Gå til innhold

Ned 5 år i vekt!


Gjest UglerImagen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest UglerImagen

Hei til alle dere der ute!

 

Jeg er en kvinnelig student på 25 år. Min startvekt var 90,1 kg. Nå er den 83,4. Jeg er 1,69 høy og drømmer om å kunne ta på meg bunaden min igjen:)Vekten har kommet valsende over meg som ett resultat av pizza, pils og studentliv de siste 5 årene. Nå er det nok.

 

Jeg har akkurat startet på kurs nr 2 på rappen hos Grete. 8 uker er gått siden jeg startet opp og vekten har rast med svimlende 6,7 kg:D For meg føles det som om det har bare gått ett øyeblikk, men de som ikke er på kurs og har måttet høre på slankepratet mitt, føles det muligens som om tiden har stått litt stille:p Derfor starter jeg min egen tråd her i håp om å få ut litt tanker og lette litt på trykket for de rundt meg;)Innspill, tips, motivasjon og historier fra andre er høyst velkommen. Som Grete sier, det er lettere sammen!

 

For 8 uker siden gikk jeg inn på mitt første møte. Jeg ante ikke hva som kom til å møte meg, da jeg aldri har vært med på noe slik før. En time senere sto jeg å ventet på bussen helt fortvilet. Jeg var i panikk over hva jeg hadde begitt meg ut på. Matplaner, kaloritelling, trimpoeng og nøtter raste rundt i hodet mitt. Jeg hadde 0 motivasjon. Jeg bestemte meg likevell for å prøve, da jeg tross alt hadde nettopp punget ut 2499,-. Noe måtte jeg jo få ut av det.

 

Den første uka raste forbi mens jeg følte meg fanget av begrensningene og endringene i livet mitt. Jeg gråt faktisk en skvett. Til tross frykten satte jeg meg ned og talte kalorier til den store gullmedalje, justerte mine egne oppskrifter så de skulle stemme, og vaklet videre.

 

Utrolig nok, falt bitene sakte men sikkert på plass(med unntak av nøttene og trimpoengene), og kiloene smøg seg av sakte men sikkert. Følelsen jeg hadde da 5 kg var passert kan nok bare overgås av den jeg vil få når jeg passerer 10;)