Gå til innhold

Slank 2015 - med start februar 2015.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Litt om meg, hvorfor jeg er her og hva jeg vil oppnå.

 

Jeg er 38 år, ca. 167 og 75 kg (ved start 2. februar). Mitt mål er 66 kg. Jeg har en stillesittende jobb, men trener 4-5 ganger i uka.

 

Jeg gikk på GR kurs for drøye 10 år siden. Lærte da mye om mat, som jeg har brukt i hverdagen siden. Jeg mente jeg hadde et sunt og variert kosthold, men likevel, sammen med trening gikk jeg ikke ned. Følte at kampen ble å ikke gå opp i vekt i stedet for å gå ned i vekt.

 

Jeg fikk meg PT for et drøyt år siden. Hun hjalp meg med å legge om kostholdet noe. Hun mente jeg spiste for lite. Etter endring og en del trening gikk jeg ned ca 5 kg i løpet av våren i fjor. Før jul gikk jeg plutselig opp igjen.

 

Jeg vurderte å melde meg på GR kurs, men syns det er litt dyrt, samt at jeg mener jeg burde vite hva jeg skal og ikke skal spise. Ble da obs på Gullklubben, og har meldt meg inn for 6 mnd.

 

Første uka gikk jeg ned 900 gram og var veldig fornøyd. Forrige uke gikk jeg også ned, og vekta viste 73,3 kg på fredag. Men i dag viste den 74,3. Jeg skjønner nesten ikke at det går ann å legge på seg 1 kg på 2 dager.

 

Så i dag tidlig skjønte jeg at jeg trenger "likesinnede" som kan motivere meg, og komme med råd og tips ut fra egne erfaringer.

 

Mitt mål er å komme ned til ønsket vekt innen 1. oktober. Det er lenge til, men av erfaring går jeg veldig sakte ned, og vil heller bruke god tid, enn å bli skuffet over å ikke klare det på kort tid.

 

Noen som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sussieque

Hei,

 

Litt om meg, hvorfor jeg er her og hva jeg vil oppnå.

 

Jeg er 38 år, ca. 167 og 75 kg (ved start 2. februar). Mitt mål er 66 kg. Jeg har en stillesittende jobb, men trener 4-5 ganger i uka.

 

Jeg gikk på GR kurs for drøye 10 år siden. Lærte da mye om mat, som jeg har brukt i hverdagen siden. Jeg mente jeg hadde et sunt og variert kosthold, men likevel, sammen med trening gikk jeg ikke ned. Følte at kampen ble å ikke gå opp i vekt i stedet for å gå ned i vekt.

 

Jeg fikk meg PT for et drøyt år siden. Hun hjalp meg med å legge om kostholdet noe. Hun mente jeg spiste for lite. Etter endring og en del trening gikk jeg ned ca 5 kg i løpet av våren i fjor. Før jul gikk jeg plutselig opp igjen.

 

Jeg vurderte å melde meg på GR kurs, men syns det er litt dyrt, samt at jeg mener jeg burde vite hva jeg skal og ikke skal spise. Ble da obs på Gullklubben, og har meldt meg inn for 6 mnd.

 

Første uka gikk jeg ned 900 gram og var veldig fornøyd. Forrige uke gikk jeg også ned, og vekta viste 73,3 kg på fredag. Men i dag viste den 74,3. Jeg skjønner nesten ikke at det går ann å legge på seg 1 kg på 2 dager.

 

Så i dag tidlig skjønte jeg at jeg trenger "likesinnede" som kan motivere meg, og komme med råd og tips ut fra egne erfaringer.

 

Mitt mål er å komme ned til ønsket vekt innen 1. oktober. Det er lenge til, men av erfaring går jeg veldig sakte ned, og vil heller bruke god tid, enn å bli skuffet over å ikke klare det på kort tid.

 

Noen som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussieque

Hei vekt76

 

Slenger meg på her :)/> 28 år, 76,5 kg og 177 cm - målet mitt er 68 kg og mer overskudd! Gått på ett Grete Roedekurs her på nyåret og hadde ett mål om å klare å spise jevnlig hele dagen da jeg jobber innenfor utelivsbransjen! Hittil har jeg gått ned noen kg, og lagt meg til frokost og lunchvanen :)/> før spiste jeg kun på ettermiddag og kvelds. Og det gikk i mye sjokolade for å holde energien oppe. Nå har jeg gått 7 uker og 6 dager uten en eneste bit sjokolade. Men til tross for dette går ikke vekten mye ned så jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har nå forstått at det ikke handler bare om vekta, da jeg har lagt merke til at kroppen har forandret seg etter mer aktivitet og styrketrening. Cm har forsvunnet også :)/> Muskler veier visst mer enn fett!!

 

Du trener 4-5 ganger i uka, hva trener du? Er du sikker på at du får i deg nok mat, mye trening krever mye mat for at kroppen ikke skal tro det er hungersnød?

 

Jeg har min siste kurskveld neste mandag og vurderer nettkurs eller drop-in etterpå. Eller kanskje gullmedlemskap. Får se hvordan motivasjonen er!

 

Mvh Sussieque

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så hyggelig at du blir med sussieque!

 

Jeg trener med Personlig trener (styrke) 1-2 ganger i uka. I tillegg løper jeg på tredemølle 2-4 ganger i uka. Da varierere jeg på med løping og intervall. I tillegg er jeg på noen saltimer, Høypuls og Corebar.

 

Jeg spiser mer nå enn jeg gjorde før jeg startet med PT, fordi hun mente jeg spiste for lite. Jeg la ikke på meg av dette, men gikk ned noen kg i fjor vår. Da trente jeg mye også. Har helt klart merket at jeg har fått mer muskler. Nå er det egentlig mageregionen jeg "plages" med. Så det er pga den jeg ønsker å gå ned noen kilo.

 

Jeg slurver litt for mye i helgene. Har ikke klart å legge vinen på hylla. Jeg spiser svært lite godteri/snacks. Jeg har kuttet litt ned på mengden vin da, og håper det hjelper. Jeg tror jeg heller vil bruke litt lenger tid med vin i helgene, enn kortere tid uten vin :rolleyes: Fordi når jeg når mitt mål, så har jeg uansett ikke tenkt å leve uten vin!

 

Jeg følger meny 2, og ligger på et gjennomsnitt på litt over 1700kcal per dag, og da er vinen tatt med.

 

Jeg tørr ikke spise mer riktig enda, jeg er bare i min 3. uke. Men mulig jeg printer ut hva jeg har spist og viser den til PT'n min og hører hva hun sier.

 

Jeg syns det er litt vanskelig å få i meg 300 gram grønnsaker hver dag. Jeg trodde jeg spiste mye grønnsaker, men tydeligvis ikke :unsure:

 

Jeg målte meg ved start, og tenkte å ta nye mål etter 4 uker i Gullklubben.

 

Jeg vruderte også nettkurs, men prøver dette først.

 

Trener du? Isåfall hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :-)

 

Veide i dag 65,7 kg. og er 165 cm. Begynte på 67 kg for ca, en uke siden. Ikke veid så mye siden jeg var gravid. Så nå er det nok.

Vil ned til 60-61 kg. Og vurdere da om jeg trenger å gå ned mere.

Trener alt fra 2-4 ganger i uka. Løper, spinning, styrke er det jeg trener.

Legger på meg mest på rumpe og lår, så hovedfokuset er der.

Er veldig glad i snop, og det er nok det store synderen at jeg har lagt på meg. Og at jeg har spist for mye.

Nå har jeg kuttet ut det meste av sukker, spiser hver 3-4 time, ellers mindre enn jeg pleier. Spiser sakte og kjenner etter om jeg er mett. Målet er 60 kg til 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :-)

 

Veide i dag 65,7 kg. og er 165 cm. Begynte på 67 kg for ca, en uke siden. Ikke veid så mye siden jeg var gravid. Så nå er det nok.

Vil ned til 60-61 kg. Og vurdere da om jeg trenger å gå ned mere.

Trener alt fra 2-4 ganger i uka. Løper, spinning, styrke er det jeg trener.

Legger på meg mest på rumpe og lår, så hovedfokuset er der.

Er veldig glad i snop, og det er nok det store synderen at jeg har lagt på meg. Og at jeg har spist for mye.

Nå har jeg kuttet ut det meste av sukker, spiser hver 3-4 time, ellers mindre enn jeg pleier. Spiser sakte og kjenner etter om jeg er mett. Målet er 60 kg til 17.mai.

 

 

Velkommen! Du er der jeg ønsker å være, så håper å lære noe av deg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag 😃

 

På fredag var jeg ute med jobben. Det ble en del alkohol og litt pizza. Jeg håpte at d kunne gå å skeie ut en dag, men nei. I dag veide jeg en kg mer enn for 48 timer siden. Ganske frustrerende! Gleder meg ikke til veiedagen i morra😪 Jeg har mensen denne helga og, så jeg håper og krysser fingrene for at d er noe av grunnen.

 

I dag skal jeg på PT også tar jeg en intervalløkt på mølla når jeg kommer hjem. Må prøve å forbrenne mern enn jeg normalt gjør på en søndag.

 

Får ta lærdom av denne helga og ikke skeie slik ut neste helg!

 

Hvordan har deres uke vært?

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...