Gå til innhold

Heisann & hoppsann & fallerallera ;)


Gjest #smil
 Share

Anbefalte innlegg

... jepp, heisann og hoppsann ble overskriften. Kunne forall del også blitt "ned de siste kg", "en dag om gangen", "sabotasjeslutt" eller kansje "prosjekt sunn livsstil vol 2". For det er det det handler om. Ned i vekt, hente seg inn igjen, slutte å sabotere for en selv og ta en dag om gangen. Målet er sunn livsstil, sunne og gode råvarer og økt livskvalitet. For det er akkuratt det jeg får av å være sunn og holde meg til "planen" - økt livskvalitet.

 

Men så kommer trollet i meg - jepp, jeg kaller det ett troll for det er nettopp det det er - trollet sier at nå har du vært superflink, nå sitter buksene akkuratt som de skal, helt alene i kveld - synd på deg... osv. Dette trollet som vil ødelegge - og med et brak går jeg fem på. Ikke bare med en rute sjokolade - men jeg overspiser alt til jeg får vondt i magen. Nødvendig og dumt spør du - jepp, sier jeg. Men det er akkuratt sån det er. Neste dag har jeg vondt i magen, matsug og kroppen er full av vann. Dette vil jeg ha slutt på - og jeg vet det er en prosess. En dag om gangen, ett steg i rett retning - en må bare stå på og holde ut. Faller en, må en reise seg og forsette videre i det sunne spor. Dette skal jeg klare.

 

Nå har jeg vært kjempe flink over en hel mnd. Noen utskeielser - men har hentet meg inn dagen etter. Gått ned 4 kg. Denne uken derimot har motivasjon, gode strategier, den positive mentalitet forsvunnet ut vinduet og jeg har skeiet ut tre ganger. Senest i går. Brød, brunost, is, masse frukt og chips. Trenger jeg si mer... :rolleyes:

 

Så i dag er det bare å komme seg opp på hesten igjen :) Jeg har siste mnd spist etter grete roede metoden (bekjent som gikk ett kurs for en tid tilbake) så derfor bestemte jeg meg for å melde meg inn her nå og opprette tråd. All motivasjon er god motivasjon :D Og forhåpentlig vis vil jeg etter en stund gå over til hold vekten. For det er de siste trassige kg jeg skal ned. De jeg går opp og ned hele tiden. Målet jeg aldri kommer til, men er likevel så nært. Etter over 30 kg ned (for 6 år siden) skulle en to de siste 5 var easy,men den gang ei. Så da er det bare å bite tenna sammen og stå på.

 

Litt om meg:

Dame på 30 år. To barn (mammaperm med siste nå) Skal være hjemme noen år.

Fantastisk samboer. Har det egentlig kjempe bra. Har alt jeg ønsker meg og mer til.

Måler lange 160 cm over bakken og skal ned 5 kg (tror jeg - var på vekten sist uke, legger på ett tenkt kg grunnet utskeielser og da jeg for all del ikke har tenkt meg på bvekta før neste uke). Veiedag torsdag. Følger meny 1

 

Følg og kommenter gjerne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kvelden her og dagen har gått veldig bra - til tross for både matsug og lyst på noe.... (as always.. hehe). Jeg har holdt meg til planen og i kveld koste jeg meg med en skål frukt og yogurt, en kopp te og nå en pepsi max :D

 

Det viktigste for meg - og tiden jeg er mest sårbar på - er kvelden. Da kommer lysten på noe, spesielt når jeg er alene. Så nye strategier - nye vaner må implementeres.

 

Nå er det natta fra denne kanten :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - nye muligheter :)

 

Nå er fredagen snart omme og helgen begynt. Deilig.

 

Dagen i dag har vært fin. Jeg har vært på handling og endte opp med to venninner på kafe. Hadde lyst på ALT av rundstykker, brie, salami, reker og majones - men endte opp med bar salat, ett egg og noen reker. Fornøyd med det :D Når jeg kom hjem ble det taco (uten lefser) og nå har jeg akkurat kost meg med en skål fruktsalat. Selv om det ble ett måltid mer enn planlagt i dag, er jeg likevel innenfor kcal grensa (ved at jeg tok en frukt og kuttet ut mandler).

 

Nå venter Senkveld, før jeg skal ta kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...