Gå til innhold

Cola eller ikke cola


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i flere år prøvd å gå ned i vekt, men klarer det ikke. De siste årene har jeg gått ned et kilo på hverdagene, for så å legge det på meg igjen i løpet av helgen.

 

Jeg har ihvertfall et stort problem, og det er colaen, regner med at det gjerne er flere colamaner her, kanskje også noen eks colaholikere.

 

Jeg trenger tips til hvordan klare å kutte ut colaen, den er jo ikke godt for noe annet enn å øke vekten. I ukedagene drikker jeg som regel ikke mer enn en boks, men kom igjen i helgen, da går det nok ned ca 2 liter på en helg i tillegg til sjokolade

 

Det verste er at jeg ikke alltid har lyst på cola en gang, men kroppen gir liksom ikke fred før jeg får det, så da kan jeg like godt hente boksen min og bli ferdig med det. Noen som kjenner seg igjen?

 

Kan gjerne legge til at jeg har drukket cola om trent daglig i over 20år, så det er ikke gjordt over natten å kvitte seg med det, eller kanskje det er det jeg bør

 

Er det noen andre som vil kutte colaen eller som har prøvd og klart det. Hva gjorde dere, er det gjerne noen flere som vil være med å kutte colaen

 

Hilsen

Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tidligere colaavhengig her.

 

Har ikke drukket en dråpe etter at jeg så dette klippet for litt over en uke siden:

 

www.youtube.com/watch?v=LZp29Qeu8_U

 

Om linken ikke fungerer, forsøk å søke på: "koke cola".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Faktisk ikke, merkelig nok, men du må erstatte koffeinet.... ;)

 

Jeg drakk mye cola hver dag, minst 1 liter. 1/2 liter på jobb, 1/2 liter til middag, og deretter en ny 1/2 liter senere på kvelden alt ettersom.

 

Men den gjørma som er på filmen ser ikke morsom ut i det hele tatt. Og nå som jeg er supermotivert til en ny runde med slanking, er det helt OK ikke å drikke cola.

 

Berit Nordstrand skriver i bøkene sine at det er lettere å starte en vane enn å slutte med en. Kan du ikke starte å drikke mye vann, te eller kaffe da? Alle disse er MYE sunnere også.

 

Lykke til!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, jeg er utrolig imponert over deg.

 

Du har rett i det at jeg må erstatte det med noe,

så tenker at jeg får prøve å bli glad i farris.

 

Du må ha masse lykke til du også, og du har et veldig godt poeng i

det at det er enklere å kutte når du skal ned i vekt

det er ikke verdt de kaloriene det koster på kaloribudsjettet

 

 

Hilsen Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei, håper det går bra med deg !

 

Jeg drakk myyyye cola I mange år, greide etterhvert å bytte over til Pepsi Max første gang jeg gikk på GR kurs. Da sparer man jo så og så alle kaloriene, og det veide opp for at det ikke smaker like godt..Egentlig er jo det bare å bytte en uvane med en annen,men etterhvert har jeg også klart å kutte ut pepsi max I ukedagene og bare koser meg med det I helgen. Med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...