Gå til innhold

Er det bare jeg som er tjukk, og sliter med nedgangen?


Gjest Luann
 Share

Anbefalte innlegg

Alle virker jo så suksessfulle her! Jeg har bare gått ned 10 kg. i løpet av 6 mnd. Så jeg vil si kilosprisen er temmelig høy, etter 3 kurs. Jeg gjør stortsett alt riktig. Spiser nesten bare sunt, -å er det ikke sunt, så spiser jeg lite. Har lagt om kostholdet mitt totalt siden jeg startet på GR-kurs. Har fått en helt ny livsstil. Og ja, jeg trener 3 ganger i uken på studio, både cardio og (mest) styrke. Går gjør jeg også utenom. Så jeg er fysisk aktiv i tillegg til kostholdsendringen. Når jeg startet på kurs midt i januar, veide jeg 131,ett-eller-annet kg. Men var 134 kg. tidligere i januar. Har krympet 51,5 cm. Jeg burde være takknemlig for vær cm og kg som forsvinner, og det er jeg jo selvfølgelig også! Men det burde jo vært mere, mener jeg. Jeg har noe som heter PCOS, polycystisk ovariesyndrom. Google det,om du lurer.. Noen andre som har det, og som prøver å gå ned i vekt? Hvordan er evt. fremgangen hos dere? Jeg undres jo om det er det som gjør at vektnedgangen går så ufattelig tregt. Mister litt motivasjonen. :(/> Jeg føler ikke at jeg helt finner tonen med de andre kursdeltagerne på kursene jeg har gått. Synes egentlig at de ser helt ok ut i vektsammenheng. Jeg burde jo gått maxi egentlig, men her er det bare tilbud om standard. Jeg har fremdeles ikke avgjort om jeg blir å gå kurs igjen over sommeren, blir dyrt for meg i lengden. Er det noen som har trylleformelen til meg, som får det til å "løsne" litt? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanneMarie

Hei ! så flink du har vært og gått inn så mange cm! jeg er 126 kg og 171 cm. La på meg 30 kg etter svangerskapet sist gang. Har bare greid å gå ned 10 kg etter hun ble født for 1,5 år siden. Jeg har prøvd å ligge på rundt 2000 kcal, og i perioder trent mye (tur, styrketrening og intervall). Har lurt på hva som gjør at jeg går ned så lite/seint jeg og. Har vært jojo-slanker helt siden tenårene. Noen sa til meg at kanskje det er grunnen? ødelagt stoffskifte eller noe annet som ikke fungerer? uansett, lykke til videre, du er kjempeflinK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei.

Jeg tror absolutt ikke at du er den eneste som sliter. Vi deler gjerne noen ord når det går bra, som regel i begynnelsen av en slankeperiode. Senere sitter vi her og føler på skuffelsen når det ikke går så bra og så gir man opp😔

Jeg ble i flere år lei av å være jojoslanker, ned noen kilo , opp enda flere. Helt til i år da jeg innså at jeg må tenke på meg selv og helsen min om jeg skal ha noen gode år fremover.

Jeg har holdt på , men hjelp av nettkurs i 4 mind og det går sakte, sakte,men nedover..men unntak av denne uken...

Alt fra 200-700'gr i uken, klart det vil ta tid men det er så viktig å ikke gi opp. La det bli en del av livet, dette kostholdet som er litt sunnere, litt mindre kalorier enn før.

Som du vet, noen sykdommer gjør det vanskelig å gå fort ned i vekt, så kanskje du kan sette deg små mål, et av gangen og kjenne på hvordan det er når du når den ene milepæler etter den andre?

Det er ikke lett dette med slanking, mat,kalorier, mosjon og alt som ligger bak..lykke til uansett!,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg brukte nærmere 3 år på å gå ned 45 kg. Da hadde jeg riktignok noen pauser hvorav en med ca. 5 kg oppgang, men likevel. Jeg gikk på nettkurs, litt av samme årsakene som du gir - vanlige kurs gav meg ikke så mye egentlig. Den siste kurslederen jeg hadde på vanlig kurs var ikke særlig god, det var flere folk der som hadde gått lenge sammen og tok ekstremt mye plass som igjen gjorde at det ble veldig lite plass igjen som skulle fordeles på oss andre (mener da selvsagt personlighetene i tilfelle noen skulle lure. ;)). Uansett, nettkurs funket greit for meg, og har også brukt forumet her veldig mye.

 

Det er mange som møter motgang, men enkelte blir veldig passive på forumet med en gang motgangen oppstår. Det er jo da man trenger moralsk støtte og muntre tilrop, så i mitt hode blir det litt feil. Men - hver sin lyst! :)

 

Det er supert at du tenker livsstil og ikke slanking - i lengden tror jeg at man har mest igjen for det. Det er flott at du har gode rutiner på trening - det er jo uhyre viktig for muskelmassen som igjen er viktig for forbrenningen. Har du tatt en kroppsmåling? En sånn som forteller hvor mye muskler, fett, vann etc man har i kroppen? Det synes jeg var motiverende. Jeg var på noe som heter Inbody720 på treningssenteret mitt. Det koster litt, ja, men jeg synes absolutt det var verd det for da får man en annen type feedback på det man gjør enn bare vekt. Jeg tror nemlig man blir litt for lett opphengt i det som står på akkurat den vekten, men målene er MINST like viktig! Og jeg forstår at du helst vil fort ned i vekt - det vil vi alle. Men igjen - livsstilen som jeg nevnte over er faktisk viktigere. Vekttapet er jo egentlig en bonus av at man har endret livsstil!

Og du - hvis du regner på det. 6 mnd er 24 uker, og det betyr litt over 400 gram per uke. Det er BRA!!!! :D For oppi ønsket om vektnedgang er det veldig viktig å huske en ting - nemlig å leve... Noen ville gjerne sagt at kutt helt ut disse tingene som ikke er sunne. For enkelte funker det, men ikke for meg. For meg er det å kunne spise et lite kakestykke i en bursdag eller ta et glass vin eller to med venner en viktig del av livet som jeg ikke er villig til å gi slipp på verken under nedgangen eller på sikt, og da tar jo ting litt lengre tid. Men samtidig er det en seier oppi det hele, nemlig at jeg faktisk klarer å spise bare ett kakestykke. Før ville jeg jo klart å fortære hele kaken!

 

Uansett - lykke til videre på ferden og fortsett den gode innsatsen du gjør så kommer du plutselig i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oi, så flott respons jeg har fått på innlegget mitt! Bare det gir jo motivasjon i seg selv. :)/> Selv om jeg har måtte klart meg på egen hånd nå i sommer, så synes jeg det har gått greit. Problemet er ikke hva jeg har spist, heller måltidsrytmen.. men jeg tror ikke det har gjort noen stor merkbar forskjell. Vet ikke om jeg starter på nytt kurs nå, for jeg har ikke råd, rett og slett. :/ Dette er litt frustrerende egentlig, for man har jo litt ekstra press på seg selv i forhold til den veiinga hver kurskveld da. Og det er greit å kan spørre kursleder om råd, osv. Men jeg skal nok klare det alene også. Dessuten så er det jo ikke så skummelt å bruke forumet her heller, så det håper jeg å få gjort mere. Tror uansett at jeg finner flere likesinnede her, enn på standardkursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Luann!

 

Så flott at du har gått ned over 10 kilo og tatt tak i livsstilen din! Det høres ut som du gjør veldig mye riktig :)

 

Du har ikke skrevet så mye om hvordan du spiser, og det kan godt hende dette blir selvsagt for deg, men jeg har lagt merke til at en del spiser litt lite og sjelden her inne. Du som vil ta av mange kilo bør jo ha ekstra fokus på å sørge for å holde forbrenningen, energien og motivasjonen oppe ved å spise nok og ofte. Det blir også veldig viktig å få i seg mye fiber i form av grønnsaker og liknende. Hvor mange kalorier har du lagt deg på?

 

Men igjen, dette kan du antakelig godt etter tre kurs! Og det går jo den riktige veien! Jeg heier masse på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...