Gå til innhold

Kaloriinntak


Gjest Adele83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere. Holder på å gå ned i vekt og har regnet ut kaloribehovet mitt. Får så beskjed av ei venninne at dette ikke er ordentlig beregning og at jg må gjøre en full kroopscanning fordi ho mener at ingen kvinner skal spise over 1500 kcal fordi deres behov er aldri over 2000 kcal. Men ved utregningen får jg beskjed om at mitt bwhov er 2800 kcal og da tenkte jeg å ligge på 2200kcal. Tenker jg feil? Har hun rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tekoppen

Hei dere. Holder på å gå ned i vekt og har regnet ut kaloribehovet mitt. Får så beskjed av ei venninne at dette ikke er ordentlig beregning og at jg må gjøre en full kroopscanning fordi ho mener at ingen kvinner skal spise over 1500 kcal fordi deres behov er aldri over 2000 kcal. Men ved utregningen får jg beskjed om at mitt bwhov er 2800 kcal og da tenkte jeg å ligge på 2200kcal. Tenker jg feil? Har hun rett?

 

Hei.

Jeg har gått på flere GR kurs, holder på med nettkurs nå og jeg har alltid lagt inn vekt, høyde og aktivitetsmål. Mitt kaloribehov er ca 2300 og jeg er ikke spesielt aktiv, så jeg har ligget på anbefalt 1600 kc pr dag. Har gått ned i snitt 0.5 kilo pr uke.

Jeg tror du kanskje får prøve deg fram og se hvordan det går. Slanking tar tid og må tenke langsiktig.

På 2200 kalorier får du iallefall mye mat om du velger et GR kosthold, du bør neppe gå sulten da.

Regner med at du har tenkt å prøve på egenhånd uten kurs? Lykke til og tenkt langsiktig. Jeg har holdt på i 4.5 mnd, har gått ned 9.5 kilo og skal ned like mye til-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...