Gå til innhold

Ned 5 kg til 17.mai


Gjest hetles
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang, selv om jeg gikk på en liten smell i går ;.)

Veier nå: 65,7 kg.

Ned til 60-61 kg til 17.mai

Trener mellom 2-4 ganger i uka, med løping, spinning og vekttrening.

Er 165 cm høy og 38 år.

Prøver å spise sunt og hver 3-4 time.

En middagsporsjon og mye vann.

Min største problem er snop. Kutte omtrent helt ned til påske.

Noen som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Ja, jeg er med! Er 34 år, 168 cm høy og veier omtrent det samme som deg. Har ikke veid meg på noen dager, men skal se om jeg får gjort det i morgen tidlig eller noe. Vil ned til ca 60 kg, og gjerne før sommeren, så dette passer meg bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er med! Er 34 år, 168 cm høy og veier omtrent det samme som deg. Har ikke veid meg på noen dager, men skal se om jeg får gjort det i morgen tidlig eller noe. Vil ned til ca 60 kg, og gjerne før sommeren, så dette passer meg bra!

Så bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

wops... vekta viste 66,7. Det var ikke planen. Har veid rundt 65 ganske lenge, men har sett at det har gått litt oppover etter jul og i det siste. Har hanglet rundt med en forkjølelse noen uker nå, og den hverken slutter eller slår meg helt ut. Så det har blitt dårlig med trening i det siste. Nå må jeg bare brette opp ermene, mer trening og mindre kcal. Spiser ganske sunt, men gjerne litt mer enn jeg bør, tror jeg. Skal være flink med registreringen av mat, så får jeg se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide i dag 65,4 kg. Så litt mere ned. I går lagde jeg speltlompe lasange. Det var veldig godt. Hadde en løpeøkt med løpegruppa på helsestudio i går på 7 km. Og spiste greit i går. Må drikke noe mere vann bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Fint at det går nedover for deg! Her var det 66,0 på vekta i dag, det stemmer mer med hva jeg trodde. Satser på at gårsdagens vekt bare var en brå svingning oppover av ulike grunner. Noterer maten og satser på å holde meg rundt 1600 kcal, det er bare å følge litt med, så skal det gå bra. Håper å få til en joggetur i løpet av helga, høres bra ut med løpegruppe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei. Jeg blir gjerne med på 5 kg ned før 17 mai:) er 33 år 168 høy med 70,3 kg. Veide 73,7 på nyåret så jeg er godt i gang. Kg har ikke akkurat rast da jeg har tideligvis ligget med alt for høy kaloriunderskudd. Men håper det går seg til sakte men sikkert. Er virkelig vanskelig dette med kalorier. Registrerer alt på en app. Den er veldig enkel, men lurer litt på om kaloriene er litt lave på den. Har vært syk hele uka med magesjau så har ikke veid meg på en uke. Gleder meg til å kunne se 60 tallet igjen på vekta. Så det er noe jeg håper å se om ikke så lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hetles

Hei. Jeg blir gjerne med på 5 kg ned før 17 mai:) er 33 år 168 høy med 70,3 kg. Veide 73,7 på nyåret så jeg er godt i gang. Kg har ikke akkurat rast da jeg har tideligvis ligget med alt for høy kaloriunderskudd. Men håper det går seg til sakte men sikkert. Er virkelig vanskelig dette med kalorier. Registrerer alt på en app. Den er veldig enkel, men lurer litt på om kaloriene er litt lave på den. Har vært syk hele uka med magesjau så har ikke veid meg på en uke. Gleder meg til å kunne se 60 tallet igjen på vekta. Så det er noe jeg håper å se om ikke så lenge:-)

Har dessverre ikke vært noe flink i helgen, så i dag veide jeg 66,6 kg igjen. Så da er det bare å kjøre på igjen med sunn mat og trening. Må seriøst kutte helt ut snop. Klarer ikke bare litt. Tømmer alt som er. Hvordan har helgen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Helga var ikke så verst, men joggeturen ble det ikke noe av... Tok heller på meg regntøy og gikk runden jeg pleier å jogge - fikk hvertfall bekreftet at det er ganske bart, og jeg kan la piggskoa ligge når jeg jogger denne uka. For det skal jeg.

Bortsett fra noen cookies har maten vært ok, har cookiedeig liggende i fryseren... Ellers er jo fruktsalat en redning når jeg har lyst på noe godt. Lasagne med grønnkål og tomatsalat på lørdag og torsk og spelt-risotto og fennikel (med litt for mye vinaigrette...) på søndag.

Tenker jeg veier meg midt i uka en gang for å registrere her, må jo innrømme at jeg hopper på vekta nesten hver morgen nå for å følge litt med. Har sett at det svinger en del, men satser på at det hvertfall svinger rundt litt lavere vekt etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Helgen har gått fint. Sliter fortsatt med magen. Begynner å lure på om det er allergi el noe:/

Har derfor ikke falt for så mange fristelser. Men bakte pizza som jeg koste meg med da:) Gikk også en tur på 5 km så det så ;) Skal snart komme meg på vekta så jeg har noe å mld inn. Håper vi får en sunn uke alle mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Kjedelig med vondt i magen, Avatar, håper det gir seg snart. Hvilken app har du brukt til å registrere maten? Hadde vært fint med en app når jeg ikke har mulighet til å registrere her, det gjør det jo lettere å følge med.

Satser på en en sunn uke, ja. Har allerede bestemt meg for joggetur etter jobb, ingen unnskyldninger nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei:) Jeg bruker en app som heter lifesum, den er i utgangspunktet gratis, men jeg bet 21 kr i mnd i ett år for å slippe å registrere matprodukter flere ganger. Har sånn gull medlemskap. Syns at den er verdt det siden man kan registrere når som helst og er enkel å bruke. Du kan scanne matvarer på den også. Pluss at snitt kalorier og den beregner tid på vekttap for deg. Anbefaler den. Eller så ser mage problemene mine ut til å bli bedre. Merker at jeg har fått litt sug etter søtsaker. Så jeg regner med at det er snart den røde tiden i mnd som er på vei. Litt slitsomt for jeg har vært så heldig at jeg ikke har vært sugen på noe på en stund. :unsure: Men men. Noen utfordringer skal man vel ha. Jeg har fått veid meg å den er fortsatt lik som for to uker siden altså 70,3.. Er veldig gira på å se 60 tallet nå, så nærme, men alikevel langt unna. Slik føles det i allefall:( Må nok også bli flinkere til å bevege meg mer. Jogge kan jeg nok se langt etter. Flink du som kan det. Men å gå det kan jeg klare, ingen unnskyldninger for i morgen må jeg ut. Håper du finner ut av appen :D snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Da skal jeg sjekke ut den appen:-) Det ble en gå- og joggetur på tirsdag, satser på at joggeformen og inspirasjonen stiger nå som våren er på vei! 65,7 på vekta i dag, ser ut til at det går riktig vei foreløpig.

 

Har ingen gode råd mot søtsug og det å klare å stoppe i tide når det gjelder godteri, det eneste er vel å ikke ha det tilgjengelig... Og å være mett når man er på butikken. Og frukt og bær som godteri - selv om det ikke alltid gjør nytten... Av og til må man jo bare ha den sjokoladen!

 

Nok babling fra meg, ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei Afternoon tea:) Det er godt å merke at en gjør masse riktig. Jeg gikk en 5 km tur i går i sola å det var godt.. Har ikke spist noe jeg ikke skal denne uka, men jeg lagde noen sunne snickerstrøffler av dadler og peanøtter.. Om du ble nysgjerrig så finner du oppskrifta på fitnessblogg.no Kjempe godt. la inn oppskrifta i appen å den kom frem at det er 42 kalorier pr kul. Smaker akkurat som snop, men det beste er at de er søte og mektige at jeg klarer å styre meg.. har holdt meg til 1400-1500 kalorier. Skal bort i helgen å håper det da blir noen timer i alpinbakken, for det trenger denne kroppen her :P Hopper over veiedagen min denne uka så lenge jeg har mensen og vet at jeg bærer mye vannvekt. får komme tilbake med ny vekt neste uke.. Ha en fin dag du også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hetles

Det hørtes godt ut :-) Tar gjerne i mot mat tips eller noe sunt å kose seg med. Skal ha barnebursdag for 7 åringen i helgen. Så hadde vært kjekt med noe sunt som mor kan spise. I dag var vekten 65,4 kg så har gått ned igjen det jeg la på meg i helga. Vært flink denne uka. Løp i går, men ellers lite trening. Få løpe litt mer i helgen. Deilig vær så lettere å komme seg ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Helga har vært fin og uten store utskeielser. Helt ok mat, tror jeg, litt sjokolade og kake, og tur i det fine været. har ikke registrert hva jeg har spist, må kanskje ta en runde etterpå og rekonstruere... også må jeg ha som mål å jogge litt denne uka, og være litt strengere med meg selv når jeg har lyst til å gå i stedet for å jogge. Jeg har jo mye heller lyst til å være ute i det fine vårværet enn å sitte inne på kontoret, får holde fast ved den følelsen til i ettermiddag.

 

Skal sjekke ut snickerstrøflene, tenker de er fine å ha med på tur:-) Gikk det bra med barnebursdag i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Morn:) I dag er danser jeg på skyer. Lurte meg på vekta i dag selv om veiedagen er fredag og at jeg fortsatt har mensen, men jeg bare måtte og den viste endelig 69,7. Har lengtet etter å se 60 tallet lenge nå. Har brukt 2,5 mnd på å gå ned 4 kg :huh:/> Da ble det shopping på meg i dag. 4 bluser, 1 genser og en bukse! Så happy. Begynner å se lys i enden av tunnelen. Nå håper jeg at vekta har stagnert fra seg og at jeg fortsetter å gå ned litt og litt frem til 17 mai. Har dere prøvd å lage bananis noen gang? Fantastisk godt og enkelt. Fryst banan som kjøres i blender med en ss kokosmelk el melk. Kjøres til softis konstinens. Evt revet mørk sjokolade el nøtter i er også godt. Så at fotballfruen har lagt ut en lignende oppskrift av snickerstrøfler som hun hadde laget barer av.. Håper det har gått bra både i bursdag og med registrering:)). Gleder meg til å høre om åssen det har gått med dere :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-) Så moro. Deilig følelse det.

Var ikke flink i helgen jeg da, så nå er det full skjerpings.

Takk for gode tips å prøve.

Bursdager blir jo kake det. Bursdag neste helg også, da må jeg ikke ta av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Så bra, Avatar! Alltid gøy når det går nedover! 65,4 her i dag, litt nedover fra forrige ute. Ser jo at vekta svinger hver dag, men svinger hverfall mellom litt lavere tall...

har ikke testa bananis, det skal jeg gjøre :) Har kjørt endel frossen frukt og bær til smoothie tidligere, blir vel mer av det nå framover, tenker jeg.

Vanskelig med disse bursdagene, de har jo en tendens til å komme på rekke og rad. Man må jo feire, og så har man plutselig kaker i hus... Ser at den er litt vanskelig, hetles. jeg er hvertfall svak for sånne fristelser når de er rett foran meg. Menmen, det er hverdagene som teller, er det ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Det er godt å se at noe har skjedd etter en bra innsats, har vært vanskelig da kroppen min hele tiden samler opp vann når jeg forbrenner fett. Da tar det lang tid før jeg får den velkjente swooshen. Som endrer kroppen min på kun en natt. Spesielt det der:) Men ser allerede at 100 gram til er borte så noe riktig gjør jeg. Bursdager/ selskaper er en del av livet så det er i mine øyne ikke noe å beskymre seg for. Det er hverdagens uvaner som skal unner lupen så vi blir kvitt dem en gang for alle, eller hva? Jeg trimmer fortsatt veldig lite, men har veldig lyst til å klare det uten for jeg vet jeg aldri kommer til å innkludere det i livstilsendringen min. Nå må jeg lære fra gamle forsøk, koser meg nemlig ikke med trening, å da blir det bare et ork. Men derimot å gå lange turer med musikk på øre er veldig behagelig. Så da velger jeg det som varer lengst har jeg funnet ut :D Har meldt meg på slankekrigen tråden innpå her, så kommer til å mld vekt der også. Hyggelig med slankende selskap:) Afternoon tea: har du fått sett på appen enda? Og evt hva syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekten 65,2 kg. Så er fornøyd med innsatsen. spiser nok litt lite for tiden, men egentlig ikke så matlyst. Drikker mye vann og kaffe, te. Fått løpt om tirsdagen og skal ut i dag. Og trene styrke. Går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det tralter å går, er fornøyd med ukas vekt på 69,7 kg. Føler at jeg er like rundt hjørnet for målet mitt nå:) snart helg og litt lørdagskos kan jeg vente meg. Skal på skitur så da får jeg brukt kroppen litt også:) Kos dere alle i helgen. God helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg med hver dag, 65 kg i dag. Var bursdag i går også, spiste bare mat og ikke noe snop. Så synes jeg var flink. Hadde løpetur med helsestudioet. 7,8 km. Merker at treningen blir mye bedre for hver gang. og har mere overskudd. Er veldig skjerpet på matinntaket nå. Ny bursdag på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, tilogmed på bursdag:) Jeg har dessverre ikke vært like flink, helgen har jeg spist fast food. Ikke bra, men i går holdt jeg meg til 900 kalorier for jeg tenkte å kompansere litt :unsure: Snik veide meg i dag å den er på 70,3 igjen.. kunne ha død av mindre :angry: får håpe at den faller tilbake på plass til 69,7 der den var forrige uke til vektdagen min fredag.. håpe, håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AfternoonTea

Ikke noe snop i bursdag er jo stålkontroll, hetles! Veldig bra!

jeg har gått litt på ski i helga, men har ikke registret mat, satser på at det ikke var så aller verst. Har hvertfall ikke gått opp, selv om litt nedover hadde vært fint. Får se igjen i midten av uka. Hadde tenkt til å laste ned appen før jeg dro til fjells, men ser at jeg må rydde opp på telefonen først, den er så stappfull av apper og ymse at jeg ikke får installert mer...

Satser på at vi alle får en supersunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...