Gå til innhold

Kostholdsscore


scalapia
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å fatte hva som ble så dårlig denne uken. Har bare 3,8 i kostholdsscore. Scorene ramlet drastisk ned etter jeg registrerte en kyllingsalat til middag. Hva gikk galt der? For mye mat? Var det for mye pasta i salaten?

 

Kan noen gi meg noen tips slik at jeg skjønner hva som trekker opp og hva som trekker ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Jeg klarer ikke å fatte hva som ble så dårlig denne uken. Har bare 3,8 i kostholdsscore. Scorene ramlet drastisk ned etter jeg registrerte en kyllingsalat til middag. Hva gikk galt der? For mye mat? Var det for mye pasta i salaten?

 

Kan noen gi meg noen tips slik at jeg skjønner hva som trekker opp og hva som trekker ned?

 

Hei.

Om du ser på rubrikkene for protein, karbohydrater , fett vil du se om du kommer innenfor eller utenfor anbefalte grenser.

Det samme gjelder rubrikkene for frukt, grønnsaker, om du spiser for mye eller for Lie..det er grønn hake om du er innenfor der.

Så spiller det en rolle om du har drukket nok vann, spist nøtter og Omega3.

Slik forstår iallefall jeg det.

Det er ikke lett å finne balansen, men etter en stund lærer man det. For lite fett er en ting jeg sliter med, utrolig nok og det er lett for at det blir for mye karbohydrater ( i pasta, brød, ris, frukt etc)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Om du ser på rubrikkene for protein, karbohydrater , fett vil du se om du kommer innenfor eller utenfor anbefalte grenser.

Det samme gjelder rubrikkene for frukt, grønnsaker, om du spiser for mye eller for Lie..det er grønn hake om du er innenfor der.

Så spiller det en rolle om du har drukket nok vann, spist nøtter og Omega3.

Slik forstår iallefall jeg det.

Det er ikke lett å finne balansen, men etter en stund lærer man det. For lite fett er en ting jeg sliter med, utrolig nok og det er lett for at det blir for mye karbohydrater ( i pasta, brød, ris, frukt etc)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest gitte-mamma

Jeg får hake på gr.saker, frukt og kalsium. Får dere på protein, fett og karbo også? hjertevennlig har jeg nok av samt nøtter og vann. Men scoren går aldri over 7,4.

 

når jeg legger inn eksempelmenyen blir også scoren 7,4.....trodde den skulle vise best mulig utgangspunkt???

 

Hva gjør jeg feil?? :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei! Får du i deg riktig antall kalorier? Du får lavere skåre dersom du spiser for mye eller for lite. Når kyllingsalaten trakk ned kan det høres ut som om du får i deg for lite kcal - kyllingsalat er jo veldig magert. Kan det stemme?

 

Hvis du f.eks. er satt på meny 2 (1600 kcal) vil skåren synke drastisk dersom du overstiger 1750 kcal eller kryper under 1450.

 

Hvis det ikke er det som er problemet, tipper jeg at det har med sammensetningen av næringsstoffer å gjøre. Du skal ha i deg nok fett og proteiner og ikke altfor mye karbohydrater.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...