Gå til innhold

Good4me er tilbake


Gjest Good4me
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Good4me

Da er jeg tilbake etter noen år med fråtsing og uhemmet spising av de gale ting!

 

Jeg tørr ikke å veie meg enda, men jeg vet at jeg må gjennom dette helvete for å få det bedre!

 

Jeg trenger all motivasjon som finnes for å komme skikkelig i gang.

 

Hvor er fru Fleksnes??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Da er jeg tilbake etter noen år med fråtsing og uhemmet spising av de gale ting!

 

Jeg tørr ikke å veie meg enda, men jeg vet at jeg må gjennom dette helvete for å få det bedre!

 

Jeg trenger all motivasjon som finnes for å komme skikkelig i gang.

 

Hvor er fru Fleksnes??????

Det går ikke å bare gi faen, det går bare ikke!

Jeg må opp av sofaen og å få kroppen i gang.

 

Jeg er så jævlig sint på meg selv, hvorfor, hvorfor, hvorfor stoppet jeg ikke i tide!!!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har sett Fru Fleksnes her inne, men hun var jo veldig inspirerende. Jeg lurer på om hun er like tynn enda. Det vi nesten alle gjør feil er at vi slapper av etter å ha gått ned ett visst antall kg, å da suger kroppen dessverre til seg kalorier som en svamp. Har gjort det samme selv å 1 desember så veide jeg 20 kg mer enn jeg gjorde for 2,5 år siden. Har heldigvis gått ned nesten 10 av de igjen, men jeg har fremdeles nesten 19 kg før jeg har normalvekt. Denne gangen skal jeg fullføre, og jeg skal gå på hold vekten kurs når (ikke hvis) jeg blir normalvektig. Jeg heier på deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inn I Bunaden

Velkommen til klubben for oss som kommer luskende tilbake med halen mellom beina!

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg vet at jeg har et særdeles problematisk forhold til mat, og for eksempel er altfor troendes til å trøstespise, feire med mat, ha det koselig med mat, bruke mat for å uttrykke følelser. Og jeg føler for mye til å kunne gjøre det :D Så jeg må lære meg både å kanalisere følelsene utenom kjøleskapet, og å få inn bedre spisevaner.

 

Og dette skal vi klare! Det er ikke et helvete - et helvete er å ha en kropp som blir fysisk ødelagt fordi en veier for mye og overbelaster den. Et helvete er å være psykisk plaget av å mistrives i sin egen kropp. Et helvete er å ikke tørre å flørte med den store forelskelsen fordi en lar kiloene komme i veien. Et helvete er aldri å finne klær en liker i butikkene, fordi flere designere åpenbart mener at tjukke mennesker ikke trenger å se bra ut i klær, når de ikke ser bra ut nakne heller. Et helvete er å ikke kunne ta del i hverdagen og livet på samme måte som andre, fordi kroppen og vekta stopper en.

 

Men nå skal vi få et mer fornuftig forhold til mat, vi skal komme oss i aktivitet, og vi skal erobre livet igjen. Lykke til, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Mange takk!

 

Helt riktig som du sier, har man nådd målet sitt slapper man av og mister fokus.

 

Det var jeg allerede den gang bekymret over når jeg gikk masse ned i vekt.

 

Denne gangen må jeg definere målet på en annen måte, jeg skal ikke bli ferdig på en gitt vekt.

 

Det må bli en livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

OK, nå er det gjort.

Jeg heiv meg, etter et laaaaangt fravær, på vekten i morges!

 

Og dessverre er det jeg så, i rødt lysende digitale tall, den nakne sannheten.

 

 

145,7 kg!

 

 

Så, da er det ut i verden, ugjenkallelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tenk livsstilsendring fremfor slanking. Slanking er midlertidig, livsstil er for alltid... Selv om man gjerne vil ned mest mulig forest mulig så prøv heller å legge opp til en livsstil du kan leve med også etter at du er ferdig med selve vektnedgangen. Det får heller være at vektnedgangen kanskje går litt senere - det er verd det, tro meg! Jeg sier ikke at man ikke kan falle utpå selv om man tenker livsstilsendring fremfor slanking, men jeg har stor tro på at det gjør det enklere å hente seg inn igjen.

 

Bruk sinnet du føler nå til å gi deg et spark bak for å komme i gang. Men ikke vær sint så altfor lenge, det er det ikke verdt. Når du har kommet i gang og ser at det begynner å gå den riktige veien, gi deg selv et klapp på skulderen for at du grep fatt i det nå og ikke om 5, 10 eller 15 flere kilo! Og feire deg selv for alle seierne på veien. Dog uten å benytte mat... ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me

Tenk livsstilsendring fremfor slanking. Slanking er midlertidig, livsstil er for alltid... Selv om man gjerne vil ned mest mulig forest mulig så prøv heller å legge opp til en livsstil du kan leve med også etter at du er ferdig med selve vektnedgangen. Det får heller være at vektnedgangen kanskje går litt senere - det er verd det, tro meg! Jeg sier ikke at man ikke kan falle utpå selv om man tenker livsstilsendring fremfor slanking, men jeg har stor tro på at det gjør det enklere å hente seg inn igjen.

 

Bruk sinnet du føler nå til å gi deg et spark bak for å komme i gang. Men ikke vær sint så altfor lenge, det er det ikke verdt. Når du har kommet i gang og ser at det begynner å gå den riktige veien, gi deg selv et klapp på skulderen for at du grep fatt i det nå og ikke om 5, 10 eller 15 flere kilo! Og feire deg selv for alle seierne på veien. Dog uten å benytte mat... ;)/>

 

Lykke til!

 

Du har jo så rett Krusmynte, det viktigste er at jeg har kommet i gang. Jeg skal sette opp noen leveregler under vektreduksjonen, hvor jeg noterer de positive momenter i de enkelte faser, for deretter knytter det mot mat og drikke.

Jeg tror jeg har kommet meg på vei til det gode og positive tenkemønstre!

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...