Gå til innhold

48 år, siste forsøk før slankeoperasjon, ned 25 kilo til jul - Trenger hjelp!


Gjest wings
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet det er drastisk, men sånn er virkeligheten.

Det høres flåsete ut, men dette er min siste mulighet. Jeg har mange sykdommer som gjør det vanskelig å trene, samt faktum at jeg blir sykere med tyngre kropp.

Jeg er sliten av å være feit, sliten av sykdommer, og sliten av å lage unnskyldninger.

Det er nå eller aldri, og om jeg ikke klarer å gå ned til mer normale tall innen jul, må jeg dessverre slankeoperere meg.

Jeg trenger hjelp, hjelp til motivering, samt det faktum at noen maser på meg, eller kanskje heier meg litt frem.

Jeg vet det er mye å be om, men rundt meg er det stort sett radmagre mennesker som sier at det er "jo så enkelt, at", men det er ikke det for meg. Da hadde jeg vært slank for lenge siden!

 

Jeg er 48 år, 164 høy og veide 93 kilo på tirsdag.

Det var siste gang jeg ville se det tallet. Jeg har vært gjennom 2 fødsler hvor jeg la på meg og fikk ned igjen ca.30 kilo, og for 15 år siden gikk jeg ned 20 kilo, så jeg vet det går. Jo-jo slanker????

Kaller det nei-nei slanking, jeg! (Fikk aldri til jojo heller, hehe)

 

 

Om noen vi være med på denne tråden, hjelpe hverandre (eller meg), så hadde jeg blitt veldig glad.

 

Takk for at du tok deg tid til å lese:-)

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg blir med jeg, vært inne på tråden Jeg vil, jeg kan, jeg skal, men der ser det ut til at jeg er alene igjen nå så....

 

Jeg er 35 år, forholdsvis nygift (28.11.14) og barnløs, og måler 183 cm på sokkelesten. Jeg har alltid vært plaget med fedme/overvekt. Har PCOS som ikke gjør vektreduksjon enkelt.

 

Jeg stod ved samme skillet som deg for, faktisk 10 år siden. Fikk beskjed av lege om at jeg ikke kom til å klare det selv og at her var det bare å sette seg på liste for fedmeoperasjon. Da veide jeg 148,7 kg.

 

Jeg ble kjempesint pga. kommentaren, svarte selvfølgelig ikke der og da, men leverte noen saftige gloser for meg selv.

 

Ingen skal fortelle meg hva jeg kan eller ikke kan klare, det bestemmer jeg.

 

Så siden da har jeg smått om senn klart å lure av nærmere 40 kg, er nok en god del mere for jeg er jojo-slanker. I realiteten har jeg sikkert lurt vekk nærmere 100 kg, men det viser ikke :)

 

I dag er jeg i grunn takknemlig for kommentaren fra legen :)

 

Jeg har klart å til dels kutte ut noen dårlige vaner, jeg er søtmons og kunne før jeg startet prosjekt slank sette til livs det utroligste på ekstremt kort tid, is, sjokolade og smågodt ble skylt ned ukritisk med PepsiMax for å redusere kaloriinntaket :)

 

Brus drikker jeg nesten ikke lenger, kun mineralvann med kullsyre. Det kan gå uker mellom hver gang jeg fråtser, men jeg er fremdeles sjokoholiker og kan ikke ha slikt i hus. Det forsvinner veldig fort fra skapet.

 

Best av alt så har jeg lært å like meg selv og det er en bragd det :)

 

I dag veier jeg 110,6 kg. Har veiedag på onsdager og har som mål å komme ned i 85-90 kg eller der omkring en gang i fremtiden.

 

Nå er det tosiffra som er siktepunktet selv om jeg har en del andre delmål før jeg er der.

 

Vi har ønske om å få barn, og da er hvert minste gram jeg klarer å få av en kjempefordel :)

 

PCOS kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men vektreduksjon hjelper.

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg blir med jeg, vært inne på tråden Jeg vil, jeg kan, jeg skal, men der ser det ut til at jeg er alene igjen nå så....

 

Jeg er 35 år, forholdsvis nygift (28.11.14) og barnløs, og måler 183 cm på sokkelesten. Jeg har alltid vært plaget med fedme/overvekt. Har PCOS som ikke gjør vektreduksjon enkelt.

 

Jeg stod ved samme skillet som deg for, faktisk 10 år siden. Fikk beskjed av lege om at jeg ikke kom til å klare det selv og at her var det bare å sette seg på liste for fedmeoperasjon. Da veide jeg 148,7 kg.

 

Jeg ble kjempesint pga. kommentaren, svarte selvfølgelig ikke der og da, men leverte noen saftige gloser for meg selv.

 

Ingen skal fortelle meg hva jeg kan eller ikke kan klare, det bestemmer jeg.

 

Så siden da har jeg smått om senn klart å lure av nærmere 40 kg, er nok en god del mere for jeg er jojo-slanker. I realiteten har jeg sikkert lurt vekk nærmere 100 kg, men det viser ikke :)/>

 

I dag er jeg i grunn takknemlig for kommentaren fra legen :)/>

 

Jeg har klart å til dels kutte ut noen dårlige vaner, jeg er søtmons og kunne før jeg startet prosjekt slank sette til livs det utroligste på ekstremt kort tid, is, sjokolade og smågodt ble skylt ned ukritisk med PepsiMax for å redusere kaloriinntaket :)/>

 

Brus drikker jeg nesten ikke lenger, kun mineralvann med kullsyre. Det kan gå uker mellom hver gang jeg fråtser, men jeg er fremdeles sjokoholiker og kan ikke ha slikt i hus. Det forsvinner veldig fort fra skapet.

 

Best av alt så har jeg lært å like meg selv og det er en bragd det :)/>

 

I dag veier jeg 110,6 kg. Har veiedag på onsdager og har som mål å komme ned i 85-90 kg eller der omkring en gang i fremtiden.

 

Nå er det tosiffra som er siktepunktet selv om jeg har en del andre delmål før jeg er der.

 

Vi har ønske om å få barn, og da er hvert minste gram jeg klarer å få av en kjempefordel :)/>

 

PCOS kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men vektreduksjon hjelper.

 

snx

 

 

 

WOW!

WOOOOOOOW! Så flink du har vært! Utrolig stolt på dine vegne.

Nå skal jeg jammen meg ha deg som forbilde:-)

Takk for at du vil være med meg på veien, jeg håper vi hjelp hverandre.

 

Takk for din åpenhet, det virker som vi har slanket oss mye begge to. Jeg er ikke så kjent med din sykdon, selv om jeg har hørt noe om den.

 

Takk for at du vil være min venn:-)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg blir med jeg, vært inne på tråden Jeg vil, jeg kan, jeg skal, men der ser det ut til at jeg er alene igjen nå så....

 

Jeg er 35 år, forholdsvis nygift (28.11.14) og barnløs, og måler 183 cm på sokkelesten. Jeg har alltid vært plaget med fedme/overvekt. Har PCOS som ikke gjør vektreduksjon enkelt.

 

Jeg stod ved samme skillet som deg for, faktisk 10 år siden. Fikk beskjed av lege om at jeg ikke kom til å klare det selv og at her var det bare å sette seg på liste for fedmeoperasjon. Da veide jeg 148,7 kg.

 

Jeg ble kjempesint pga. kommentaren, svarte selvfølgelig ikke der og da, men leverte noen saftige gloser for meg selv.

 

Ingen skal fortelle meg hva jeg kan eller ikke kan klare, det bestemmer jeg.

 

Så siden da har jeg smått om senn klart å lure av nærmere 40 kg, er nok en god del mere for jeg er jojo-slanker. I realiteten har jeg sikkert lurt vekk nærmere 100 kg, men det viser ikke :)/>

 

I dag er jeg i grunn takknemlig for kommentaren fra legen :)/>

 

Jeg har klart å til dels kutte ut noen dårlige vaner, jeg er søtmons og kunne før jeg startet prosjekt slank sette til livs det utroligste på ekstremt kort tid, is, sjokolade og smågodt ble skylt ned ukritisk med PepsiMax for å redusere kaloriinntaket :)/>

 

Brus drikker jeg nesten ikke lenger, kun mineralvann med kullsyre. Det kan gå uker mellom hver gang jeg fråtser, men jeg er fremdeles sjokoholiker og kan ikke ha slikt i hus. Det forsvinner veldig fort fra skapet.

 

Best av alt så har jeg lært å like meg selv og det er en bragd det :)/>

 

I dag veier jeg 110,6 kg. Har veiedag på onsdager og har som mål å komme ned i 85-90 kg eller der omkring en gang i fremtiden.

 

Nå er det tosiffra som er siktepunktet selv om jeg har en del andre delmål før jeg er der.

 

Vi har ønske om å få barn, og da er hvert minste gram jeg klarer å få av en kjempefordel :)/>

 

PCOS kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men vektreduksjon hjelper.

 

snx

 

 

 

WOW!

WOOOOOOOW! Så flink du har vært! Utrolig stolt på dine vegne.

Nå skal jeg jammen meg ha deg som forbilde:-)

Takk for at du vil være med meg på veien, jeg håper vi hjelp hverandre.

 

Takk for din åpenhet, det virker som vi har slanket oss mye begge to. Jeg er ikke så kjent med din sykdon, selv om jeg har hørt noe om den.

 

Takk for at du vil være min venn:-)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Mange takk :)

Jeg har brukt noen år, men er jo veldig fornøyd selv. Selv om det etter hvert har gått så lang tid at jeg har glemt hvordan det var, vet bare at jeg ikke har lyst tilbake.

 

Jeg er kjempefornøyd med at jeg har klart å holde mesteparten av vekta av også selv om jeg har vært opp under 120 kg igjen ett par ganger i løpet av åra så har jeg klart å ta meg sammen, og kjempe meg ned igjen, men siste året har det vært veldig seigt å få kilo til å pigge av. Og nå som vi etter hvert ønsker å planlegge barn så kan jeg ikke la vekta snike seg på igjen.

 

Ja ja, første uke etter påske er unnagjort, har ikke helt komt tilbake i vanlig gjenge igjen, føler det i allefall ikke slik.

 

Det har blitt en del mere kcals enn det jeg skal ligge på, men vekta i dag viste ned 0,9 kg. Det er jeg kjempefornøyd med :)

 

Da er jeg på ny, (2.gang) komt under delmål 3 og sikter mot delmål 4 som er 108 kg.

 

Til helga skal vi utenlands, så er veldig spent på hva som venter der. Frokost på hotell og lunsj og middag ute.

Det kan gå skikkelig adundas, men får ta det som det faller seg :)

 

Siste uken har vært god treningsmessig har fått til å komme meg ut å gå etter middag og har halt i land 8 TP.

 

Må vel bare innse at skal jeg ned i vekt så må jeg ut å røre meg. Og jeg vil ned i vekt.

 

Hvordan har uken vært for deg Wings?

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Mange takk :)/>

Jeg har brukt noen år, men er jo veldig fornøyd selv. Selv om det etter hvert har gått så lang tid at jeg har glemt hvordan det var, vet bare at jeg ikke har lyst tilbake.

 

Jeg er kjempefornøyd med at jeg har klart å holde mesteparten av vekta av også selv om jeg har vært opp under 120 kg igjen ett par ganger i løpet av åra så har jeg klart å ta meg sammen, og kjempe meg ned igjen, men siste året har det vært veldig seigt å få kilo til å pigge av. Og nå som vi etter hvert ønsker å planlegge barn så kan jeg ikke la vekta snike seg på igjen.

 

Ja ja, første uke etter påske er unnagjort, har ikke helt komt tilbake i vanlig gjenge igjen, føler det i allefall ikke slik.

 

Det har blitt en del mere kcals enn det jeg skal ligge på, men vekta i dag viste ned 0,9 kg. Det er jeg kjempefornøyd med :)/>

 

Da er jeg på ny, (2.gang) komt under delmål 3 og sikter mot delmål 4 som er 108 kg.

 

Til helga skal vi utenlands, så er veldig spent på hva som venter der. Frokost på hotell og lunsj og middag ute.

Det kan gå skikkelig adundas, men får ta det som det faller seg :)/>

 

Siste uken har vært god treningsmessig har fått til å komme meg ut å gå etter middag og har halt i land 8 TP.

 

Må vel bare innse at skal jeg ned i vekt så må jeg ut å røre meg. Og jeg vil ned i vekt.

 

Hvordan har uken vært for deg Wings?

 

snx

 

 

Hei! Uken har egentlig gått veldig fint, jeg gikk ned 1,7 kilo, men det var jo sikkert fordi det var første uken.

 

Men jeg holder koken, og jeg teller og måler og styrer mye.

 

Tror du har gjort noe veldig riktig, det virker som om du slanker deg, men husker å leve innimellom.

 

Jeg håper vi klarer dette, og går ned, samt holder oss nede.

 

Det er greit at ting tar tid, men at man stadig kommer seg videre, nedover....

 

Lykke til videre, jeg synes du er kjempeflink!

 

snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ned 1,7 kg er kjempebra Wings, uansett om det er første uke eller ikke :)

 

Her går det sent, ned 0,1 kg siste uke til 109,6 kg. Men er i grunn fornøyd med tanke på helgen i utlandet. Det gikk i grunn utrolig bra. Spiste det jeg ville og likevel ned litt.

 

Jeg tar det som et tegn på at selv om det til tider går veldig laaaangsomt så har jeg gjort noen grunnleggende endringer som er så innarbeidet mentalt at jeg ikke lenger registrerer dem.

 

Hadde ett glipp på vei hjem gjennom taxfreen, ble med en del sjokolade hjem som jeg aldri burde ha kjøpt for gjett hvem som spiser den? meg :)

 

ja ja, oppsummert så har jeg nå på 11 mnd. gått ned 10 kg, som når jeg ser tallet ikke er så verst, men det kunne jo selvfølgelig ha vært mere. Jeg tar det litt om litt så kommer jeg nok i havn tilslutt en gang :)

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ned 1,7 kg er kjempebra Wings, uansett om det er første uke eller ikke :)/>/>

 

Her går det sent, ned 0,1 kg siste uke til 109,6 kg. Men er i grunn fornøyd med tanke på helgen i utlandet. Det gikk i grunn utrolig bra. Spiste det jeg ville og likevel ned litt.

 

Jeg tar det som et tegn på at selv om det til tider går veldig laaaangsomt så har jeg gjort noen grunnleggende endringer som er så innarbeidet mentalt at jeg ikke lenger registrerer dem.

 

Hadde ett glipp på vei hjem gjennom taxfreen, ble med en del sjokolade hjem som jeg aldri burde ha kjøpt for gjett hvem som spiser den? meg :)/>/>

 

ja ja, oppsummert så har jeg nå på 11 mnd. gått ned 10 kg, som når jeg ser tallet ikke er så verst, men det kunne jo selvfølgelig ha vært mere. Jeg tar det litt om litt så kommer jeg nok i havn tilslutt en gang :)/>/>

 

snx

 

 

Hei igjen, og velkommen hjem!

 

Synes nå du er veldig flink, jeg!

 

 

Jeg opplever at vi må huske å leve innimellom all tellingen og regimetenkning. Jeg elsker sjokolade, og klarer meg ikke uten. Derfor bruker jeg 250 kcal av mitt daglige forbruk på en KvikkLunch. Ja, jeg banner i kjerka nå, men jeg hadde ikke klart meg uten Gikk ned 0,6 i forrige uke. Er fornøyd med det.

 

Stå på, livet er mens vi lever det, og jeg tror vi må finne alternativer som fungerer. Jeg elsker sjokolade så mye at det ville vært sorg om jeg ikke fikk spise det mer. Nå koser jeg meg hver kveld, med god samvittighet, selv om jeg får røde spørsmålstegn i margen i registreringsskjema.

 

 

kos deg videre i vårsolen B)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over, ny uke er startet...

 

Jeg føler ikke at jeg går ned noe, mer at jeg får mer og mer avsky for kroppen min. Men jeg har ikke tenkt å la meg affektere av det, men helder bruke det som en "gulrot" :D:angry:

 

Jeg går jo ned, men skammer meg skikkelig over at jeg er her jeg er. Dette er ikke gøy. Føler at alt annet raser også.

 

Men et steg av gangen.

I dag skal jeg lage meg liste, samt betale regninger. Ett steg av gangen:-)

ME er en teit sykdom i tillegg til de andre mer konkrete sykdommene mine(polyarthrose) :(

 

Lykke til videre godtfolk, jeg selv har gått ned 3 kilo på 3 uker, og smiler bittelitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

Lenge siden sist, her humper jeg avgårde litt opp og litt ned i vekt, føler at ting står i ro og det gjør det jo også.

 

i dag vise vekta 110,2 kg så opp igjen noe. Men dette er jeg vandt med. Utrolig lei av det, men slik er mitt liv med PCOS kan plutselig sprette opp 2-3 kg på en uke uten å endre på noe som helst. så 600 gram er ikke så ille :)

 

3 kg på 3 uker er utrolig bra det Wings, det skal du være stolt av.

 

Det hjelper ingen og minst av alt deg selv å gå å føle på skam for at du prøver å endre livsstil, det er jo kjempepositivt. Det eneste vi kan gjøre er å erkjenne at vi har tatt noen dårlige matvalg i livet og jobbe oss videre derifra og prøve å unngå å gjenta tidligere feil.

 

Stå på, alle monner drar og det er feila vi gjør som vi faktisk lærer av :)

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

Lenge siden sist, her humper jeg avgårde litt opp og litt ned i vekt, føler at ting står i ro og det gjør det jo også.

 

i dag vise vekta 110,2 kg så opp igjen noe. Men dette er jeg vandt med. Utrolig lei av det, men slik er mitt liv med PCOS kan plutselig sprette opp 2-3 kg på en uke uten å endre på noe som helst. så 600 gram er ikke så ille :)/>

 

3 kg på 3 uker er utrolig bra det Wings, det skal du være stolt av.

 

Det hjelper ingen og minst av alt deg selv å gå å føle på skam for at du prøver å endre livsstil, det er jo kjempepositivt. Det eneste vi kan gjøre er å erkjenne at vi har tatt noen dårlige matvalg i livet og jobbe oss videre derifra og prøve å unngå å gjenta tidligere feil.

 

Stå på, alle monner drar og det er feila vi gjør som vi faktisk lærer av :)/>

 

snx

 

Hei på deg.

 

Tusen takk.. Trengte litt positiv tankegang :blink:

 

Du er utrolig flink som ikke blir nedtrykt av opptall, det er jo helt riktig det du sier. Og at du har forståelse for deg og din sykdom hjelper jo bare. Du er i alle fall veldig flink og positiv. Vi gjerne arve litt :D

 

Stå på, vi blir mindre etterhvert, det er bare det at jeg har så innmari dårlig tid:-)

 

God helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

 

Da var det litt ned igjen på vekta -0,5 kg denne uken, fornøyd jeg.

 

Får se om jeg klarer å innta fornuftige mengder kalorier i helgen, samt få meg litt trim så er jeg vel kanskje nede igjen på 108 kg neste uke. Det hadde vært supert.

 

Går veldig tregt for meg nå, men har fått litt ny giv denne uken. Elsker at det er blitt så grønt ute og at temperaturene sniker seg opp mot varmt.

 

Blir mye hagearbeid fremover, det er godt å være ute i oppholdsvær.

 

Håper uken har gått bra for deg også Wings.

 

God helg og god feiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

 

Da var det litt ned igjen på vekta -0,5 kg denne uken, fornøyd jeg.

 

Får se om jeg klarer å innta fornuftige mengder kalorier i helgen, samt få meg litt trim så er jeg vel kanskje nede igjen på 108 kg neste uke. Det hadde vært supert.

 

Går veldig tregt for meg nå, men har fått litt ny giv denne uken. Elsker at det er blitt så grønt ute og at temperaturene sniker seg opp mot varmt.

 

Blir mye hagearbeid fremover, det er godt å være ute i oppholdsvær.

 

Håper uken har gått bra for deg også Wings.

 

God helg og god feiring :)/>

 

 

Hei på deg!

 

 

Så bra du er i siget:-)

Nå kommer våren for fullt, og det er veldig deilig.

 

Jeg har gått ned akkurat en kilo- hurra, og er innmari glad for det.

Men nå tenker jeg mye på om det egentlig er tull, og at det er feil med vekten, hehe..

Får veie meg igjen i morgen å sjekke.

 

Riktig god 17 mai til deg og dine, og gratulerer med nedgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen

 

Veiedag i dag og nå viser vekta nok en gang 109,6 kg, ned 0,1 kg siste 2 uker, og det er ikke så verst med tanke på helgen.

 

Forrige uke var jeg opp på 110,3 kg

 

Gir ett lite blaff av motivasjon å se at jeg er under 110kg igjen, og mindre enn 10 kg til jeg er på tosiffra vekt.

 

Men slipper ikke jubelen helt løs, har vært her ett par ganger før i år også.

 

Fortsatt god uke

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Veiedag i dag og nå viser vekta nok en gang 109,6 kg, ned 0,1 kg siste 2 uker, og det er ikke så verst med tanke på helgen.

 

Forrige uke var jeg opp på 110,3 kg

 

Gir ett lite blaff av motivasjon å se at jeg er under 110kg igjen, og mindre enn 10 kg til jeg er på tosiffra vekt.

 

Men slipper ikke jubelen helt løs, har vært her ett par ganger før i år også.

 

Fortsatt god uke

 

snx

 

 

 

Hei på deg!

 

 

Synes du er flink, jeg. Og ned er ned, om du har vært der før eller ikke:-)

 

Jeg har så innmari mye å gjøre om dagen, men skal prøve å få til litt trening i morgen. Synes alt blir slit når timene ikke slipper til, og alt jeg vil er å slenge meg nedpå.

 

 

Nei, jeg får nok ta i litt ekstra!

 

 

Stå på!

 

 

Klem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...