil er blitt et "fristed" for meg - som egentlig er blitt en kjempedum uvane. Føler liksom siden det er så mye stress så "fortjener" jeg å fråtse i boller/iskaffe/sjokolade og andre søtsaker når jeg endelig setter meg i bilen helt alene og "kobler ut" fra resten av verden.. samme om kveldene når alle har lagt seg - da putter jeg i meg masse dårlig mat.

 

Jeg har også gått på kurs for en god del år siden og da tok jeg av 13 kg.. så egentlig så føler jeg jo at jeg kan det meste i teorien, men det hjelper jo lite når jeg ikke klarer å gjennonmføre det i praksis. Så nå er det godt å ha en kursleder som "holder meg i hånden" :)

 

Kanskje vi to også kan støtte hverandre litt - og kanskje flere vil henge seg på!!

Jeg er 39 år, skal ned 20 kg (minst), synes det er kjempevanskelig å holde ut lenger enn i 3 uker.. men nå SKAL jeg klare det.

Jeg har 3 barn på 14, 11 og 2 1/2 :)

Har for øvrig aldri veid så mye som jeg gjør nå (utenom når jeg var høygravid..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...