Gå til innhold

Mine 10 kg skal av!


Gjest christinamari
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest christinamari

Heisann!

Jente fra nord som etter 3 svangerskap & mye god mat vil ned 10 kg til. Allerede gått ned 3-5 kg siden 1 mai når jeg fant ut at nok var nok. Er 1.58 høy å vil gjerne ligge rundt 60 kg. Nå er jeg 68.2 kg. Hadde veiedag i går . Å vekten viste 1 kg ned siden sist og 68.2 . Det er jeg fornøyd med.

Men føler at det stopper der. Er forferdelig dårlig på å drikke vann. Det er noe jeg bli flinkere til.

Ellers spiser jeg :

2 knekkebrød til frokost med forskjellige lettprodukter.

Gjerne ett eple til.

2 knekkebrød til lunsj.

Middag spiser jeg det vanlig som di andre i familien,men ikke store posjoner.

Kvelds blir det gjerne ei brødskiv eller 2 knekkebrød. Ellers kan jeg spise litt frukt imellom måltidene.

Lettyogurt med litt kornblanding er også et alternativ jeg bruker.

Går rundt 3-4 timer mellom vært måltid.

 

Min last har vært den gooode sjokoladen. Det har jeg prøvd å kutte ut utenom en dag : Lørdag.

Da kan jeg kjøpe en liten en,å nyte den. Før kunne jeg kjøpe meg en sjokolade mitt i uken. Det blir bare tull ;)/>

 

Prøver å gå en tur på 30-60 min hver dag. Gjør gjerne litt øvelser som planken,situps og utfall. Kan selvfølgelig bli flinkere til det.

 

Men er det noen andre som er i samme sko,som gjerne skal ned 10 kg ned og vil jobbe ned sammen om målet ?

Det hadde vært koselig .

Rop gjerne ut! Nå er frokosten spist og nå er det litt husarbeid som står på menyen. Det er nå vel litt trening i det å ;)/>

 

Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny på forumet her, og skal også ned rundt 10 kg, kanskje litt mer. Tre barn og mye god mat har satt sine spor :-) Har gått ned tre kg, men så virker det som det stopper litt opp. Er det bare vann jeg har mistet? Har aldri gått ned i vekt før, så dette er veldig nytt for meg. Og så trenger jeg å holde motivasjonen oppe! Er faktiskt ganske flink til å ikke snope i hverdagene, men i hormontiden så glipper det ja!

Merker at det er mye bedre å trene nå som jeg spiser mer riktig mat. En utrolig stor forskjell er det, så det hjelper jo også for motivasjonen.

 

Jeg koser meg med maten, og smaker stadige nye frukter og grønnsaker så jeg ikke skal gå lei hehe. Ofte føles det som at jeg må hive innpå ekstra mat om kvelden dersom jeg ikke har klart å spise nok i løpet av dagen. Litt usikker på om det er riktig, men jeg er skikkelig dårlig på å planlegge hver dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hei, jeg er ny på forumet her, og skal også ned rundt 10 kg, kanskje litt mer. Tre barn og mye god mat har satt sine spor :-) Har gått ned tre kg, men så virker det som det stopper litt opp. Er det bare vann jeg har mistet? Har aldri gått ned i vekt før, så dette er veldig nytt for meg. Og så trenger jeg å holde motivasjonen oppe! Er faktiskt ganske flink til å ikke snope i hverdagene, men i hormontiden så glipper det ja!

Merker at det er mye bedre å trene nå som jeg spiser mer riktig mat. En utrolig stor forskjell er det, så det hjelper jo også for motivasjonen.

 

Jeg koser meg med maten, og smaker stadige nye frukter og grønnsaker så jeg ikke skal gå lei hehe. Ofte føles det som at jeg må hive innpå ekstra mat om kvelden dersom jeg ikke har klart å spise nok i løpet av dagen. Litt usikker på om det er riktig, men jeg er skikkelig dårlig på å planlegge hver dag. :-)

 

Heisann! Så fint å se at det ikke er bare meg ;) Her er det også 3 barn og ekstra kos i matveien som har kostet di ekstra kg . Og sjokoladen,huff det er min last.

 

Prøver å planlegge og notere ned hva & hvor mye jeg spiser. Har hittil gått ned noen kg fra jeg startet.

Men er for lite i aktivitet siden jeg enda er hjemme sammen med det minste barnet. Hun starter i bhg i august,å føler jeg skulle trenet litt mer. Blir turer.

 

På kvelden bør man nok spise minst mulig og sunnest mulig. Jeg bruker å lage meg et fat med frukt,grønnsaker og en yougurt. Prøver å holde meg til det på kvelden. Og heller spiser litt mer til frokost,evt lunsj.

Men det jeg er så dårlig på er det vannet. Så jeg har litt funlight i vannet,det hjelper på :)

 

Hadde vært fint å hatt noen å være flink sammen med .

Idag har jeg egentlig vært ganske flink,nå er det jo helg å da har jeg lov å kose meg litt. Er bare at ofte har det blitt veldig mye i helgene. Så det er bare å være flink der.

 

Håper du har en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Hei! Jeg blir gjerne med :)/>

 

Jeg skal også ned ca. 10 kg- tror jeg. "Trivelsevekt" har jeg aldri opplevd, har hatt en del ekstra kilo hele livet. Så vet ikke helt hvor mye som skal til. Har allerede gått ned noen kilo, men har et godt stykke igjen.

 

Dette er første gangen jeg går ned i vekt, så er rimelig fersk jeg også. Men dette skal jeg få til B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg blir gjerne med :)/>/>

 

Jeg skal også ned ca. 10 kg- tror jeg. "Trivelsevekt" har jeg aldri opplevd, har hatt en del ekstra kilo hele livet. Så vet ikke helt hvor mye som skal til. Har allerede gått ned noen kilo, men har et godt stykke igjen.

 

Dette er første gangen jeg går ned i vekt, så er rimelig fersk jeg også. Men dette skal jeg få til B)/>/>

 

 

Hei igjen!

Et lite tips til kveldskos er å kjøpe jordbær og mango, dele de opp i passende biter og la de ligge litt i en skål. Synes det smaker best etter en 20 minutter, hvor smakene er litt blandet. Kjempegodt, og tar ort en del av søtsuget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Hei! Hvordan går det med dere?

 

Vekta viste 63,7 kg dag. Det er -400 gram siden forrige fredag. Hadde egentlig vært fornøyd med det, men veide 63,0 på tirsdag (måtte på vekta pga slankekrigen :)/>), så det var litt kjedelig å se at jeg har gått opp. Men vet jo at jeg har vært flink. Spist ca 1300 kcal hver dag, bortsett fra i går, da "sprakk" jeg og spiste ca 1500. Tror jeg skal øke inntaket til 1600 per dag, og se om jeg fortsatt går ned og kanskje får litt mer energi. De ukene jeg trener mye anbefaler nettsiden 1600, mens de ukene hvor aktivitetsnivået mitt er moderat er 1300 anbefalingen.

 

Ellers løpte jeg min første hele mil i dag! Mila blei unnagjort på 55 min, noe jeg er strålendes fornøyd med. I tillegg til at jeg hadde muntlig eksamen, som gikk bra. En fin dag med andre ord. Blir litt feiring i kveld. Er redd det blir litt mye kaloier da, men det får være greit. Eksamen igjen på mandag.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Tenk å løpe så langt, det høres veldig bra ut! Tror at når det gjelder vekt så må vi damer ta høyde for litt opp-ned. Mye er jo hormonelt, og det kan variere med tanke på hvor mye vann vi har i kroppen etc. Jammen ikke enkelt bestandig :-)

Jeg har den siste uken ikke fått trent pga jeg har vært usigelig slapp og dårlig. Å løfte et vannglass har vært tungt. Bedre i dag, så tenkte å ta en økt på onsdag. Veiing i morgen, blir spennende å se. Holder meg til ca 1500 ckal om dagen, og går sakte ned. Hva gjør jeg for å gå raskere ned?

 

Var og handlet mat i sted, og var ikke spesielt sulten da. Men du verden hvor jeg jobbet med viljestyrken min! Hadde såååå lyst på is og sjokolade, men jaggu klarte jeg å stå over. Er så fornøyd med det :-)

 

Ha en fiiiin kveld, og heia oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hei! Så flink dere er.

Jeg er nå på 66.0 kg. Så det er ned 3,5 kg siden jeg startet. Og snart er jeg på mitt første delmål som er 65 kg. Så det blir bra.

Nå er det snart ferietid,og da gjelder det å være fokusert men også la seg nyte ferien.

Håper det går kjempe fint med dere andre.

 

Ha en fin tirsdag.

Klem Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Hei dere! Hvordan går det christinamari? Hvordan er formen MsSol?

 

Vekten viste 63,4 kg i dag. Det er 300 ned siden forrige fredag. Blei veldig skuffa, hadde håpet på ihvertfall 500 gram nedgang. Men jeg har ihvertfall ikke gått OPP og vekta står heller ikke stille, så når jeg har tenkt meg om er det i grunn helt greit. Merker at jeg er utålmodig, men vet at det er gunstig å gå sakte ned. Å gå ned i vekt har jeg tenkt å gjøre bare én gang! Så om jeg er ferdig i august, til jul eller neste sommer - spiller ikke så stor rolle i det lange løp. Jeg skal ned, og bli der! Har veiedag på fredager, så tenker å rapportere til dere da. Det blir litt ekstra motivasjon :)/>

 

Har økt til 1600 kcal, siden jeg trener veldig mye, og siden jeg var mye sulten med bare 1300 kcal. Har vært over kalorigrensa to ganger denne uka. Den ene dagen ga jeg blod og var oppi 1800 kalorier. Den andre dagen hadde jeg eksamen, og det blei ca. 1800 den dagen også. Skal på nattevakt i natt, så vet ikke helt hvordan jeg gjør det med mat/kalorier i dag. Må for all del prøve å ikke gå over grensa!

 

På søndag reiser jeg hjem på ferie. Er veldig spent på hvordan det går med vektnedgangen da... Ikke lett når man skal tilpasse kostholdet til familiens hverdag. Men skal jobbe hele sommeren, så har ihvertfall kontroll på maten på jobb, om intet annet. Skal ellers prøve å være i aktivitet hver eneste dag, men blir nok ikke så mye jogging som det har blitt i det siste. Har ikke tilgang til treningssenter hjemme, noe som er synd siden området er veldig værutsatt.

 

Ellers har jeg kjøpt meg en ny bukse denne uka. Den er litt i det strammeste laget og gir meg litt "muffinsmage". En str. større ville blitt for stor. Målet er at denne skal passe i løpet av sommeren :)/>

 

Håper dere har det bra, og at dere får en god helg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hei dere! Hvordan går det christinamari? Hvordan er formen MsSol?

 

Vekten viste 63,4 kg i dag. Det er 300 ned siden forrige fredag. Blei veldig skuffa, hadde håpet på ihvertfall 500 gram nedgang. Men jeg har ihvertfall ikke gått OPP og vekta står heller ikke stille, så når jeg har tenkt meg om er det i grunn helt greit. Merker at jeg er utålmodig, men vet at det er gunstig å gå sakte ned. Å gå ned i vekt har jeg tenkt å gjøre bare én gang! Så om jeg er ferdig i august, til jul eller neste sommer - spiller ikke så stor rolle i det lange løp. Jeg skal ned, og bli der! Har veiedag på fredager, så tenker å rapportere til dere da. Det blir litt ekstra motivasjon :)/>/>

 

Har økt til 1600 kcal, siden jeg trener veldig mye, og siden jeg var mye sulten med bare 1300 kcal. Har vært over kalorigrensa to ganger denne uka. Den ene dagen ga jeg blod og var oppi 1800 kalorier. Den andre dagen hadde jeg eksamen, og det blei ca. 1800 den dagen også. Skal på nattevakt i natt, så vet ikke helt hvordan jeg gjør det med mat/kalorier i dag. Må for all del prøve å ikke gå over grensa!

 

På søndag reiser jeg hjem på ferie. Er veldig spent på hvordan det går med vektnedgangen da... Ikke lett når man skal tilpasse kostholdet til familiens hverdag. Men skal jobbe hele sommeren, så har ihvertfall kontroll på maten på jobb, om intet annet. Skal ellers prøve å være i aktivitet hver eneste dag, men blir nok ikke så mye jogging som det har blitt i det siste. Har ikke tilgang til treningssenter hjemme, noe som er synd siden området er veldig værutsatt.

 

Ellers har jeg kjøpt meg en ny bukse denne uka. Den er litt i det strammeste laget og gir meg litt "muffinsmage". En str. større ville blitt for stor. Målet er at denne skal passe i løpet av sommeren :)/>/>

 

Håper dere har det bra, og at dere får en god helg! :)/>/>

 

Heisann!

Så flott. Men det går ihvertfall ned å det skal vi være glad for. Jeg tenker også det,i det lengre løp skal jeg være i bedre form. Jeg ønsker et bedre og sunnere liv . Så da bruker jeg heller tiden godt,så kommer jeg nok ned dit jeg skal.

 

Vi drar ikke på ferie for om nesten en måned,så enda er det litt tid til ferien starter.

Her har jeg gått til innkjøp av tredemølle. Jeg elsker å gå,men nå tenkte jeg at jeg skulle bli gla i å løpe også.

 

Nyt dagenen & kos deg på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Da var søndagen her. Deilig med helg. Nå blir det noen uker der jeg blir hjemme sammen med barna før mannen får ferie.

Frokosten er spist.

1 brødskive a 45 g med mager onvsbakt leverpostein,en dæsj lett majones og agurk.

Ett ryvita knekkebrød med det samme og ett glass vann.

Om noen timer blir det litt frukt.

Skal se om jeg får meg en halvtime på mølla nå på formiddagen mens barna leker ute. Fint vær,så da kan di være utenfor.

Ligger rundt 250 kcal på frokosten,så satser på at det er fint.

 

Hvordan går det med dere?

Hva spiser dere til frokost?

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Jeg ligger også på rundt 250 kalorier til frokosten. Ofte spiser jeg 50 gram havregryn som jeg koker i mikroen med 100g skummetmelk og resten vann. Blander ofte inn en ss mager kesam eller cottage cheese. Topper med kanel og sukrin gold eller syltetøy fra lerum (uten tilsatt sukker). I det siste har jeg byttet ut havregrøt med brødskiver (er veldig glad i brød!). Da rister jeg to skiver og topper med noe magert pålegg. I det siste har det gått mye i 15g mager vaniljekesam samt litt syltetøy uten tilsatt sukker. Har også kjøpt fettredusert peanøttmel som jeg blander med vann og sukrin gold og får sunt, proteinrikt og relativt kalorifattig peanøttsmør :)/>

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Jeg ligger også på rundt 250 kalorier til frokosten. Ofte spiser jeg 50 gram havregryn som jeg koker i mikroen med 100g skummetmelk og resten vann. Blander ofte inn en ss mager kesam eller cottage cheese. Topper med kanel og sukrin gold eller syltetøy fra lerum (uten tilsatt sukker). I det siste har jeg byttet ut havregrøt med brødskiver (er veldig glad i brød!). Da rister jeg to skiver og topper med noe magert pålegg. I det siste har det gått mye i 15g mager vaniljekesam samt litt syltetøy uten tilsatt sukker. Har også kjøpt fettredusert peanøttmel som jeg blander med vann og sukrin gold og får sunt, proteinrikt og relativt kalorifattig peanøttsmør :)/>/>

 

Ha en fin søndag!

 

Godt å høre at det er flere som er glad i brødet (!!) ;) Men da tar jeg en brødskiv og ett knekkebrød.

Tror jeg også skal prøve ut litt havregrøt. Tror kanskje i lengden at det gir en bedre metthetsfølelse.

Må få kjøpt inn litt sukrin gold ! syltetøy fra lerum bruker jeg også,knall godt.

Høres godt ut med peanøttsmør.

Er for dårlig for å variere pålegg. Spiser jeg noe,spiser jeg gjerne det hver gang :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Til lunsj ble det 2 egg,så da laget jeg omelett .

Middagen ble en pasta salat . Tok 1 porsjon og det va nok.

Nå har jeg vært på mølla i 30 min og 10 min styrke . Så da fortalte pulsklokken min at jeg hadde

Forbrent 360 kcal,så det sier jeg meg fornøyd med. Nå blir det litt jordbær og epler til kvelds

ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Hei! Har problmer med innlogging her på forumet, så har ikke fått skrevet noe her. Har heller ikke registrert mat/trening, men tror jeg har vært flink likevel. Vekta i dag viste i hvertfall 62,2 kg, det er minus 1,2 kg siden forrige fredag! Jeg som var bekyrmet for å aldri se 62-tallet. Ha en fin helg dere, jeg skal jobbe i hegla, men tar kanskje turen innom en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hei! Har problmer med innlogging her på forumet, så har ikke fått skrevet noe her. Har heller ikke registrert mat/trening, men tror jeg har vært flink likevel. Vekta i dag viste i hvertfall 62,2 kg, det er minus 1,2 kg siden forrige fredag! Jeg som var bekyrmet for å aldri se 62-tallet. Ha en fin helg dere, jeg skal jobbe i hegla, men tar kanskje turen innom en gang til :)/>

 

Flink du er!

Trener du noe i tillegg?

Her så jeg 65 tallet,så fornøyd. Så er bare å jobbe nedover.

Så håper jeg at jeg ser 60 tallet om ikke så altfor lenge.

Håper du får en fin uke,å skriv gjerne litt om dagsmenyen din og evt hva du trener.

Trenger noen tips og inspirasjon vidre.

Kkem Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Fredag og veiedag igjen. Vekta viste 62,7 kg, så det ble opp en del denne uka. Har ikke vært så flink, det har blitt en del snacks på kveldene. Trodde jeg holdt meg innafor 1600 kalorier, men når man ikke veier og registrerer går man fort over. Det er veldig krevende å spise sunt når resten av familien ikke gjør det. Her er det mye desserter og sjokoladen settes frem hver kveld. Denne uka har jeg jobbet veldig mye, så noen andre hjemme har stått for middagen, da blir det ikke like sunn mat. Vet at ingen her hjemme har tenkt å endre livsstil, så endringen må ligge i valgene jeg tar! Jeg har selv ansvar for hva jeg spiser, men greier ikke si nei til dessert når de andre sitter og spiser. Så her må jeg rett og slett lære meg å begrense meg. Jeg har ihvertfall holdt meg innafor 62-tallet om ikke noe anna!

 

Jeg trener en del, men har ikke hatt så mye tid denne uka. Prøver å ta en lang joggetur (8-10 km) én gang i uka, og ellers være i noe aktivitet hver dag. Har en moderat aktiv sommerjobb, så det er jo mye bedre enn den stillesittende studenttilværelsen.

 

Til frokost går det mye i havregrøt med kunstig søtning. Evt koker jeg et egg og spiser noen knekkebrød til, eller et par brødskiver. Er jeg på jobb blir det gjærne et par brødskiver og et egg til lunsj. Er jeg hjemme liker jeg å lage en omelett. Middagen er veldig variert. Dersom det er jeg som lager middag holder jeg igjen på fettet, og velger fullkornsprodukter. Liker å ha potet til middag, det gir veldig god metthetsfølelse på få kalorier ;)/> Til kvelds blir det ofte litt middagsrester eller noen knekkebrød. Alltid noe snacks til. Gjerne frukt med kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dåkke :rolleyes:

 

Ej vil også vær "atme" dåkke!hehe...ej me ska ned ca 10 kg!

Men hjelp ej slite..ej e go i starte, men når de he gått nåken veke

so e d kjempe vanskeli..då sprekke ej ofte.. :(

Å derfor he ej aldri klart å slanke mej til trivselsvekta mi..

Ej e so gala at når ej e i ei dårli periode so kan ej spise en heile kjekspakke MENST ej laga middag..Å spise middag ettepå :blink:

off...å so e ej veldi dårli på å sei nei vist nåken tilbyr mej nåke..eller d står framme søtsake..ej kan bestemme mej når ej står opp at i dag ska ej vær flinke å so klare ikkje ej de...ej kan tenke de menst ej står å opna en sjokolade f.eks...å so bere spise ej den forde,, :blink:

 

Ej håååpe at ej ska klare trivselsvekta mi so e 54kg, no veke ej 60,6kg..he vegedag på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Fredag og veiedag igjen. Vekta viste 62,7 kg, så det ble opp en del denne uka. Har ikke vært så flink, det har blitt en del snacks på kveldene. Trodde jeg holdt meg innafor 1600 kalorier, men når man ikke veier og registrerer går man fort over. Det er veldig krevende å spise sunt når resten av familien ikke gjør det. Her er det mye desserter og sjokoladen settes frem hver kveld. Denne uka har jeg jobbet veldig mye, så noen andre hjemme har stått for middagen, da blir det ikke like sunn mat. Vet at ingen her hjemme har tenkt å endre livsstil, så endringen må ligge i valgene jeg tar! Jeg har selv ansvar for hva jeg spiser, men greier ikke si nei til dessert når de andre sitter og spiser. Så her må jeg rett og slett lære meg å begrense meg. Jeg har ihvertfall holdt meg innafor 62-tallet om ikke noe anna!

 

Jeg trener en del, men har ikke hatt så mye tid denne uka. Prøver å ta en lang joggetur (8-10 km) én gang i uka, og ellers være i noe aktivitet hver dag. Har en moderat aktiv sommerjobb, så det er jo mye bedre enn den stillesittende studenttilværelsen.

 

Til frokost går det mye i havregrøt med kunstig søtning. Evt koker jeg et egg og spiser noen knekkebrød til, eller et par brødskiver. Er jeg på jobb blir det gjærne et par brødskiver og et egg til lunsj. Er jeg hjemme liker jeg å lage en omelett. Middagen er veldig variert. Dersom det er jeg som lager middag holder jeg igjen på fettet, og velger fullkornsprodukter. Liker å ha potet til middag, det gir veldig god metthetsfølelse på få kalorier ;)/>/> Til kvelds blir det ofte litt middagsrester eller noen knekkebrød. Alltid noe snacks til. Gjerne frukt med kesam.

 

Heisann! Det går litt opp og ned. Gjør det her også. Å føler jeg ikke kommer meg av 66 tallet. Gikk ned på 65,så opp på 66 å sånn ligger jeg. Ganske stabilt med andre ord,men skulle gjerne fått fart i den nedgangen jeg,gitt. Litt utålmodig kjenner jeg.

Kjempe flotte tips til matveien. Her går det mest i knekkebrød,og noen ganger brødskiver. Middagen spiser vi sunt . Mannen vil også ned noen kilo,men vi koser oss litt på lørdagen. Ellers prøver vi og holde oss til de sunne valgene.

Håper vekta viser ned denne uken.

 

Klem Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hei alle dåkke :rolleyes:/>

 

Ej vil også vær "atme" dåkke!hehe...ej me ska ned ca 10 kg!

Men hjelp ej slite..ej e go i starte, men når de he gått nåken veke

so e d kjempe vanskeli..då sprekke ej ofte.. :(/>

Å derfor he ej aldri klart å slanke mej til trivselsvekta mi..

Ej e so gala at når ej e i ei dårli periode so kan ej spise en heile kjekspakke MENST ej laga middag..Å spise middag ettepå :blink:/>

off...å so e ej veldi dårli på å sei nei vist nåken tilbyr mej nåke..eller d står framme søtsake..ej kan bestemme mej når ej står opp at i dag ska ej vær flinke å so klare ikkje ej de...ej kan tenke de menst ej står å opna en sjokolade f.eks...å so bere spise ej den forde,, :blink:/>

 

Ej håååpe at ej ska klare trivselsvekta mi so e 54kg, no veke ej 60,6kg..he vegedag på mandag..

 

Heisann og velkommen til vårres lille "dagbok" . Det er ikke bare bare enkelt,det skal være sikkert å vist. Jeg er på 66 kg nå,skal ned forbi 60,og gjerne ned til 58. Jeg er 1.58 høy. Men er ikke bare bare. Håper du får ett godt tall idag når du veier deg.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SigrunE

Velkommen mini1!

 

Vekta viste 64 (!!!) kg i dag tidlig! Selvfølgelig velfortjent etter alt ej spiste i helga. Jobbet over 70 timer forrige uke, og merker at det blir vanskelig å ta gode valg med kostholdet når jeg er trøtt og sliten. Klarte meg bra fram til fredagskvelden - da ballet det på seg med alle mulige fristelser. :(/>

Flytter veiedag til torsdag denne uka fordi jeg skal bort i helga. Har noen dager å hente meg litt inn igjen på, men det blir nok vektoppgang denne uka også... Skal i bryllup på lørdag, og blir vekke torsdag til søndag. Skal prøve å ta smarte valg, men har ikke tro på nedgang neste uke heller...

 

Men til og med torsdag kjører jeg knallhardt. Startet uka med å løpe en mil før frokost, og har holdt meg til 1600 kcal i dag. Fra og med neste uke er jeg i gang på ordentlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vært litt fraværende en stund, vært så mye annet å ta tak i :-)

Det har egentlig gått ganske bra her, bortsett fra denne siste uken hvor jeg har vært bortreist, og alle rutiner ble brutt. God mat med masse snop på kveldene... og gjett om jeg har spist snop!

Har ikke vekt hjemme og det er ferie fra kurset, så vekt aner jeg ikke nå. Målt med målebånd, og det var 0,5 cm økning et par steder, men det kan jo være litt målefeil også. Men, nå må jeg bare ta meg sammen og ikke glemme hva jeg vil! Har gått i de samme tankefeller; jeg skal skjerpe meg i morgen.... og dette har jeg tenkt hver dag i en uke, og plutselig så blir det jo en del dager... huff, må stoppe dette NÅ!

 

Ønsket er jo å gå ned litt og klare å holde det. Egentlig er jeg fornøyd med at jeg har klart å tenke dette etter en uke. Har jo hatt disse tankene om å skjerpe meg i flere år, og det å klare å innse det nå etter en uke med avsporing er egentlig bra :-)

 

Hva spiser dere når søtbehovet melder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen til vårres lille "dagbok" . Det er ikke bare bare enkelt,det skal være sikkert å vist. Jeg er på 66 kg nå,skal ned forbi 60,og gjerne ned til 58. Jeg er 1.58 høy. Men er ikke bare bare. Håper du får ett godt tall idag når du veier deg.

 

Ha en fin dag.

 

Æsj..hadde lagt på mej 1,4kg sist vege dag..=( so utruli dårli sjølvdisiplin he ej..

Fe satse på bedre resultat mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest christinamari

Da va 14 daga med campingferie over for i år. Veldig koselig,men veldig godt å komme hjem til vanlige rutiner. Vekta vise 1.0 kg opp,d skal æ vel være fornøyd med siden æ ikke har tenkt på vekt og kosthold på ferien. Så nu e d bare å gå tilbake til di fine rutinan æ hadde før æ dro på ferie,så trur æ det blir å gå veldig bra.

Håper alle her inne har hatt en fin sommer.

Sommerklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Når æ dro på ferie var vekta 65.5,når æ kom hjem på lørdag var vekta 66.5.

Idag når æ våkna va vekta 66.1,så det går rette veien.

Tenke det e endel vann også som skal ut.

Men like fremgangen på vekta,rutinan e tilbake og det virke som både æ & kroppen min like det.

"Juble juble" :-)

 

Noen andre her inne,eller har alle andre sommerferie? I såfall,nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...