Gå til innhold

50+ I startfase som slanker her.


Gjest Kjappa
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kjappa

Hei. Har ikke prøvd Grete Roede kurs før. Startet i februar, vært med i tre uker. 173 høy 95 kg. Delmål først 85 kg. Til sommeren helst 80 kg, til jul 75kg?. Ingen nedgang til nå. Har vært endel bortreist og syk. Mistet to møter. Har nå tatt meg sammen og begynt å registrere hva jeg spiser.

 

Er ikke så langt unna å klare 1600 kalorier pr. dag til nå, i første uke fra tirsdag. Denne helgen, i går lørdagen, var det vanskelig å komme under kalorigrensene. Ble rødvin, nøtter, frukt, men syntes at jeg måtte få kose meg litt i helgen, for mange kosemerker.

 

Egentlig ok. å følge kalorigrensene i hverdagen når jeg har bakt Grete Roedes oppskrift på Havrebrød og kan spise to brødskiver til frokost og lunsj. Har regulert ned til skummet melk. Har hittil bare spist lunsj (ikke frokost) da jeg har vært syk under første ukens registrering. Når det gjelder middager så har vi laget det vi vanligvis lager og tror er sunt og så regnet ut kaloriene, det har gått ganske bra til nå. Har kommet fram til at vi skal prøve noen av middagsoppskriftene i Boken. Har vanskeligheter med å drikke nok vann og spise nok grønnsaker. Tenker at det å tilpasse oppskriftene slik at vi kan leve med dette kostholdet i mange år må være et mål.

 

Er nå spent på hvordan tallene blir i en vanlig arbeidsuke kommende uke. Det har vært lite aktivitet i uken som gikk naturlig nok. Nå skal jeg ta meg sammen og trene på romaskin og sykkel annenhver dag, samt gå tur med hunden hver kveld.

 

Det er veldig greit å skrive ned hvordan det går, samt gjøre registringene, da jeg da får tenkt igjennom hva jeg eventuelt kan gjøre bedre. Da kan jeg se etter om mål blir nådd etterhvert, samt endre på ting dersom vekta ikke beveger seg.

 

Er det noe andre som tenker slanking og har tanker rundt det så skriv gjerne, så kan vi prøve å være litt motivatorer for hverandre også.

 

Hilsen en som må skjerpe seg..... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...