Gå til innhold

Ny og lite motivert


CarmenB
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig bestemt meg for å melde meg på kurs...men motivasjonen og selvtillitt er i bunnen.... :o

Er dette noe som fungerer som folk som meg som ikke er glad i lage mat? Hvordan teller man kalorier i en måltid? Må man måle hver dråpe olje brukt i salaten? Salt? :blink:

 

Uff... dette kommer ikke jeg til å klare.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig bestemt meg for å melde meg på kurs...men motivasjonen og selvtillitt er i bunnen.... :o/>

Er dette noe som fungerer som folk som meg som ikke er glad i lage mat? Hvordan teller man kalorier i en måltid? Må man måle hver dråpe olje brukt i salaten? Salt? :blink:/>

 

Uff... dette kommer ikke jeg til å klare.... :(/>

 

Hei Carmen! Jeg er også ny her :D

Hva slags kurs har du meldt deg på? Jeg er på Ekspress, skal ned ca 10 kilo tilsammen og forhåpentligvis holde meg der! denne gangen :P

 

Du trenger jo ikke være glad i å lage mat for å spise sunt, heldigvis! Bare kutt opp masse grønt og sleng det i en bolle, vips så har du en salat. Motivasjon er jo noe vi har veilederne for, du får forhåpentligvis input derfra også :) Hvor mye skal du ned tenkte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carmen! Jeg er også ny her :D/>

Hva slags kurs har du meldt deg på? Jeg er på Ekspress, skal ned ca 10 kilo tilsammen og forhåpentligvis holde meg der! denne gangen :P/>

 

Du trenger jo ikke være glad i å lage mat for å spise sunt, heldigvis! Bare kutt opp masse grønt og sleng det i en bolle, vips så har du en salat. Motivasjon er jo noe vi har veilederne for, du får forhåpentligvis input derfra også :)/> Hvor mye skal du ned tenkte du?

 

Hei Rorri!!! Så hyggelig svar :)

Tja...trenger 10kg minst!!! Men har prøvd så mye hele livet....

Det føles at min kropp ikke reagerer på vektnedgang...

Derfor har jeg meldt meg på kurs, får å bli sett og ikke holde det for meg selv.

Ekspress? Humm.... hva er da forskjellen med 'vanlig'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rorri!!! Så hyggelig svar :)/>

Tja...trenger 10kg minst!!! Men har prøvd så mye hele livet....

Det føles at min kropp ikke reagerer på vektnedgang...

Derfor har jeg meldt meg på kurs, får å bli sett og ikke holde det for meg selv.

Ekspress? Humm.... hva er da forskjellen med 'vanlig'?

Hei Carmen.

Hvis du spiser mindre kalorier enn du forbruker hver dag, må du gå ned.

Jeg er ikke tilhenger av å slenge noen grønnsaker i en bolle. Noe så nitrist. Hvorfor ikke ta tomater, masse løk, hvitløk og andre grønnsaker du liker, samt en god dressing balsamico med litt salt og pepper. I tillegg kan du ha oppe i fetaost eller mozarella. Sørg for at du har masse smak i maten. Jeg bor i Frankrike og de norske oppskriftene synes jeg er nitriste for å si det mildt. Altfor lite smak. Du trenger noe som smaker, ellers klarer du det ikke. Men, når jeg sier dette, kommer det jo an på hva du liker da selvfølgelig, men for meg funker mye smak veldig bra ellers blir det bare tamt og man spiser for å spise, ikke for å kose seg. For meg er dette fullstendig meningsløst. Et lite tips: søtpotet er noe av det beste som finnes, men litt parmesan, litt olje (bare pensle litt rundt søtpoteten og inn i ovnen (skjer skivene tynne, bare 3 mm) og la dem stå der i ca. 15 minutter i 200 grader, men hold et øye med dem (varmluft og litt under midten av ovnen). Jeg bruker dette veldig mye til det meste av det jeg spiser, samt tomatsalat. Kjempegodt. Blir spennende å høre hvordan det går. Og ikke glem at mesteparten skjer i hodet ditt, så hvis du ikke er innstilt på å klare det, klarer du det garantert ikke. Selvfølgelig klarer du fint å gå ned 10 kg, men kanskje ikke til sommeren, men heller i løpet av sommeren . Blir spennende å høre hvordan det går med deg. Jeg ligger på en vektnedgang på 1/2 til 1 kg i uken. Gikk ned 13 kg i 2013, klarte å legge på meg 2 kg og nå er jeg igang igjen med de siste 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rorri!!! Så hyggelig svar :)/>

Tja...trenger 10kg minst!!! Men har prøvd så mye hele livet....

Det føles at min kropp ikke reagerer på vektnedgang...

Derfor har jeg meldt meg på kurs, får å bli sett og ikke holde det for meg selv.

Ekspress? Humm.... hva er da forskjellen med 'vanlig'?

Hei Carmen.

Hvis du spiser mindre kalorier enn du forbruker hver dag, må du gå ned.

Jeg er ikke tilhenger av å slenge noen grønnsaker i en bolle. Noe så nitrist. Hvorfor ikke ta tomater, masse løk, hvitløk og andre grønnsaker du liker, samt en god dressing balsamico med litt salt og pepper. I tillegg kan du ha oppe i fetaost eller mozarella. Sørg for at du har masse smak i maten. Jeg bor i Frankrike og de norske oppskriftene synes jeg er nitriste for å si det mildt. Altfor lite smak. Du trenger noe som smaker, ellers klarer du det ikke. Men, når jeg sier dette, kommer det jo an på hva du liker da selvfølgelig, men for meg funker mye smak veldig bra ellers blir det bare tamt og man spiser for å spise, ikke for å kose seg. For meg er dette fullstendig meningsløst. Et lite tips: søtpotet er noe av det beste som finnes, men litt parmesan, litt olje (bare pensle litt rundt søtpoteten og inn i ovnen (skjer skivene tynne, bare 3 mm) og la dem stå der i ca. 15 minutter i 200 grader, men hold et øye med dem (varmluft og litt under midten av ovnen). Jeg bruker dette veldig mye til det meste av det jeg spiser, samt tomatsalat. Kjempegodt. Blir spennende å høre hvordan det går. Og ikke glem at mesteparten skjer i hodet ditt, så hvis du ikke er innstilt på å klare det, klarer du det garantert ikke. Selvfølgelig klarer du fint å gå ned 10 kg, men kanskje ikke til sommeren, men heller i løpet av sommeren . Blir spennende å høre hvordan det går med deg. Jeg ligger på en vektnedgang på 1/2 til 1 kg i uken. Gikk ned 13 kg i 2013, klarte å legge på meg 2 kg og nå er jeg igang igjen med de siste 10.

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rorri!!! Så hyggelig svar :)/>

Tja...trenger 10kg minst!!! Men har prøvd så mye hele livet....

Det føles at min kropp ikke reagerer på vektnedgang...

Derfor har jeg meldt meg på kurs, får å bli sett og ikke holde det for meg selv.

Ekspress? Humm.... hva er da forskjellen med 'vanlig'?

 

Jeg var innom supper, shaker og pulver av ymse slag i årevis etter sist fødsel, og det hjalp meg ned en del, men nå kommer jeg meg ikke videre uten en livsstilsendring. Ergo kurs :) Du også vært på pulverdilla? :D

Det er så slitsomt, blir gørrsulten..

 

Sånn har det føltes for meg også, må ha ekstra motivasjon for å ikke bli sittende i sofaen. Da går det :) Ekspress er ikke så lenge, og hvis en ikke skal ned mer enn ca 10 kilo. Tar det på nett også, har ikke tid til å gå på møter og sånn.

 

Du har vel fått sånn bok i posten siden du meldte deg på? Kikka i min i går og det står ganske mye bra der, om hvordan en tenker på mat og kalorier. Mange gode input :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carmen.

Hvis du spiser mindre kalorier enn du forbruker hver dag, må du gå ned.

Jeg er ikke tilhenger av å slenge noen grønnsaker i en bolle. Noe så nitrist. Hvorfor ikke ta tomater, masse løk, hvitløk og andre grønnsaker du liker, samt en god dressing balsamico med litt salt og pepper. I tillegg kan du ha oppe i fetaost eller mozarella. Sørg for at du har masse smak i maten. Jeg bor i Frankrike og de norske oppskriftene synes jeg er nitriste for å si det mildt. Altfor lite smak. Du trenger noe som smaker, ellers klarer du det ikke. Men, når jeg sier dette, kommer det jo an på hva du liker da selvfølgelig, men for meg funker mye smak veldig bra ellers blir det bare tamt og man spiser for å spise, ikke for å kose seg. For meg er dette fullstendig meningsløst. Et lite tips: søtpotet er noe av det beste som finnes, men litt parmesan, litt olje (bare pensle litt rundt søtpoteten og inn i ovnen (skjer skivene tynne, bare 3 mm) og la dem stå der i ca. 15 minutter i 200 grader, men hold et øye med dem (varmluft og litt under midten av ovnen). Jeg bruker dette veldig mye til det meste av det jeg spiser, samt tomatsalat. Kjempegodt. Blir spennende å høre hvordan det går.

 

Jeg prøvde å være positiv overfor en person som tydelig trengte en input, fordi jeg hadde selv satt pris på et slikt innlegg. Hva med en mer positiv holdning overfor andre?

Jeg tror at om jeg selv, eller Carmen, prøver å følge opplegget her og gir alt, så vil vi klare dette helt fint. Om vi har krydder i maten eller ikke spiller vel liten rolle for andre :)/> Det er mange faktorer som spiller inn for hver enkelt person. Alle har sin bagasje å bære på.

Oppskriften din på søtpotet skal jeg prøve en dag, den virka god.

 

p.s: jeg elsker krydder selv, om jeg ikke skriver det eksplisitt i ett innlegg om en tilfeldig salat i en bolle, utelukker ikke det faktum. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...