Gå til innhold

På'an igjen


Gjest Vs2013
 Share

Anbefalte innlegg

Etter først å ha tatt av først hele 28 kilo, sklidde alt ut og jeg har gått opp Ca 10 kilo igjen.

Dette er ikke noe akutt nyttårsforsett, men noe jeg har tenkt på en stund. Nå var tiden inne. Jeg kjenner at det denne gangen var lettere å starte på enn første gang. (Er på dag 3 i dag). Har små innfall av sviktende motivasjon iløpet av dagen, men ikke værre enn at det går.

 

Jeg er veldig klar over hvorfor jeg har gått opp igjen. Det er simpelthen fordi jeg smått om sen gikk tilbake til gamle uvaner. Tenkte jeg kunne unne meg litt her og litt der. Plutselig var sjokoladen slukt.

I tillegg til mye fet mat.

 

Jeg startet da på mandag, på 104.5 (også jeg som var kommet nesten på 80 tallet!) menmen, jeg tenker at det fine er at jeg tar meg sammen nå før det blir 30 nye å ta av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snikveide i dag. Status på dag 4: -2,6 kilo! Jada, jeg vet utmerket at dette er vannvekt osv men jeg er strålende fornøyd likevel.

 

Jeg har veldig varierende aktivitet for tiden. Dagene jeg jobber er nok ganske aktive, men dagene jeg ikke jobber er stillesittende utover turer med hunden. Har dermed valgt å ligge på 1600 kalorier.

Det kan virke som å passe. Måltidene varer i magen Ca tre timer før sulten melder seg, jeg spiser når jeg er sulten men er nøye på hva som går i munnen.

Grønnsaker tar mest plass i kosten, ved siden av grove kornprodukter og noe sunt fett, avokado og nøtter osv. Vann er drikken.

 

Middagene er vanskelige synes jeg. Her skal maten passe til både store og små, være sunne og balanserte og samtidig mette.

 

Pepsi Max er kuttet ut, to-tre dager med hodepine men virker som det er over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit i dag, ingen søthunger i det hele! :)

Heller ingen hodepine så nå tenker jeg at jeg er over kneika.

 

Gått en 40min tur i kveld, friskt og deilig. Fornøyd meg og fornøyd hund :)

 

Kanskje litt dårlig og lite variert kosthold i dag, knekkebrød med kremost og masse grønt til frokost, en banan til lunsj og laks med grønnsaker og to spiseskjeer kokt ris til middag. Kunne nok spist både mer, og mer grønt. Men dagen er ikke over så får spise et godt balansert måltid til kvelden istedet :)

 

 

Jeg merker at jeg har en tendens til å spise ganske lite på dagtid, og har lyst på et skikkelig måltid til kvelden istedet. Slik var det i forrige runde også. Er det liksom ok? Jeg føler meg jo ok og går ned så tror ikke det spiller noen rolle den veien. Men jeg tenker sånn ift metabolismen på kveld og natt.

 

Og det ene spørsmålet fører til det andre. Nattevakter, hvordan spise på disse? Bare forskyve måltidene? Eller?

Egentlig tenker jeg at det helle ikke er bra, ettersom levra jobber mindre om natta og vi skal liksom ikke spise på natten. Men jeg har våkne nattevakter, og kommer til å slite veldig med både sult og trøtthet som følge av lavt blodsukker om jeg lar være å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Vi er vel flere i samme båt her - går ned og så opp igjen. Det er så vanskelig å holde vekten nede.

Godt du er i gang før det ble verre. Jeg kom også i gang før jeg gikk opp alt, men mesteparten dessverre.

Det der med mat på nattevakt har jeg ikke noe greie på - håper du finner en god løsning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nattevaktsmell IGJEN. Her er det en real rutineendring som må til. Dårlige vaner må erstattes av gode. Men, snikveide i dag og har mot alle odds gått NED 500gr siden Mandag så er greit fornøyd med det.

Forsøker å få gått tur nesten hver dag, men aktiv trening har jeg ikke plass til i timeplanen min akkurat nå. Og det er ingen dårlig unnskyldning, den tiden jeg ikke jobber, studerer eller sover må brukes med barna. Vi forsøker å være aktive sammen, så det er da noe.

 

Middager går greit, kvelds går greit, frokost er så kjedelig! Dårlig planlegging ender ofte med et kjipt knekkebrød med ei skive kokt skinke og et glass vann. Så det frister jo ikke akkurat veldig. Prøver å si til meg selv at enten så må jeg planlegge bedre, eller så må jeg faktisk bare ta til takke med kjedelige knekkebrød.

 

Også har jeg tatt noen valg jeg er fornøyd med. Jeg er sjokoman. Nå har jeg unnet meg sjokolade, men da kun en sånn 24gr melkeeventyr med 133'ish kalorier. En sånn, er bedre enn å trøkke 200gr i gapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...