Gå til innhold

Vi som er ny og over 100 KG,som vil neeeeed -->


Gjest TattyFatty
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest TattyFatty

start roede standard 24.8 vekt: 30 år, 178cm høy, 112 KG!

31.8 vekt -2,6...... :D/>

 

Flere som vil hive seg på denne tråden?

 

er på meny 3 med 1900 kcl!

 

Mitt mål med dette kurset er og komme meg under 100 kg, altså ta av 12-13 kg...

Hva er erfaringene deres,hvor mye er realistisk å ta av på ett kurs?

 

Totalt vil jeg ned 25-30 kg,kanskje neste høst?? :rolleyes:/>

 

 

love TattyFatty :P/> :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg kan slenge meg på:)

 

Meldte meg inn igår, etter å ha innsett at jeg sårt trenger et spark i rumpa for å komme i gang. Er i mammapermisjon og sitter her med en nydelig liten gutt på 8 uker, men jeg klarer ikke å komme ut av den vonde vanen med å spise masse når jeg er hjemme.

Så nå har jeg tatt tak, og målet mitt er så klart å komme ned i vekten jeg hadde før jeg ble gravid.

 

Jeg er 29år, og kommer fra Oslo:)

 

Idag skal jeg prøve å finne meg et treningsprogram ( styrke), som jeg kan gjøre her hjemme i stuen. Ser for meg sånn ca 30 min med øvelser:)

 

Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TattyFatty

Hei :)

 

Må bare skrive, kjenne at jeg sliter i dag, har bare lyst på masse godteri! Men skal klare og holde meg :)

 

kjøpt meg 86% mørk sjokolade, og tenker og ta meg noen biter i kveld :D

 

Hva spiser dere når dere får sånn kjempe søtsug?

 

Og er det flere enn meg som blir veldig besatt av vekta? Har ei vekt på badet men tror jeg må kvitte meg med den! Går på den hver gang jeg er på badet nesten...ikke brA :blink:

 

 

Ha en videre strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TattyFatty

Hei :)/>

 

Så bra at du hiver deg med her :):D Og så bra at du også er kommet i gang :)

 

Må bare skrive litt her i dag! sliter litt nå har bare lyst på masse godteri! Men skal klare og holde meg :)/>

 

kjøpt meg 86% mørk sjokolade, og tenker og ta meg noen biter i kveld :D/>

 

Hva spiser dere når dere får sånn kjempe søtsug?

 

Og er det flere enn meg som blir veldig besatt av vekta? Har ei vekt på badet men tror jeg må kvitte meg med den! Går på den hver gang jeg er på badet nesten...ikke brA :blink:/>

 

 

Ha en videre strålende helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

 

Jeg er helt ny her, var på mitt første kurs i går, skal også ned under 100kilo!

 

Høyde: 182

 

Vekt (første og eneste veiing så langt): 106,4

 

Mål om å komme ned til 98 ila 8-ukers maxikurs. Fint å kunne snakke litt om hvordan det går fra gang til gang! Nå er f.eks kjæresten min (192cm og 77 kilo...kan spise hva han vil) ute og henter take away pizza og jeg skal ha meg to rugsprø..er ikke alltid like enkelt! Haha:) han tilbyr seg å spise i et annet rom, og spiser heldigvis sjelden sånn mat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er heeelt ny her, begynner på kurs I DAG. Er også over 100 og har ca 35 kg som må av, på sikt....

 

Hvordan går det med dere som begynte i september, og deg Eirinn87?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Tenkte å hive meg på her, om jeg får. kjekt med litt tips når vi går gjennom dette. Jeg er 98,6 Kg og 160cm. Vet jeg må ta tida til hjelp, men ønsker jo å se resultater i en fart. Bør nok gå nd til 65 kg, Har tidligere gått på Grete roede kurs, men lagt på meg alt igjen (og litt ekstra). Det er utrolig hvor fort kiloene kommer på om man ikke følger med. Jeg starta i går med registrering av mat. Det som er det største problemet mitt, er alle søtsakene. Jeg kan ikke ha noe liggende, bare MÅ spise alt. Håper å få til litt trening, mn blir nok mest hjemmetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest nybegynner23

Hei! Jeg er helt ny på dette, men jeg har en lang vei å gå. 125.6 kg. Motivasjonen for mat-delen er veldig høy, men sliter med å få inn treningen. Hvor mye trener dere, og hvilken trening? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg, startet på 105 kg og ikveld er det andre møte på kurset....gruer meg for veiingen..... Har holdt meg ordentlig til meny 2, men det sklei ut litt i helgen med jentemiddag og sofasøndag =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med trening (les gåturer) nå med kaldt og snø! Hva har dere som kose-slappe-av-mat/drikke? Jeg elsker å ta ett glass vin eller to, men det er jo sinnssykt mye kalorier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ny her jeg også... igjen... jeg ble medlem her i 2012 da jeg skulle gå ned 30 kg etter en graviditet... jeg rakk 20 kg og så ble jeg gravid igjen!

 

Så jeg begynte på kurs igjen i høst med samme utgangspunkt, da veide jeg 100 kg... det første halve året har det gått tregt, gikk ned kun ca 6 kg, la på meg 3 kg i jula. I går hadde jeg veiing nr 2 på første kurset etter jul, har gått ned 1,9 kg den siste uka! :-D Men det er KUN fordi jeg har skrevet opp ALT jeg har spist og drukket og veiet alt jeg har spist hjemme. Og da har jeg brukt kosemerkene mine og vel så det... jeg var nemlig også ute med venninner på lørdagen...

Og til deg, Nelly82, du kan kose deg med 3 1/2 glass vin i uka, med god samvittighet! Det er jo det du har kosemerkene dine til! :-) Men da kan man bare ikke kose seg med noe annen OBS-mat.

Fitfocuse har en super blogg med masse gode oppskrifter og tips på sukkerfri og kalorifattige godsaker, kanskje du finner noen tips der! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Jarand

Hei

 

Jeg er splitter ny her inne. Ligger på 110kg og vil også neeeeeed :)/> Har ikke tid til å skrive så mye men håper på å møte mange inspirerende mennesker i samme posisjon som meg her inne!

 

Jarand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei!

 

Slenger meg gjerne med her- skal også ned UNDER 100 kg...Starta Roede kurs tirsdag denne uka, og er litt i sjokk over hvor MYE og OFTE jeg må spise! Også har jeg skikkelig heftige cravings på ting jeg ikke har hatt cravings før. Eller, med unntak av når jeg er fyllesyk. Med andre ord : alt mulig, sålenge det er frityrstekt.

 

For en uke!

 

-Fluffy girl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei.

164 cm og veide meg på kurset på mandag... 107,7kg... Satt trivselsvekt til 85, for jeg husker ikke når jeg var under 100 og har vært fornøyd med meg selv en eller annen gang. I hvert fall periodevis. Mitt hovedproblem er nok min psyke og da over- og underspising i tillegg... Merker forbrenningen min har litt sjokk nå med mat hele dagen, men det går kjempebra. Aner ikke vekta og er spent. Prøver å vente med målinga til mandag, men....

Nå er jeg veldig spent på helgen... Blir nok mye sofa pga huet... Lekt litt for frisk og da kommer jo smellen, men maten skal ikke styre meg lenger. Her hjemme har forresten all 4barn og 1 sambo aldri skrytt så mye av maten som denne uka. Så dette skal gå.

 

Lykke til, så snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt ny på dette, men jeg har en lang vei å gå. 125.6 kg. Motivasjonen for mat-delen er veldig høy, men sliter med å få inn treningen. Hvor mye trener dere, og hvilken trening? :)/>/>

 

Hei på deg, jeg er ny også. Har nylig begynt på drop-in-kurs, 4 ggr. Og er aktiv på siden her. Jeg vet ikke nøyaktig hva jeg veide før jeg begynte, for jeg sprengte vekta, dvs minst 120. Men det kan ikke ha vært mye over, for jeg er nede på 113 nå. Jeg har en skadet fot og fikk beskjed om at det går an å få til dette uten å legge så veldig stor vekt på trening. Noe trening blir det, for jeg har en aktiv jobb og har aldri hatt sertifikat.

 

Jeg kunne tenke meg å bli venn med deg her inne, hva sier du til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk! Trenger all den motivasjonen jeg kan få! Jeg var 120+. Våget omsider å gå på vekta da jeg fant ut at jeg hadde gått på tabletter som gav både økt matlyst og vektøkning, men det fant jeg ikke ut før litt over et halvt år etter at jeg slutta på dem. Problemet var at jeg hadde gått på dem i 3 år! Men jeg trodde vektøkningen kom av nedsatt aktivitet og lange sykdomsperioder. Jeg er så lei av å være syk, savner livet mitt. Og for meg er det først og fremst helsa som er i fokus, men selvfølgelig, nå som jeg skjønte at jeg ikke bare var skyld i det selv, så fikk jeg plutselig litt motivasjon. Men er livredd for å miste motivasjonen da. Jeg går på meny 3, men sliter litt med middagsporsjonene da. Så foreløpig har jeg gått ned for mye. Så jeg strever litt med dietten. Vil jo ikke rase ned heller, det er ikke så sunt.

 

Fint om jeg kan få noen venner her inne!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fikk jeg skrevet igjen. Vært noe kluss med å få skrive i forumet.

Kurs igjen idag og 105,9. DVS 1,8 på 2 uker. Men minus 9cm i midjemål. Dette er bra :) 6 kg så er jeg under 100.... 10 år siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei

Slenger på på her jeg med mine nesten 100 kilo (97,4) og 169cm høy. Skal starte på Roede Maxi kurs 31.august. Trenger virkelig motivasjon. Jeg er 35 år og for tiden i mammaperm frem til slutten av november. Har vært overvektig helt siden tenårene. Men har nå nådd toppen :(

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest LinnAmalie

Hei

 

Jeg er også ny, og målet er i første omgang å komme meg under hundre. Har holdt på en uke til nå, og gått ned 1 kg. Hvor mye trener dere i uka? Ett av mine hovedproblemer tidligere har jo vært nettopp inaktivitet. Føler jeg fort faller litt på at holder meg til maten, men trener for lite. Bor også på en liten plass, så treningssenter osv er ikke å oppdrive i umiddelbar nærhet.

 

-Linn Amalie-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er også ny, og målet er i første omgang å komme meg under hundre. Har holdt på en uke til nå, og gått ned 1 kg. Hvor mye trener dere i uka? Ett av mine hovedproblemer tidligere har jo vært nettopp inaktivitet. Føler jeg fort faller litt på at holder meg til maten, men trener for lite. Bor også på en liten plass, så treningssenter osv er ikke å oppdrive i umiddelbar nærhet.

 

-Linn Amalie-

 

 

Hei, LinnAmalie :)

 

Velkommen inn i klubben. Vi er flere som er over 100kg og som skal ned i vekt. Du kan gå ned mange kilo bare ved å endre kaloriinntaket, men det er klart at det sikkert går fortere hvis du trener i tillegg. Det sies i forhold til vektnedgang at "mat er kilo, trening er gram". Kanskje du kan gå turer for å sette opp forbrenningen? Eventuelt går det an å bestille seg en treningsdvd og trene hjemme i stua.

 

Selv prøver jeg å svømme mellom 30 og 60 minutter på treningssenteret mitt. Det er skånsomt for kroppen, og aktiverer mange muskler. Får jeg ikke til å dra til treningssenteret, har jeg dvd med zumba hjemme. Står og danser så flesket disser :lol:

 

Jeg tar 5kg ad gangen som mål, og er et stykke unna 100kg dessverre :unsure: Men jeg har tatt av 4kg på 3 uker, og da var jeg ikke flink de første 2 ukene til å trene. Jeg er innbitt på å følge roede-kosthold og få toppscore på det, og det er en av grunnene til at jeg har klart å kutte ut godteri. Det eneste jeg unner meg er 30gram potetskruer fredag og lørdag, og da planlegger jeg matinntaket slik at det ikke blir for mye kcal de dagene. Huden min ser mye penere ut etter at jeg begynte med det, noe som er en fin bonus B)

 

Det er noen som er flinke til å føre opp trening her på forumet, epler heter h*n vel. Kanskje du skal hive deg på der og få motivasjon til å trene?

 

Hilsen OopsyDaisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...