Gå til innhold

En ny start (nokk en gang..)


Anbefalte innlegg

Da prøver vi igjen..

 

Har gått opp 5 - 6 kg siden høsten 2014. Da hadde eg gått 3 (!) Roede kurs og gått ned ca 10 kg. Nesten alt på igjen med andre ord :rolleyes:/>/>

 

Hadde kickstart diett 3 uker før påske og gikk ned noen kilo (faste og lavkarbo).. har hatt pause i påsken og tilsynelatende lagt på meg igjen mye av det eg gikk ned, men antar at endel er vann. Har hatt kun en utskeielsesdag i påsken og den var i går.. så derav tror eg det er mye vann :)/>/>

 

Trenger strengt tatt å gå ned minst 25 kg, men begynner med å ha som mål å komme ned på 70 tallet.

 

Vekt i dag er 92,9.

 

Noen som går i gang med ny frisk nå så er det hyggelig med selskap.

 

Har ikke tenkt å ta Grete Roede nå i første omgang, men lavkarbo (light) med et forsøk på en variant av 5:2. Første etappe nå blir frem til 13/5 og så blir det noen ukers pause..

 

Mål til 13/5 er 86,9 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

Da prøver vi igjen..

 

Har gått opp 5 - 6 kg siden høsten 2014. Da hadde eg gått 3 (!) Roede kurs og gått ned ca 10 kg. Nesten alt på igjen med andre ord :rolleyes:/>/>/>

 

Hadde kickstart diett 3 uker før påske og gikk ned noen kilo (faste og lavkarbo).. har hatt pause i påsken og tilsynelatende lagt på meg igjen mye av det eg gikk ned, men antar at endel er vann. Har hatt kun en utskeielsesdag i påsken og den var i går.. så derav tror eg det er mye vann :)/>/>/>

 

Trenger strengt tatt å gå ned minst 25 kg, men begynner med å ha som mål å komme ned på 70 tallet.

 

Vekt i dag er 92,9.

 

Noen som går i gang med ny frisk nå så er det hyggelig med selskap.

 

Har ikke tenkt å ta Grete Roede nå i første omgang, men lavkarbo (light) med et forsøk på en variant av 5:2. Første etappe nå blir frem til 13/5 og så blir det noen ukers pause..

 

Mål til 13/5 er 88 kg.

 

Hei. Jeg heter Hildegunn og er 33 år.

 

Jeg har nettopp begynt på nettkurs!

Nå var det nok!

Gikk på kurs i høst, uten at jeg gikk så mye ned. Men gikk opp masse etterpå!!!!!!!! Er det mulig.

Er nå på mitt aller største, 98kg :blink:/> :blink:/> :blink:/>

 

Så det må jeg gjøre noe med nå. Merker det hemmer meg masse, og det går ut over ungene mine og nå.

Så jeg er klar.

 

Ukas første mål er å få kommet opp i de kaloriene jeg skal. Spiser nå alt for lite.

Visst jeg kommer meg ut på en tur eller to er det en bonus.

 

Jeg er i gang med registrering allerede, så går på med godt mot:)

 

Har du noen mål for uka?

 

mvh Hildegunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hildegunn... Litt treg med å svare.

 

Eg er forøvrig 39 år og har en liten 40 års krise :D Nå må eg ned i vekt og det er ikke det viktigste.. Eg må bli der!!! Eg gikk på 3 kurs i fjor og gikk ned ca 10 kg (mest på det første og så nesten ingenting på de neste 2). Hadde nå lagt på meg igjen i alle fall 5 av de.

 

Hadde ikke noe spesielt mål for uka, men det gikk jo bra. Hadde nokk bøttevis med vann i kroppen etter spisedag forrige mandag. Gikk ned noen kilo før påske, så heldigvis hadde ikke alt kommet på igjen.. men besto av vann..

 

Vekt nå er 89,4. Målet for denne uken er å se 88 tallet.

 

Når det gjelder problemet ditt med å spise nokk så kan eg ikke si eg forstår det :D Uansett så anbefaler eg deg å spise litt mer næringstett mat så ser du det løser seg. Litt ekte majones, egg, fet fisk, nøtter, oliven, ost.. eller bare bruk litt mer fett (olivenolje) ved tilberedning.

 

Mye mas her.. hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En virkelig virkelig tøyseuke.. trodde det gikk sååå bra og ble overmodig..

 

Vekten siste uken har da vært helt nede i 88 og for så i neste omgang å sprette over 91 igjen. Eg forstår at det er endel vann, men frustrerende og forvirrende er det.. Lurer også på om eg kan fortsette med opplegget da eg får så vondt i hodet av dette vann av og på greiene.. eg antar at væske og mineralbalansen i kroppen min er helt på styr. Skal til diabeteslegen 5/5 og kanskje be om noen råd..

 

Vi kan i alle fall konkludere med 0,5 i oppgang fra sist tirsdag.

 

Bedre lykke kommende tirsdag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest hildegunn

En virkelig virkelig tøyseuke.. trodde det gikk sååå bra og ble overmodig..

 

Vekten siste uken har da vært helt nede i 88 og for så i neste omgang å sprette over 91 igjen. Eg forstår at det er endel vann, men frustrerende og forvirrende er det.. Lurer også på om eg kan fortsette med opplegget da eg får så vondt i hodet av dette vann av og på greiene.. eg antar at væske og mineralbalansen i kroppen min er helt på styr. Skal til diabeteslegen 5/5 og kanskje be om noen råd..

 

Vi kan i alle fall konkludere med 0,5 i oppgang fra sist tirsdag.

 

Bedre lykke kommende tirsdag :rolleyes:/>/>

 

Hei!!

Ja her går det helt elendig!!!

Når jeg skulle ha første veiing hadde jeg gått opp. Ikke 1 kilo eller 2 . Nei hele 7 kilo😱😱😱😱😱😱😱😱

Jeg er veldig hoven i kroppen, så det tyder på at den ikke skiller ut det den skal.

Jeg har vært hos legen som har tatt en hel liste med blodprøver. Jeg skal tilbake i dag for å få svar.

Så får jeg se hva jeg må gjøre videre.

 

Men jeg har ikke bare satt meg ned i sofaen😉 jeg har tatt kontakt med en som driver litt med trening. På fredagen hadde jeg første møte med han. Jeg skal ikke trene styrke med vekter, men han skal hjelpe meg med å få gode treningsvaner. Vi setter opp en plan for hver uke, som tar hensyn på hvordan uka mi ser ut.

 

Jeg ser du og sliter med vekta som går opp og ned! Håper de finner ut av det😀

Jeg har fått et tips om å begynne med juicing og grønne smooties. Har du prøvd det?

Det er mitt kostholdsmål denne uka, sammen med å spise de kalorier som jeg skal.

 

Lykke til til både meg og deg i dag hos legen😀😀

Mvh Hildegunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ja her går det helt elendig!!!

Når jeg skulle ha første veiing hadde jeg gått opp. Ikke 1 kilo eller 2 . Nei hele 7 kilo😱😱😱😱😱😱😱😱

Jeg er veldig hoven i kroppen, så det tyder på at den ikke skiller ut det den skal.

Jeg har vært hos legen som har tatt en hel liste med blodprøver. Jeg skal tilbake i dag for å få svar.

Så får jeg se hva jeg må gjøre videre.

 

Men jeg har ikke bare satt meg ned i sofaen😉 jeg har tatt kontakt med en som driver litt med trening. På fredagen hadde jeg første møte med han. Jeg skal ikke trene styrke med vekter, men han skal hjelpe meg med å få gode treningsvaner. Vi setter opp en plan for hver uke, som tar hensyn på hvordan uka mi ser ut.

 

Jeg ser du og sliter med vekta som går opp og ned! Håper de finner ut av det😀

Jeg har fått et tips om å begynne med juicing og grønne smooties. Har du prøvd det?

Det er mitt kostholdsmål denne uka, sammen med å spise de kalorier som jeg skal.

 

Lykke til til både meg og deg i dag hos legen😀😀

Mvh Hildegunn

 

Så hvordan går det? Funnet ut hva som er galt?

 

Her står det skralere til enn eg trodde 😠i tillegg til dia2 med medisiner.. Så må eg nå ta blodtrykksmedisin og kolestrol medisin 😲

 

skal ha fokus på riktig kost resten av mai, men siden eg skal reise mye så skal hovedfokus være 8000 skritt og minimum 30 minutt fysisk aktivitet hver dag.. Eg må skjerpe meg!!!!!!!!

 

Eg har vurdert det med juicing, men ikke tatt det helt inn da det er litt tidkrevende.. Kanskje eg prøver i juni når ting roer seg litt. Har en kostholdsplan i en bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...