Gå til innhold

Nå bare fortsetter jeg!


Gjest Anscve
 Share

Anbefalte innlegg

Det har vært vanskelig å ta dette skrittet, frykten for å mislykkes er så uendelig stor.

 

Etter mange runder med meg selv har jeg bestemt med for å sette igang med friskt mot. Jeg vet jo hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt, men gang på gang har jeg gått på en vegg underveis og "pang" der satt alle kiloene igjen +litt.

 

De siste månedene har jeg jobbet masse mentalt med frykten min for å ikke strekke til, (jeg skal jo være perfekt) og jeg tror det kan hjelpe meg videre for å oppnå målet mitt om å gå ned i vekt.

 

Jeg skal ned mange kilo, mye mer enn 40, men jeg skal ta små skritt og være glad for alle suksesser og sette en rask strek over de som ikke gikk så bra.

 

Alle monner drar, mange bekker små osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hva man skal gjøre for å ned i vekt er noe mange vet. Men det ikke alle tenker på er at det kan være lurt å tenke livsstilsendring fremfor slanking. Hvis man klarer å tenke livsstilsendring - dvs endre kostholdet, bli mer aktiv, generelt mer sunn - vil lavere vekt bli en kjærkommen "bivirkning" av det man gjør. Og det virker mer overkommelig å skulle gjøre det enn å skulle slanke seg. Ihvertfall for meg er det sånn. :)

 

Frykt for å ikke klare og ikke strekke til har jeg og kjent på mange ganger. Ingen god følelse, og vi er jo ekstremt flinke til å lide av dette "flink pike syndromet" som jeg ofte kaller det. Men - hvis ikke man prøver klarer man ihvertfall ikke! Og hver liten endring man klarer å gjøre er en seier så lenge man er innstilt på å tenke positivt. Hvis man hele tiden tenker at "stakkars meg som ikke kan spise de nybakte bollene" eller "jeg burde ikke ha spist det kakestykket" blir det veldig negativt. Hvis man snur det til "Hey - jeg klarte å gå forbi de nybakte bollene" eller "jeg spiste BARE ett kakestykke - før ville jeg jo spist hele kaken!!" så blir alt mer positivt og man ser fremgangen mye bedre.

 

Uansett - lykke til på ferden! Og du - selv om man helst vil ha gått ned alle kiloene til i morgen så gi deg selv tid. Det tar den tiden det tar, og det er bedre at det tar litt lang tid enn at du rushet avgårde for å spore helt av underveis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg vært igang i 14 dager. Resultatet er bra -3,2 kg. Tatt i betraktning at jeg går på store doser kortison er dette kjempebra. Flott jobba Anette!!

 

Jeg har holdt meg til min egen avtale. Ikke hengt meg opp i det jeg ikke får til, men heller fokuser på det positive.

Klapp igjen på egen skulder for det.

 

Nå følger 14 dager med ferie og da er det bare å gjøre noen gode valg så kommer det til å gå bra også.

 

:-)

Heier på meg selv, hele veien til mål !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anscve

Hjemme fra 2 uker ferie har jeg en liten oppgang denne uka.

 

Men så da! Jeg avsto fra is første dagen hjemme og er godt igang igjen, og det er det som teller i lengden 😄

 

Nå følger noen sommeruker hjemme og da skal jeg fortsette å fokusere på det positive.

 

Det jeg får til nå uten noe anstrengelse er: grovt brød, "riktig" pålegg, masse grønnsaker og antall måltider. Det er bra jobba Anette ✌

 

Keep up the good work😊

 

og villelille - takk for gode ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ferier er litt unntakstilstand, og at man går opp litt er ikke uvanlig. Selv koser jeg meg fortsatt i ferier, men med ekstremt mye mer måte enn i "gamle dager" - trenger ikke like mye for å kose meg, og i bakhodet ligger jo fortsatt GR og alt jeg har lært der.

Og - det viktigste er som du sier å umiddelbart hanke seg inn igjen. :) Fortsett med positiv tenking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferietid varer jo ikke evig og jeg liker sommeren og sommermat godt. Det er masse deilige salater og lette middager på menyen og alt blir så mye enklere. Da er det lett å velge riktig. Jeg har også GR i bakhodet og det er jo det som holder det gående. Riktig frokost, mellommåltid o.l holder blodsukkeret stabilt og jeg unngår de største "fyse" periodene.

 

â˜€ï¸ Deilig sommerdag her i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...