Gå til innhold

2015


Gjest Ekorn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Gjest 40årkrisa

Hei.

Jeg har akkurat meldt meg på Maxi kurs med oppstart om 1 1/2 uke.

Jeg vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å være i et forum, men er klar for å gi det en sjanse, da jeg trenger all den hjelp og motivasjon jeg kan få.

 

Etter 10 år med 30 kg for mye og tilnærmet null aktivitet er jeg dritt lei av å ikke orke, ville eller klare å trene.

 

Jeg har det siste året vært utrolig matlei og spiser kun fordi jeg må, og da er det ikke ofte de gjennomtenkte og lure valgene blir tatt.

 

Dersom det finnes andre som kan kjenne seg igjen i min situasjon og som kan dele gode erfaringer, samt sparke meg litt i rævva når det trengs setter jeg utrolig pris på det.

 

Jeg vil selvfølgelig gjerne bidra med støtte og råd der jeg har noe å gi tilbake også :-)

 

2015 er året jeg skal ta kropp og sjel tilbake. Av med autopiloten og på men manuellstyringen der jeg tar aktive og sunne valg for meg og min kropp.

 

Godt nytt år og lykke til alle sammen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Epletre123 og 40årskrisa! :)

Hyggelig at vi er flere inne her! Jeg tenker at det meste er enklere når man er flere i samme båt.

 

 

Skal du også på kurs, Epletre123?

Jeg har også meldt meg på maxi kurs som deg, 40årskrisa.

 

Hvordan trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivian83

Jeg starter på Maxikurs 13. januar. Gikk på et kurs i høst(Som var mitt aller første) og med et resultat på -8 kilo, så ser jeg frem til å komme igang med nytt kurs! Frykter jeg har lagt på meg litt i jula, men har bevisst holdt meg unna vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivivan83: Så bra med positiv vektnedgang på forrige kurs!

vs2013: Knallbra med ned 28 kg tidligere! Hvordan greide du det den gang?

Vivian83 og VS2013: Lykke til med trening og sunt kosthold mot et lettere liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg begynner på kurs 12 januar og skal ned 30 kg i første omgang. Veldig fint å finne denne tråden når vi alle skal starte likt. Trenger ett skikkelig tupp. Hvor i landet er dere fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har og meldt meg på kurs skal ned maaaaange kilo,(33kg)men tar ett av gangen. Har ikke tarr nett kurs før så har en del å sette meg inn i. Fint med forum og godt å lese det er andre som og tar tak og også trenger støtte1 jeg er bstemt på valget, men vet det blir mange bratte bakker!.

Har en kneskade som setter grenser for min aktivitet, men glder meg til å kunne bruke begge beina igjen. Lykke til alle sammen. Iinez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Hei,

Er det mange som er innom dette forum og har 30-40 kg som skal bort?

 

Jeg har nok en gang meldt meg på GR kurs, nettkurs nå, med oppstart i januar.

 

Nå har jeg akkuratt skrevet ferdig handlelisten for min første uke. På an igjen, og håper det går bedre denne gangen en sist.

 

skal ned 32,6 kilo denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere alle her. Hyggelig at vi kan gå veien mot et lettere liv sammen.

 

Her startet jeg ei uke bra fra romjula og med dårlig form og svakhet for fristelser så har ikke siste uka vært like positiv. Men det ble en liten vektnedgang lell utrolig nok. Det hjelper nok bare det at jeg er mer bevisst på hva jeg spiser og ikke spiser alt ukritisk som tidligere. Skrive handleliste for ei uke er et godt tips jeg skal ta med videre, Lilletrilletrillet!

 

Ønsker dere ei trivelig uke videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Flygelhorn

Da er ukens veiing unnagjort, og med en vektnedgang på 1,6 kilo, så er jeg veldig fornøyd med uka. Har holdt på med kurs i over 2 mnd, og har heldigvis ikke stoppet opp enda! Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nyttliv68

Hei!

 

Meldte meg inn igjen sist tirsdag, etter å ha vært borte i 1,5 år. Hadde begynt på G.R. kurs men måtte avbryte etter 4. kurskveld pga det ble oppdaget kreft og måtte behandles. Så nå tar jeg opp resten av de fire kurskveldene, og skal nok fortsette til jeg har nådd målet. Jeg tok av da 10, 8 kg men nå er alle kg på plass igjen. På igjen ja.

 

For ca 10 år siden tok jeg av 43 kg. Men jeg klarte aldri å holde de nede. Tok ikke Hold vekt kurset.. Det angrer jeg veldig på.

 

Men nå er det bare å gå i gang på nytt. Og håpe på at det går bra denne gangen. Har 39 kg som skal ned nå.

 

Mvh A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Flygelhorn

Nyttliv68 : Hei, og velkommen i tråden! Godt å komme igang igjen! Jeg merker at jeg sliter litt med å sette et mål... Har vært overvektig siden 11-12 års alderen, så vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente av meg selv(er nå 31)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenpen

Jeg har planlagt å være aktiv på GR-forumet i 2015, men har ikke startet på kurs ennå. (Men som noen av dere andre også nevner har jeg mye slanke- og forsøk-på-livsstilsendring-erfaring fra før:)

 

Super start på året Frk. flygelhorn, med minus 1,6. Tommel opp.

 

Kort om meg:

startet første GR-kurs etter første baby, (i 08) og gikk ned en del men ikke alt jeg la på meg i graviditeten. Nå har jeg akkurat fått baby nr. 3 (nov 14) og jeg har ikke tenkt å få flere babyer. Planen er å gå ned 37 kg.

 

Jeg kommer nok til å legge ut mer konkrete tall på vekt og bmi når jeg er enda mer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nyttliv68

Nyttliv68 : Hei, og velkommen i tråden! Godt å komme igang igjen! Jeg merker at jeg sliter litt med å sette et mål... Har vært overvektig siden 11-12 års alderen, så vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente av meg selv(er nå 31)

 

 

Hei! og takk takk!

 

Ja, er nok veldig vanskelig. Er 46 år.. Så jeg sliter veldig .. Men så langt har uken gått bra. Har vært overvektig siden jeg var barn også... Vet ikke om det er grunnen til vi sliter med å gå ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med vektnedgang frk. flygelhorn!

Nyttliv68: Ny epoke nå etter kreftbehandling! Masse lykke til med vektreduksjonen! Hvordan greide du det sist?

Coco chanel: Velkommen og lykke til du også!

Helenpen: Gratulerer med veslebarnet og lykke til her!

 

Hvordan går det med dere andre da?

 

Jeg vet ikke hva jeg skal si. En mnd snart nå siden jeg tok meg selv i nakken. Har gått på kurs i ca 3 uker. Men kun 2.9 kg ned på denne tiden. Det er vel og merke nedgang, men jeg hadde håpt på mer. Men har ikke vært i form på nyåret og får skylde på det.

 

Som flere av dere har også jeg vært overvektig hele livet, og det er vel noen grunnleggende uvaner vi må endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nyttliv68

Bra med vektnedgang frk. flygelhorn!

Nyttliv68: Ny epoke nå etter kreftbehandling! Masse lykke til med vektreduksjonen! Hvordan greide du det sist?

Coco chanel: Velkommen og lykke til du også!

Helenpen: Gratulerer med veslebarnet og lykke til her!

 

 

 

Jeg vet ikke hva jeg skal si. En mnd snart nå siden jeg tok meg selv i nakken. Har gått på kurs i ca 3 uker. Men kun 2.9 kg ned på denne tiden. Det er vel og merke nedgang, men jeg hadde håpt på mer. Men har ikke vært i form på nyåret og får skylde på det.

 

Som flere av dere har også jeg vært overvektig hele livet, og det er vel noen grunnleggende uvaner vi må endre.

 

 

 

Hei!

 

Takk takk for det, Ekorn! Ja, en ny epoke starter. Med et smil :)

 

Første gangen, da jeg gikk ned 43 kg, gikk jeg på kurs sammen med 2 venner. Vi var tre som bakket opp hverandre. Jeg gikk minst 1 timers tur 6 dager i uka, hadde 3 dager i uka på elipse maskinen og ergo sykkelen. Var veldig streng med meg ang kostholdet. Brukte da 1,5 år til å gå ned 43 kg.

 

Den andre gangen, der jeg gikk ned 10 kg før kreften ble stadfestet, da gikk jeg på kurs sammen med 1 venninne. Da var motivasjonen veldig høy. Jeg gikk turer hver dag i 6 dager, har søndager som hvile dag.

 

Nå prøver jeg å gjøre det samme, men klarer ikke å gå i snøen enda. Sliter med Poly nevropati etter cellegiften. Har vært til beh. på Kysthospitalet to ganger. Kunne nesten ikke gå med høyre benet. Men nå er jeg på vei å legge til å legge fra meg krykka. Så jeg trener styrketrening nå 1 gang i uka, men har fått streng beskjed av fysioterpaut å ta hver dag hjemme. Søndag hvile dag. Så jeg må lage timeplan for hver dag nå. Og satse på å gå litt hver dag. Øke tid for hver dag som går. Mitt mål er å gå like langt som jeg gjorde tidligere. Minst 1 time hver dag.

 

Lykke til du også, Ekorn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og satse på å gå litt hver dag. Øke tid for hver dag som går. Mitt mål er å gå like langt som jeg gjorde tidligere. Minst 1 time hver dag.

 

Lykke til du også, Ekorn!

 

Takk!

 

Å gå er min trening også. Men har ikke kommet i system/form til 1 time hver dag enda. Men det håper jeg snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Flygelhorn

Hei!

 

Da har jeg vært å veid meg. Gikk ned 1.4, midjen krympa med 3 cm. Bør vel være fornøyd jeg, :D/>

 

Så flink du har vært! Jeg kom meg ikke på kurs i går pga sykdom, så det blir ekstra spennende neste uke. Føler egentlig at jeg ikke har vært flink nok på matfronten i det siste, og det har også blitt lite trening. Merker at det er en litt tung periode nå siden jeg er ganske opptatt med jobb og fritidsaktivitet for tiden. Satser på at jeg kommer bedre igang igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvordan går det med dere?

 

Jeg strever med å komme meg i aktivitet, travelt om dagene og kaputt når kvelden kommer. Prøver å holde meg til GR kostholdet og ikke usunt men det er ikke nok. Veiedag igjen i morgen, tror ikke den blir så mye mer lystig enn sist uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...