Gå til innhold

Trenger hjelp fra absolutt alle


Gjest Kvinne25
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en kvinne på 25 år..

160 høy og veier ca 83 kg.

Går ikke på noe kurs, har ingen planer om det heller.

Aldri gått ned i vekt særlig( kun en gang 5-6 kg). Hver gang jeg prøver å begynne på noe så avsluttes det fra 3-14 dager.

 

Jeg har blitt så lei meg og det siste. Vekta bare øker og øker uke for uke.

Har noen helse problemer følge av overvekten.

 

Jeg vil gå ned i vekt føle meg vel på utsiden og innsiden.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det?

 

Jeg er en karbo-sukker avhengig.

 

Har stille sittende jobb og er stille sittende fra morgen til kveld.

 

Alle mine tidligere forsøk har alltid motivasjonen vært på topp, nå har jeg mistet det også. Jeg har alltid hatt så lite vilje.

Troen på meg selv er mistet.

 

Hvor starter jeg?

 

Hva gjør jeg?

 

Dette er et nød rop til alle dere superflinke der ute:

 

HJELP MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Du er jo allerede i gang i og med at du har meldt deg inn i Roede-klubben.

 

Jeg er langtids jo-jo slanker, startet på 148,8 kg i 2006 og veier i dag 112,5 kg (183 cm på sokkelesten). Jeg har PCOS som gjør vektnedgang vanskelig og som deg så er jeg også karbo/sukker-avhengig.

 

Jeg klarer i dag å holde vekten i lange perioder for så plutselig til dels uforklarlig å rase opp igjen.

 

Jeg ser du skriver at du ikke vil på kurs, men jeg vil anbefale det når du som du selv sier trenger hjelp til å komme i gang.

 

Ellers så ville jeg tatt i bruk matdagboken på nettsiden her og begynt å registrere matinntaket dette gjør deg mer bevist på de valg du tar i matveien og hva de utgjør i forhold til ditt engergi/kcal behov.

 

Videre er det veldig viktig å drikke nok vann.

 

Tror det er lurt å i første omgang få gode vaner med tanke på mat og drikke. Har lest og fått fortalt at vektnedgang er 80% mat og 20% trening.

 

Tror det er viktig å ikke gå for hardt ut på alle områder med en gang da blir en fort lei og mister motivasjon. Trening gir økt muskelmasse og på sikt økt forbrenning og det vil vi jo ha, men i utgangspunktet ville jeg fokusert på maten var jeg deg.

 

Jeg ville og satt meg små delmål, td. en bukse du vil inn i eller ett antall kg som du vil ned til en gitt dato, oppnåelige mål som du kan nå på veg mot din ønske vekt/kropp. Jeg ville og sett en belønning når delmålet er nådd.

 

Motivasjon er ferskvare og trenger jevnlig påfyll, det er her jeg mener at viktigheten av kursleder og samtalegruppe kommer inn, de er gode pådrivere og jeg har i allefall opplevd å komme demotivert til kurs og reise derifra med nytt pågangsmot og motivasjon til en ny uke, men det er meg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest siljekatrin

Jeg henger meg på her!

Jeg blir 25 i sommer, er 159cm høy og vekta vinter 81,5kg. Så vi har jo ganske så like mål, og utgangspungt!

Her har jeg gått opp nesten 15 kg på 1år. Så disse skal av i løpet av året, mest mulig skal av frem mot sommeren.

 

Går ikke kurs jeg heller, men har noen regler meg prøver å følge i løpet av dagen:

Ikke godter

Ikke mat senere enn 20:30

Ikke Pepsi Max.

Drikke mye vann.

Trapp i stedet for heis.

 

Har ikke kommet i gang med trening enda, men det skal jeg prøve å komme i gang med nå i nærmeste fremtid. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal trene på senter eller hjemme og ute i naturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...