Gå til innhold

Ned 5 år i vekt!


Gjest UglerImagen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest UglerImagen

Hei til alle dere der ute!

 

Jeg er en kvinnelig student på 25 år. Min startvekt var 90,1 kg. Nå er den 83,4. Jeg er 1,69 høy og drømmer om å kunne ta på meg bunaden min igjen:)Vekten har kommet valsende over meg som ett resultat av pizza, pils og studentliv de siste 5 årene. Nå er det nok.

 

Jeg har akkurat startet på kurs nr 2 på rappen hos Grete. 8 uker er gått siden jeg startet opp og vekten har rast med svimlende 6,7 kg:D For meg føles det som om det har bare gått ett øyeblikk, men de som ikke er på kurs og har måttet høre på slankepratet mitt, føles det muligens som om tiden har stått litt stille:p Derfor starter jeg min egen tråd her i håp om å få ut litt tanker og lette litt på trykket for de rundt meg;)Innspill, tips, motivasjon og historier fra andre er høyst velkommen. Som Grete sier, det er lettere sammen!

 

For 8 uker siden gikk jeg inn på mitt første møte. Jeg ante ikke hva som kom til å møte meg, da jeg aldri har vært med på noe slik før. En time senere sto jeg å ventet på bussen helt fortvilet. Jeg var i panikk over hva jeg hadde begitt meg ut på. Matplaner, kaloritelling, trimpoeng og nøtter raste rundt i hodet mitt. Jeg hadde 0 motivasjon. Jeg bestemte meg likevell for å prøve, da jeg tross alt hadde nettopp punget ut 2499,-. Noe måtte jeg jo få ut av det.

 

Den første uka raste forbi mens jeg følte meg fanget av begrensningene og endringene i livet mitt. Jeg gråt faktisk en skvett. Til tross frykten satte jeg meg ned og talte kalorier til den store gullmedalje, justerte mine egne oppskrifter så de skulle stemme, og vaklet videre.

 

Utrolig nok, falt bitene sakte men sikkert på plass(med unntak av nøttene og trimpoengene), og kiloene smøg seg av sakte men sikkert. Følelsen jeg hadde da 5 kg var passert kan nok bare overgås av den jeg vil få når jeg passerer 10;)

 

Målet jeg satte meg var muligens litt høyt, 8 kg på 8 uker. Jeg nådde det ikke, men er fortsatt superfornøyd. :D

 

Så til alle dere som har orket å lese så langt, dette fungerer, og det er mulig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerImagen

1 kg ned denne uka, som er helt fantastisk, men sliter litt med motivasjonen.

Selv om fremgangen er god fortiden, synes jeg det hele er en ganske treig prosess. Jeg vet jeg ikke skal klage, men det er plutselig noe deprimerende ved å innse hvor langt jeg lot ting skli ut før jeg tok tak.

 

Jeg har nå gått ned 7,7 kg, men jeg er ikke i nærheten av fornøyd. Noe av grunnen tror jeg var at jeg trodde jeg var ganske mye tynnere enn det jeg var. I de siste 9 ukene har jeg hatt ett enormt fokus på egen kropp. Når jeg har sett etter fremgang har jeg bare blitt mer og mer misfornøyd med tingenes tilstand. Det er motiverende å se at endringene kommer, men det er dmer negativ motivasjon enn positiv. Istede for å glede meg over hvor langt jeg har kommet, gremmes jeg over at jeg ikke er kommet lengre. Er veldig klar over at det er feil å tenke slikt, men akkurat nå føles 1 kg som en bitteliten dråpe i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned denne uka, som er helt fantastisk, men sliter litt med motivasjonen.

Selv om fremgangen er god fortiden, synes jeg det hele er en ganske treig prosess. Jeg vet jeg ikke skal klage, men det er plutselig noe deprimerende ved å innse hvor langt jeg lot ting skli ut før jeg tok tak.

 

Jeg har nå gått ned 7,7 kg, men jeg er ikke i nærheten av fornøyd. Noe av grunnen tror jeg var at jeg trodde jeg var ganske mye tynnere enn det jeg var. I de siste 9 ukene har jeg hatt ett enormt fokus på egen kropp. Når jeg har sett etter fremgang har jeg bare blitt mer og mer misfornøyd med tingenes tilstand. Det er motiverende å se at endringene kommer, men det er dmer negativ motivasjon enn positiv. Istede for å glede meg over hvor langt jeg har kommet, gremmes jeg over at jeg ikke er kommet lengre. Er veldig klar over at det er feil å tenke slikt, men akkurat nå føles 1 kg som en bitteliten dråpe i havet.

 

Du har jo vært superflink!!

Du kommer til å være så glad for at du startet da du startet og du har nådd det du har nådd!

Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er vi på ganske like punkt i livet..

Min startvekt var 96,1 kg.. på 170 cm høyde.

Nå har jeg akkurat startet på mitt tredje kurs, og veide meg inn der på 83,9 kg. For ei som meg som IKKE på NOEN måte har klart å gå ned i vekt, så er dette helt magisk!

Målet er 70 kg, da har jeg 2 kg å gå på iforhold til å beholde normal BMI.

Og det merkelige er jo at jeg synes dette EGENTLIG har gått både veldig fort, og overraskende greit.

 

Det er gøy når man ser det funker, og vi har begge vært kjempeflinke!! (stooor klapp på skuldra til oss begge!!)

Det jeg synes er aller kjekkest, er når andre begynner å kommentere hvor jeg stråler nå, og at de ser godt vektnedgangen min. OG at jeg kjøpte meg ei bukse i str 40 her om dagen...:P DET er lenge siden det.. (Og ja.. den passet også! Hihi)

 

Heia DEG!!! Dette fikser du LETT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerImagen

Du har jo vært superflink!!

Du kommer til å være så glad for at du startet da du startet og du har nådd det du har nådd!

Heier på deg!

 

Tusen takk Tuva:D

Ser du har kommet deg over kneika og nådd delmålet ditt! GRATULERER:D

Det må være helt fantastisk! Har som mål å nå neste delmål rett over påske, så nå må jeg bare sette på skyggelappene når jeg går gjennom påskesnopet i butikken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerImagen

Vel, da er vi på ganske like punkt i livet..

Min startvekt var 96,1 kg.. på 170 cm høyde.

Nå har jeg akkurat startet på mitt tredje kurs, og veide meg inn der på 83,9 kg. For ei som meg som IKKE på NOEN måte har klart å gå ned i vekt, så er dette helt magisk!

Målet er 70 kg, da har jeg 2 kg å gå på iforhold til å beholde normal BMI.

Og det merkelige er jo at jeg synes dette EGENTLIG har gått både veldig fort, og overraskende greit.

 

Det er gøy når man ser det funker, og vi har begge vært kjempeflinke!! (stooor klapp på skuldra til oss begge!!)

Det jeg synes er aller kjekkest, er når andre begynner å kommentere hvor jeg stråler nå, og at de ser godt vektnedgangen min. OG at jeg kjøpte meg ei bukse i str 40 her om dagen...:P/> DET er lenge siden det.. (Og ja.. den passet også! Hihi)

 

Heia DEG!!! Dette fikser du LETT!!

 

Tusen takk for det:D Det er bare å bukke og neie for innsatsen til oss begge.

Men.. over 10 kg! Det er så godt å høre at det er mulig, du må ha hatt stålkontroll!

 

Har enda tilgode at folk kommenterer nedgangen(med unntak av samboer og foreldre som vet hvor mye jeg har gått ned). Når startet folk å kommentere det til deg? Kjenner det er noe av det jeg gleder meg mest til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest UglerImagen

Ingen nedgang denne uka:/

 

Litt trist. er bare 2. uka totalt jeg ikke har noen nedgang siden jeg starta, så skal egentlig ikke klage, men fortsatt ikke gøy.

 

 

Ellers er humøret veldig opp og ned. I det ene øyeblikket er jeg veldig fornøyd med hvor langt jeg har kommet totalt, og det andre ganske deppa over at det går så sakte.

 

Men da er det bare sette inn ett ekstra gir og satse videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerImagen

1,4 kg ned denne uka!

 

81 kg! 900 gram til jeg har nådd 10 kg, starter nesten å grine:p

 

Nå starter jeg å se at det faktisk virker, om 1-2 uker er jeg ferdig med over 1/3 av mitt sinnsyke mål på 65 kg. Er fortsatt åpen for at jeg muligens kan være fornøyd når jeg når 70....

Men som de sier: Go big, or go home!

 

Nå har jeg også leita opp sykkelen for våren samt latt være å fornye busskortet. Så nå er det regnjakke og overtrekksbukse som gjelder, for dette skal jeg klare:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest UglerImagen

etter en lengre eksamens og sommerferie er jeg igang igjen.

Sist veiing var på 78 kg, nytt delmål på 74,9:D

 

Har denne uka startet opp med jogging:o Har jogget man, ons og fredag om skal nå ta pause frem til mandag. Overaskende nok gleder jeg meg:)

 

Etter løypa jeg har tatt de siste dagene forbrenner jeg litt over 500 kcal pr tur som tar litt under en time fra jeg krysser dørterskelen og er tilbake. Slettes ikke værst:)

 

Jeg har gått over til å benytte Fitbit-klokke av modellen charge HR. Den måler puls, logger treningene mine og kalkulerer kaloriforbruk både separat i treningsøkter og gjennom hele dagen, superfornøyd!

 

Ønsker eventuelle lesere av dette en nydelig og aktiv sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...