Gå til innhold

Første dagen i resten av mitt liv


Gjest *Calorine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest *Calorine

I dag er første dagen i resten av mitt liv. Og hva som blir utkommet av dagene fremover er det kun jeg som har muligheten til å gjøre noe med. Bare tanken er skummel, -mest fordi planen om å gå ned til trivselsvekten jeg så inderlig ønsker meg tilbake til har feilet utallige ganger før, men også fordi jeg har innsett at alle unnskyldningene som jeg har brukt, og fremdeles bruker, faktisk bare er dårlige unnskyldninger.

 

Jeg er 33 år, er 177 cm høy og har kommet opp i svimlende 109 kilo. Jeg har vært overvektig i 14 år, og gått ned til trivselsvekt 2 ganger. Jeg gikk opp igjen veldig mye raskere enn jeg gikk ned begge gangene. Jeg har gjort mange forsøk på å gå ned i vekt (mange mange ganger), greid kanskje fem kilo eller en uke for deretter å gå på nye smeller.

 

Så dette er meg som prøver- helt nakent og uten unnskyldninger som dårlig tid, mann på sjøen og 2 barn å holde styr på.

Dette er meg (og vil noen være med på reisen min er de hjertelig velkomne!)

 

 

http://www.fitwatch.com/qkcalc/calculate-weight-loss-percentage.html

 

19.01.2015

Endelig mål: 80 kg, BMI 25.5

Mål 1.4.2015: 100 kg (belønning- hårklipp) BMI 31,9

Mål 23.1.2015: 107 kg

Startvekt (1.1.2015): 109,8 kg BMI 34.8

Siste vekt: 109.8 BMI 34.8

Nedgang i %:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er første dagen i resten av mitt liv. Og hva som blir utkommet av dagene fremover er det kun jeg som har muligheten til å gjøre noe med. Bare tanken er skummel, -mest fordi planen om å gå ned til trivselsvekten jeg så inderlig ønsker meg tilbake til har feilet utallige ganger før, men også fordi jeg har innsett at alle unnskyldningene som jeg har brukt, og fremdeles bruker, faktisk bare er dårlige unnskyldninger.

 

Jeg er 33 år, er 177 cm høy og har kommet opp i svimlende 109 kilo. Jeg har vært overvektig i 14 år, og gått ned til trivselsvekt 2 ganger. Jeg gikk opp igjen veldig mye raskere enn jeg gikk ned begge gangene. Jeg har gjort mange forsøk på å gå ned i vekt (mange mange ganger), greid kanskje fem kilo eller en uke for deretter å gå på nye smeller.

 

Så dette er meg som prøver- helt nakent og uten unnskyldninger som dårlig tid, mann på sjøen og 2 barn å holde styr på.

Dette er meg (og vil noen være med på reisen min er de hjertelig velkomne!)

 

 

http://www.fitwatch.com/qkcalc/calculate-weight-loss-percentage.html

 

19.01.2015

Endelig mål: 80 kg, BMI 25.5

Mål 1.4.2015: 100 kg (belønning- hårklipp) BMI 31,9

Mål 23.1.2015: 107 kg

Startvekt (1.1.2015): 109,8 kg BMI 34.8

Siste vekt: 109.8 BMI 34.8

Nedgang i %:

 

 

 

Hei hei!

 

Det kunne vaert meg som skrev denne teksten!!! Jeg kjenner meg igjen 100 %!!!

(Beklager rare skrifttegn forresten, jeg bor for tida i Tyskland og har tysk tastatur btw).

 

Alt det du skriver er det samme hos meg: jeg har gaatt opp og ned utallige ganger, bruker alltid de samme unnskyldninger og gaar hver gang paa en smell igjen.

Jeg har vaert paa Grete Roese kurs i 2004 hvor jeg gikk ned fra 83 til 65 kg, og jeg har veldig lyst aa gjenta denne suksessen, men denne gangen for godt! Ikke bare en periode eller en stund, nei, denne gangen skal det vaere resten av livet fordi jeg er saa lei av aa vaere tjukk :(/>

Etter 2004 gikk det opp og ned, og til slutt gjennom en periode med antidepressiva og etter et svangerskap ble det 108 kg....

 

Jeg er 37 aar, er lykkelig gift, har en herlig sönn, er 171cm og veier 98,5 idag og önsket mitt er aa komme ned til 79 kg. At jeg skal veie 65 kg som for 11 aar siden er nok urealistisk, jeg er bare glad naar jeg blir normalvektig igjen. Jeg vil ogsaa vaere frisk for familien min og ikke bli syk av aa vaere tjukk.

Leververdiene mine er nemlig ikke saa bra pga fettet :(/> Jeg vil og maa endelig faa det til.

 

Jeg synes det hadde vaert kjempefint hvis vi kunne berette til hverandre hvordan det gaar og motivere og stötte hverandre :)/> Har veid meg istad og tenker jeg beholder tirsdagen som veiedag.

Planen er aa trene to ganger i uka (en gang svömming og en gang lett löping) men jeg er glad hvis jeg faar det til en gang. Sette realistiske maal ;)/>

 

Lykke til denne uka her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Calorine

Hei hei!

 

Det kunne vaert meg som skrev denne teksten!!! Jeg kjenner meg igjen 100 %!!!

(Beklager rare skrifttegn forresten, jeg bor for tida i Tyskland og har tysk tastatur btw).

 

Alt det du skriver er det samme hos meg: jeg har gaatt opp og ned utallige ganger, bruker alltid de samme unnskyldninger og gaar hver gang paa en smell igjen.

Jeg har vaert paa Grete Roese kurs i 2004 hvor jeg gikk ned fra 83 til 65 kg, og jeg har veldig lyst aa gjenta denne suksessen, men denne gangen for godt! Ikke bare en periode eller en stund, nei, denne gangen skal det vaere resten av livet fordi jeg er saa lei av aa vaere tjukk :(/>/>

Etter 2004 gikk det opp og ned, og til slutt gjennom en periode med antidepressiva og etter et svangerskap ble det 108 kg....

 

Jeg er 37 aar, er lykkelig gift, har en herlig sönn, er 171cm og veier 98,5 idag og önsket mitt er aa komme ned til 79 kg. At jeg skal veie 65 kg som for 11 aar siden er nok urealistisk, jeg er bare glad naar jeg blir normalvektig igjen. Jeg vil ogsaa vaere frisk for familien min og ikke bli syk av aa vaere tjukk.

Leververdiene mine er nemlig ikke saa bra pga fettet :(/>/> Jeg vil og maa endelig faa det til.

 

Jeg synes det hadde vaert kjempefint hvis vi kunne berette til hverandre hvordan det gaar og motivere og stötte hverandre :)/>/> Har veid meg istad og tenker jeg beholder tirsdagen som veiedag.

Planen er aa trene to ganger i uka (en gang svömming og en gang lett löping) men jeg er glad hvis jeg faar det til en gang. Sette realistiske maal ;)/>/>

 

Lykke til denne uka her!

 

Jeg vil veldig gjerne ha deg med på laget! :)

Jeg skal først og fremst ha fokus på mat denne uka. Men jeg har også begynt å trene litt styrke på kvelden. Har en 30dagers utfordring som jeg har starta på og skal fullføre. Har dratt med eldstemann på 15 og et par venninner via facebook. Hjelper på når man er flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne ha deg med på laget! :)/>

Jeg skal først og fremst ha fokus på mat denne uka. Men jeg har også begynt å trene litt styrke på kvelden. Har en 30dagers utfordring som jeg har starta på og skal fullføre. Har dratt med eldstemann på 15 og et par venninner via facebook. Hjelper på når man er flere!

 

 

En saann 30-dager-challenge har jeg ogsaa gjort med ei venninne i oktober og november og vi klarte alltid aa holde ut 20 dager ca ;) Det var ikke verst! Vi pröver oss naa paa noe som heter one-song-workout, kjenner du det?

Idag har jeg svömt en halv time iallfall...og spist sjokolade etterpaa :/

 

Synes det hadde vaert veldig bra om vi beretter til hverandre her hvordan det gaar uke for uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Calorine

23.01.2015

Endelig mål: 80 kg, BMI 25.5

Mål 1.4.2015: 100 kg (belønning- hårklipp) BMI 31,9

Mål 23.1.2015: 107 kg

Mål 31.1.2015: 106 kg

 

Startvekt (1.1.2015): 109,8 kg BMI 34.8

Siste vekt 23.1.2015: 107.5 BMI 34.2

Nedgang denne uken: 2,3 kg

Nedgang tilsammen: 2,3 kg

Nedgang i %: 2,09%

 

Godt fornøyd med uka som har vært.Ned 2 kg- helt sikkert er det meste avfallstoffer og vann, men likevel! Jeg har også trent ca 10-15 min styrke hver kveld. 15-åringen min er med meg og pusher meg litt, og det er veldig bra :)

Neste uke er jeg gressenke- men har satt inn ergometersykkelen i stua igjen. Kanskje jeg greier en treningsøkt i tillegg til styrketreningen på kvelden? :)

 

 

Hvordan har uka di vært Nadja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.01.2015

Endelig mål: 80 kg, BMI 25.5

Mål 1.4.2015: 100 kg (belønning- hårklipp) BMI 31,9

Mål 23.1.2015: 107 kg

Mål 31.1.2015: 106 kg

 

Startvekt (1.1.2015): 109,8 kg BMI 34.8

Siste vekt 23.1.2015: 107.5 BMI 34.2

Nedgang denne uken: 2,3 kg

Nedgang tilsammen: 2,3 kg

Nedgang i %: 2,09%

 

Godt fornøyd med uka som har vært.Ned 2 kg- helt sikkert er det meste avfallstoffer og vann, men likevel! Jeg har også trent ca 10-15 min styrke hver kveld. 15-åringen min er med meg og pusher meg litt, og det er veldig bra :)/>

Neste uke er jeg gressenke- men har satt inn ergometersykkelen i stua igjen. Kanskje jeg greier en treningsøkt i tillegg til styrketreningen på kvelden? :)/>

 

 

Hvordan har uka di vært Nadja?

 

 

Hei hei!

 

Wow, 2kg er jo kjemepebra!! Men det gaar ofte fort de förste ukene ja....ikke hos meg, jeg har gaatt ned 800g, dvs naa veier jeg 97,7 kg. Men bedre enn ingenting og ned er bedre enn opp ;) Har spist sjokolade forrige uke og i helga...Sjokoladen er en av de störste utfordringene for meg, spesielt naar jeg blir stresset. Og bröd! Jeg er en bröd-slave :(

 

Kjempebra med kveldsgym!!! Jeg pröver aa gjöre det paa formiddagen för jeg skal paa jobb. Saa langt bare vaert flittig to ganger. Men egentlig har jeg ogsaa lyst aa faa til 15min hver dag.

 

Staa paa!!!!!

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...