Gå til innhold

Ny her inne!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg spurta rett inn hit jeg, greit å finne noen som har like lang vei å gå som meg.

 

Jeg har nettopp startet på nytt på Grete Roede, gikk i 2012, og gikk ned 10 kg, men de er jo såklart kommet på igjen, og tatt med seg venner.

 

Har andre veiedag i dag, grugleder meg skikkelig!

 

Hadde startvekt på 120 kg når jeg startet 21 august, 120 kg...

Det er liksom slik som vi ser på tv, biggest looser USA osv, det velter seg inni meg når jeg innser at NÅ, nå er jeg DIGER altså!

 

Det "fine" med en ny topp på vekten, er at motivasjonen virkelig er på plass. Denne gangen slutter jeg ikke før jeg har gått ned alle de 40 kg som skal av (ihvertfall i første omgang, jeg skal væer overlykkelig når vekten viser 80 kg) OG hold vekten etterpå!

 

 

Har allerede målt meg, gått inn 12 cm totalt siden sist torsdag, spent på hva vekten sier...

 

 

Håperd det er flere aktive her, jeg blogger litt, er inne på et annet forum, men føler liksom at jeg tvinger dette på folk når det blir for mye der. Fint og ha et sted hvor vi alle sammen har samme plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Jeg spurta rett inn hit jeg, greit å finne noen som har like lang vei å gå som meg.

 

Jeg har nettopp startet på nytt på Grete Roede, gikk i 2012, og gikk ned 10 kg, men de er jo såklart kommet på igjen, og tatt med seg venner.

 

Har andre veiedag i dag, grugleder meg skikkelig!

 

Hadde startvekt på 120 kg når jeg startet 21 august, 120 kg...

Det er liksom slik som vi ser på tv, biggest looser USA osv, det velter seg inni meg når jeg innser at NÅ, nå er jeg DIGER altså!

 

Det "fine" med en ny topp på vekten, er at motivasjonen virkelig er på plass. Denne gangen slutter jeg ikke før jeg har gått ned alle de 40 kg som skal av (ihvertfall i første omgang, jeg skal væer overlykkelig når vekten viser 80 kg) OG hold vekten etterpå!

 

 

Har allerede målt meg, gått inn 12 cm totalt siden sist torsdag, spent på hva vekten sier...

 

 

Håperd det er flere aktive her, jeg blogger litt, er inne på et annet forum, men føler liksom at jeg tvinger dette på folk når det blir for mye der. Fint og ha et sted hvor vi alle sammen har samme plan!

 

Hei. :)

Jeg gikk også mitt første GR kurs i 2012. Jeg gikk ned 17 kg. Det var mye motgang etter vektnedgangen og kiloene raste på igjen. I juni tok jeg valget om å gå ned i vekt igjen. Jeg var mye dårlig fordi magen min virkelig ikke taklet all den usunne maten jeg hadde i meg. Hele sommeren forbredet jeg meg på kurs. Jeg hadde meldt meg opp og begynte i august. Første kurs veide jeg hele 108 kg. Jeg ble kvalm!

 

Det er godt å kunne hjelpe hverandre og ha noen å gå sammen med på veien. Enda bedre er det å være flere som skal like mye ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg var på min første kursdag i dag, og startvekta var 119,1. Jeg viste tallet hadde vokst, men har holdt meg unna vekta enn stund nå, så jeg må inrømme at jeg fikk litt sjokk. For første gang i livet mitt kjenner jeg at vekta virkelig gjør noe med humøret og sinnsstemningen, dette er ikke greit. Og siden pila bare har pekt oppover ville den vel fortsatt oppover hvis ikke jeg tok tak nå.

 

Jeg tenker også at dette må være riktige plassen å få det ut på, her er vi jo i samme situasjon.

 

Jeg synes det er skikkelig skummelt å tenke at jeg skal slanke bort 40 kilo, men pokker heller, det skal jeg.

På min kursgruppe, så var jeg den eneste som skal så mye ned, derfor føles det veldig greit at man kan dele erfaringer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg var på min første kursdag i dag, og startvekta var 119,1. Jeg viste tallet hadde vokst, men har holdt meg unna vekta enn stund nå, så jeg må inrømme at jeg fikk litt sjokk. For første gang i livet mitt kjenner jeg at vekta virkelig gjør noe med humøret og sinnsstemningen, dette er ikke greit. Og siden pila bare har pekt oppover ville den vel fortsatt oppover hvis ikke jeg tok tak nå.

 

Jeg tenker også at dette må være riktige plassen å få det ut på, her er vi jo i samme situasjon.

 

Jeg synes det er skikkelig skummelt å tenke at jeg skal slanke bort 40 kilo, men pokker heller, det skal jeg.

På min kursgruppe, så var jeg den eneste som skal så mye ned, derfor føles det veldig greit at man kan dele erfaringer her inne.

 

Det er når man forstår at det virkelig går ut over selvtilliten og humøret at man begynner å forstå alvoret! Det er ille at det skal gå så galt før man skjønner at man må gjøre noe med det.

 

Selv om man går på kurs med andre personer, kan det være greit å motivere hverandre og få motivasjon over forumet også. :)

 

Jeg skal ha vekk minst 32 kg til sammen selv, og kjenner at det er en lang vei å gå. Men samtidig må man ikke henge seg opp i antall kilo man skal ned for å nå trivselsvekt. Det smarteste er å tenke på delmål. Da blir det ikke så skummelt å tenke på allikevel. :) Går du GR standard? Jeg går GR maxi, og er sjeleglad for at jeg er på kurs med folk som er i samme "boks" som meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når man forstår at det virkelig går ut over selvtilliten og humøret at man begynner å forstå alvoret! Det er ille at det skal gå så galt før man skjønner at man må gjøre noe med det.

 

Selv om man går på kurs med andre personer, kan det være greit å motivere hverandre og få motivasjon over forumet også. :)/>

 

Jeg skal ha vekk minst 32 kg til sammen selv, og kjenner at det er en lang vei å gå. Men samtidig må man ikke henge seg opp i antall kilo man skal ned for å nå trivselsvekt. Det smarteste er å tenke på delmål. Da blir det ikke så skummelt å tenke på allikevel. :)/> Går du GR standard? Jeg går GR maxi, og er sjeleglad for at jeg er på kurs med folk som er i samme "boks" som meg. :)/>

 

 

Jeg går på GR standard, rett og slett fordi det er for langt til nærmeste GR maxi. Men jeg er så innstilt på at jeg må få til dette, at jeg ikke skal la meg vippe av pinnen av de "tynne" damene i gruppa mi. Det er både hyggelige og søte, og sliter på sin måte med sine kilo, så sånn sett er vi jo i samme båt.

 

Men det er helt klart fint å kunne møte folk som skal gå samme vei som meg her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på GR standard, rett og slett fordi det er for langt til nærmeste GR maxi. Men jeg er så innstilt på at jeg må få til dette, at jeg ikke skal la meg vippe av pinnen av de "tynne" damene i gruppa mi. Det er både hyggelige og søte, og sliter på sin måte med sine kilo, så sånn sett er vi jo i samme båt.

 

Men det er helt klart fint å kunne møte folk som skal gå samme vei som meg her inne :)/>

 

 

Forstår den. :) Uansett om de har 10-20 kg mindre å ta av kan de ha like mange komplekser som oss. Og så lenge man finner motivasjonen selv på kurs har ikke det noe å si. :)

 

Var på vekten i går på GR, og hadde gått opp 0,4 kg. Forventet, siden jeg forrige uke hadde gått ned hele 3(!!) kg på en uke. Da var jeg syk og fikk ikke i meg all maten jeg skulle. Så hvis jeg ser sånn på det har jeg faktisk gått ned 1,3 kg per uke. Så jeg legger meg ikke ned for å grine av den grunn. :) Jeg er strålende fornøyd med at jeg ikke hadde gått mer opp enn det. :) Hvordan har uken deres gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syenes du har all grunn til å være fornøyd :)

 

Etter min første uke hadde jeg gått ned 0.5 kg. Jeg er strålende fornøyd med det. Men aller mest fornøyd er jeg med hvordan første uke har vært. Det har gått mye lettere enn jeg ville tro å legge om kosten. Jeg registrerer alt jeg spiser, og finner mye motivasjon i det. Dessuten er det greit å lære så mye jeg kan nå i starten, for jeg vet at jeg kommer til å bli gal av å telle kalorier, og må få det under huden hva jeg skal spise før det skjer.

 

Også har jeg vært mye mer aktiv enn jeg hadde trodd. Gått mange raske turer. Og gikk en lang søndagstur sammen med en venninne. Da var jeg helt ødelagt resten av søndagen. Jeg merker kiloene godt etter å ha vært i aktivitet, får veldig vondt i beina, og stivner med en gang når jeg setter meg ned. Hvordan oppleves aktivitet for dere, og har dere noen tips for såre og vonde treningsbein?

 

I morgen skal jeg ha min første time med PT på treningsstudio, og jeg gru-gleder meg skikkelig. Jeg tror det skal bli virkelig bra, men det blir nok ganske hardt, særlig til å begynne med. Men denne gangen er det all-in!! Det er ingen vei tilbake. Til neste år skal hele sommergarderoben byttes ut :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hallo alle sammen. Er det noe aktivitet her inne da? Har gått på et grethe roede kurs I 8 uker og har meldt meg på et nytt kurs med det samme :)/> Er ny her på forumet da .startet på 124 kg . Gått ned 8,2 kg I løpet av kurset. Spent på åssen neste kurs blir. Skal ned ganske mye og går jo inn I en litt krevende tid nå. Flere som gruer seg ? hvor går dere på kurs ? Er dere flinke til å trene I tillegg ?

 

:D/>

God kveld fra meg :)/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen. Er det noe aktivitet her inne da? Har gått på et grethe roede kurs I 8 uker og har meldt meg på et nytt kurs med det samme :)/>/> Er ny her på forumet da .startet på 124 kg . Gått ned 8,2 kg I løpet av kurset. Spent på åssen neste kurs blir. Skal ned ganske mye og går jo inn I en litt krevende tid nå. Flere som gruer seg ? hvor går dere på kurs ? Er dere flinke til å trene I tillegg ?

 

:D/>/>

God kveld fra meg :)/>/>)

 

 

Heisann. :)

Det blir en utfordring å gå inn i denne krevende tiden vi har nå før jul og i jula. Kjenner jeg gruer meg med tanke på all det gode man kan putte i munnen. Frem til nå har jeg heldigvis klart å holde meg unna julebrusen. Og det faktisk rett og slett av prinsipp også! Håper de gode valgene kan bli lettere å ta enn jeg tenker. Jeg har ikke vært så flink dette kurset som det forrige med tanke på trening. Jeg kjøpte meg rockering med sånne vekter på for noen måneder siden, og har brukt den to ganger forrige uke. (grunnen til at jeg ikke har gjort det mer er at jeg trenger noen dagers mellomrom fordi jeg er både gul, blå og har veldig vondt) Men jeg har bestemt meg for at denne gangen skal jeg ikke gi meg med rockeringen. For jeg SKAL klare å rocke ordentlig. Rekorden nå er 20 runder før den detter i bakken. Så dette blir spennende. :)

 

Trener du noe?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hallo hallo hallo hallo. :)

Hvordan går det med dere? Dere har vel ikke mistet motivasjonen og dettet av lasset? Jeg håper virkelig ikke det for deres egen skyld. :(

 

Kiloene går sakte(!!) nedover.. Men jeg har ikke mistet motivasjonen. :) For det første så trener jeg så og si null komma niks! Og for det andre har jeg vært til utredning med tanke på PCOS. Det var so m jeg trodde, har dette.. En an mange negative symptomer er at det er vanskeligere å gå ned i vekt, typisk! Men jeg har heldigvis klart å komme meg positivt ut av alt sammen, og funnet ut at så lenge jeg klarer å gå ned minst 300 gram i uken, skal jeg være fornøyd. Alt som er over dette er kjempestas!

 

Ny uke, nye muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei. Hvordan gikk det med dere som gikk på kurs i fjor høst? Selv har jeg begynt nå, men ser at veien frem er laaang. :unsure:/> Det hadde vært fint å høre hvordan det går med dere. Kan være litt motiverende for oss som starter nå :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...