Gå til innhold

Ned i vekt for bedre hverdag


Anbefalte innlegg

Hei til meg selv og alle andre.

Jeg har forsøkt GR tidligere og det har funket veldig godt. Jeg fikk en skade i januar 2015 som gjorde at jeg måtte være lenge i ro og da hoppet vekta opp. Nå starter jeg opp kurs for å komme meg i gjenge igjen. Jeg vet at jeg får det til, og jeg trenger positivt gruppepress i starten. Lager min egen tråd her for å motivere meg selv. Kurset starter neste uke, så jeg vet ikke hva jeg veier, men tipper på at det er ca 10 kilo over min fornuftige trivselsvekt. Jeg skal veie meg på kurset og får vente til da med å rapportere vekt. I dag har dagen vært fin matmessig, det er bra. Jeg føler meny 2. 38 år, gift og barn. God kveld til alle ☺ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til meg selv og alle andre.

Jeg har forsøkt GR tidligere og det har funket veldig godt. Jeg fikk en skade i januar 2015 som gjorde at jeg måtte være lenge i ro og da hoppet vekta opp. Nå starter jeg opp kurs for å komme meg i gjenge igjen. Jeg vet at jeg får det til, og jeg trenger positivt gruppepress i starten. Lager min egen tråd her for å motivere meg selv. Kurset starter neste uke, så jeg vet ikke hva jeg veier, men tipper på at det er ca 10 kilo over min fornuftige trivselsvekt. Jeg skal veie meg på kurset og får vente til da med å rapportere vekt. I dag har dagen vært fin matmessig, det er bra. Jeg føler meny 2. 38 år, gift og barn. God kveld til alle ☺ï¸

Lykke til.

Det hjelper å skrive, selv om det er for deg selv eller til deg selv. Det har jeg gjort i et halvt år må-:)/> og vekten går sakte men sikkert nedover. Ord hjelper iallefall meg å holde fokuset. Så er det jo fint å lese at andre har de samme opp og nedturer-:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og hei til Tekoppen â˜ºï¸ Enig at det hjelper å skrive. Opp og ned er vel litt av gamet, her som ellers. Jeg bretter ihvertfall opp armene igjen. Jeg skrev ikke noe forrige gang, men skal gjøre det nå. Har hatt en bra dag i dag, klapp på skuldra for å ha navigert vekk fra tilbudte godbiter på jobb. Jeg har begynt å veie middagen, før den går på bordet er min porsjon fordelt. En tankevekker at jeg faktisk har spist alt for lite potet. I morgen skal jeg fokusere på vann 🚿 Gleder meg til helga, skal tenke ut hvilken mat vi skal ha med den nye GR høstboka, der var det mange fristende nye oppskrifter. Innveiing om en uke - det blir spennende ðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld til meg og andre. Nå er det søndag kveld og helga i havn. Vel blåst, det gikk som planlagt. Jentekveld og hjemmekvelder uten utskeielser å snakke om. Ukas kos var 1 1/2 glass rødvin, de var virkelig små. Vin er uansett ikke min greie. Men vi har alle våre laster. Jeg må være flink til å måle middagen min, det ser jeg virkelig at trengs. Og jeg må kutte ut sjokkis. Fått trent en gang denne helga og lang tur i skogen med hele familien, det gikk virkelig unna på glatte steinet og skikkelig kupert terreng. Har lagd middag fra høstboka GR og planlagt meny for uka. Krysser fingrene for at dette skal gå. Ser at tlf skrev brette opp armene. Den skrivefeilen tar jeg som et forvarsel på neste ukes fokus; styrke. Fortsatt fokus på vann på dagtid, det er en utfordring for meg. Ny uke starter i morgen. Nå er det natt 🌜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka er over, fantastisk med helg â˜ºï¸ Innveiing på 79,7 kg. Kjenner at det er som ventet. Jeg har gjort gode valg egentlig hele uka. Motivasjonen er på topp og det kjennes godt. Har gått en tur, skulle trent mer men det lot seg ikke gjøre. Nå er det endelig helg, har funnet tekoppen og slengt beina i sofaen etter fire tøffe dager på jobben. Gjør alt nå for å stå i mot sjokolade 😠God helg til meg selv og alle ðŸƒðŸ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Helga er over, vel blåst Halloween uten noe godis 🎃 Jeg gikk i 3 (!) timer på lørdag med ungene og sanka godis. Godt fornøyd med å klare å ligge unna godteriet. Det ble 1/2 glass champagne og det var i grunnen nok. Jeg følger meny 1 og det er mindre mat enn hva jeg er vant med. I dag ble det suppe med sei og tomat fra GR boka, den var god og kjempeenkelt å lage. I kveld blir det trening. Ønsker alle en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:) jeg startet og på kurs i går og meny 2, spiser du brød forresten?:)/> mvh meg ;)/>

 

Hei og god morgen ståpåjenta32 😀 Lykke til på kurs! Jeg spiser aller mest knekkebrød, men også brød, Ingers rugbrød er helt supert ðŸ‘🻠Blir oftest knekkebrød, det må innrømmes. Akkurat nå følger jeg meny 1, det er som meny 2 unntatt kvelds som må hentes fra resten av dagen. Det har gått bedre enn jeg trodde. I dag skal mitt fokus være på drikke vann. Ha en god dag â˜ºï¸ Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og velkommen til helga!

Jeg har veid meg til 78,1 - ned 1,6 kilo. Det er jeg godt fornøyd med. Nå er det helg og jeg er fortsatt motivert.

Jeg ser at det jeg må fokusere på er maten, aktiviteten går av seg selv. Ønsker alle en god helg 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå har jeg logga meg inn, siste post på programmet for i dag. Jeg har fått til maten, men sliter med å gjennomføre trening. Har arbeidet overtid i går og i dag og da gikk treninga i vasken â˜¹ï¸ Hadde ei topp helg og passer på kosten, men i går og i dag har mangel på trening ødelagt et ellers ganske bra humør. Jeg satser på en bedre morgendag. Uansett kjempeglad for ikke å ha hatt sprekker matmessig. Stadig kaker på jobb, jeg lukker øynene og navigerer vekk, klapp på skuldera for det ðŸ‘🻠God natt ⛺ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdagskveld!

Gikk ned 0,4 denne uka, beskjeden nedgang, men det er ikke opp. Jeg blir ekstra motivert når tapet er så begrensa. I går gikk jeg kveldstur og i dag dro jeg på spinning. I morgen skal jeg gå kveldstur igjen, her er ingen snø så da kan tempo være ganske bra. Vi hadde gjester i dag, så det var fullt opp med middag og vin, 1/2 glass på meg og litt fruktsalat til dessert. Hoppet over sjokolade og potetgull ðŸ‘🻠Jeg har bestemt meg for å gasse på til 5 kilo er tatt av, da gjenstår altså 3. Når 5 er borte blir det en belønning. Jeg vet ennå ikke helt hva, det må jeg tenke litt på. Nå natta 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og jeg har vært på tribunen på svømmestevne hele dagen. Hadde med matpakke og frukt til hele familien 😀 Kaffe til meg og kake ble kjøpt til de andre. Navigert vekk fra kake ðŸ‘🻠Nå er det GR middag på gang og det er da en grei dag matmessig. Skal møte to venninner senere i dag og da må jeg tenke lurt i forhold til mat/kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til meg!

I dag har jeg vært supersliten etter tøffe dager på jobb. Mange uker nå med mye jobbing og hjemmejobbing, i dag var jeg så sliten at jeg ikke fikk sove i natt(!). Det har jeg aldri opplevd før. Jeg sov jo noe, men var våken fra 02.00 til 04.30. Supertrøtt og tung i hele meg da klokka ringte 😔 Min kjære rådet meg til å gå en tur i lunsjen og det var en god løsning, akkurat gått kveldstur nå på 6.600 skritt. Min kjære hadde lagd pannekaker til middag, noe ungene elsket. Jeg spiste to og tenkte at det er greit - uten noe på og uten stekefett på mine. Kveldsturen gjorde godt og jeg kjenner meg friskere og mer opplagt. Ikke lett med ekstremt jobbstress og GR samtidig. I natt googlet jeg tips for å unngå stress og det var nyttig. På mange måter litt GR; planlegg, fokuser og sett mål. I dag er dagen ok gjennomført, men under middels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til meg!

I dag har jeg vært supersliten etter tøffe dager på jobb. Mange uker nå med mye jobbing og hjemmejobbing, i dag var jeg så sliten at jeg ikke fikk sove i natt(!). Det har jeg aldri opplevd før. Jeg sov jo noe, men var våken fra 02.00 til 04.30. Supertrøtt og tung i hele meg da klokka ringte 😔 Min kjære rådet meg til å gå en tur i lunsjen og det var en god løsning, akkurat gått kveldstur nå på 6.600 skritt. Min kjære hadde lagd pannekaker til middag, noe ungene elsket. Jeg spiste to og tenkte at det er greit - uten noe på og uten stekefett på mine. Kveldsturen gjorde godt og jeg kjenner meg friskere og mer opplagt. Ikke lett med ekstremt jobbstress og GR samtidig. I natt googlet jeg tips for å unngå stress og det var nyttig. På mange måter litt GR; planlegg, fokuser og sett mål. I dag er dagen ok gjennomført, men under middels.

 

Hei.

Her kjente jeg meg jammen igjen. Jobber også mye for tiden og har hatt store vansker med fristelser i matveien. Prøver også å finne måter å redusere stress, kan ikke skjønne at man må stresse slik..men jobbkrav, reisetid og andre forpliktelser tar mye energi. mine barn er for lengst flyttet ut , så min andre halvdel og jeg lever et rolig liv. Men stressa blir jeg likevel..

Når kroppen har det slik, skjer det rare ting og vekttapet går så tregt, så tregt.

Håper du finner noen pustehull-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her kjente jeg meg jammen igjen. Jobber også mye for tiden og har hatt store vansker med fristelser i matveien. Prøver også å finne måter å redusere stress, kan ikke skjønne at man må stresse slik..men jobbkrav, reisetid og andre forpliktelser tar mye energi. mine barn er for lengst flyttet ut , så min andre halvdel og jeg lever et rolig liv. Men stressa blir jeg likevel..

Når kroppen har det slik, skjer det rare ting og vekttapet går så tregt, så tregt.

Håper du finner noen pustehull-:)/>

 

 

Hei Tekoppen!

Takk for svar. Ja, pustehull er jammen viktig. Rom for egentid. Jeg har i dag gått tur for 3 kveld på rad, det er flott for både kropp og sjel. Jeg har små-store barn så det er mye oppfølgning og mye styrt av ungene. Jeg har forsøkt å være standhaftig i forhold til GR, men denne uka har jeg en dårlig følelse i forhold til nedgang. Jeg veier meg fredager. I morgen er uansett en ny dag med nye muligheter for å gjøre gode valg, både på jobb, måltider og trim 😀

Mvh Lova

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lørdag og endelig helg! Gikk ned 100 gram denne uka. Eneste trøst er at det ikke er opp. Den vanskelige tredje uka er over. Jeg har slitt og vært veldig sliten i hodet. Går litt bedre nå, har vært flink å gå tur de dagene jeg ikke har trent. I dag ble det 1 time spinning. Nå er jeg i gang med å vaske huset, logger meg på her og tar en kaffe mens jeg skriver. Jeg har bestemt meg for å fortsette å være flink og da håper jeg at neste uke blir bedre og gir større utslag på vekta. God helg, her skal det vaskes 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld!

 

Jeg fokuserer og tenker positivt. Sier til meg selv at det er så viktig. I dag har maten gått fint. Jeg har kommet inn i en rutine. Ser at nå bugner butikkene over med julegodterier og alt annet. Jeg er bare så glad for å si at det velger jeg bort frem til julehelga. I utgangspunktet så er det jo virkelig en uting at det kommer så tidlig. Jeg er så glad i sjokolade, men det har jeg ikke spist på 4 uker ðŸ‘🻠Jeg har vasket huset og ordnet ting med ungene i helga, trente i går og fikk handla inn noen julegaver. Super helg, klar for ny uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke ðŸ‘🻠Kom meg på trening i dag, fast time. Så fornøyd med å komme meg avgårde. Etter trening er alt så godt for både kropp og sjel, det er en kick start på uka. Her er blitt mørk og kaldt og ungene hutrer og ønsker seg tilbake til sommer. Da er det fint å tenke på at vi snart har advent. Vi gleder oss â˜ºï¸ Min kjære hadde lagd middag i dag, deilig GR mat og alle var fornøyd. Jeg er glad han er med på laget. Men det er treninga som er dagens høydare. God natt til alle ðŸŒ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagskveld og kos med familien hele dagen ☃ Vi har gått på ski og kost oss på fjellet. Innveiing i går gav resultater; 1,1 kg ned. Det viser seg at å holde ut funker som bare det ðŸ‘🻠Jeg er så vanvittig glad for at jeg påbegynner dette nå før jul og ikke etter. Nå har jeg bestemt meg og lagt dn plan for hele desember. Ønsker alle og meg selv en god desembertid â„ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gav minus 200 gram. Trøsten er at det ikke er opp. Men det er en mager trøst. Jeg har imidlertid brettet opp ermene igjen og holder fast på vanene mine. Jeg står imot alle søte saker som kommer min veg, og det er jammen mye av det nå i desember. Jeg trente spinning i går og styrke i dag søndag. I kveld blir det julemat - herlig kalkun 😀 I morgen er ny uke og jeg er klar for den. God søndag til alle ðŸ´

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag.

Jeg veide inn på 100 gram +, og ble ganske skuffa. Jeg har spist så smalt som det går 😳 Nå har jeg derfor gått opp til meny 2. Forrige runde gikk jeg ned masse og hele perioden på meny 2. Denne uka var det lucia i barnehagen på fredag og da spiste jeg en lussekatter, i går var det julemat til middag da vi var på besøk. Man er i skvis når man skal på middag hos andre. Jeg tok 1 bit pølse og 2 kjøttkaker, potet og litt surkål. Hoppet over dessert. Resten av uka er lettere å styre matmessig. Kom meg på trening i går og følte meg frisk og fin etterpå. I dag blir det å sitte i hall og se på barna på stevne. Må føye til at jeg har blitt strammere og smalere rundt både lår, midjemål (viktigst for meg) og overarmer, så helt svart er det ikke 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas tall: ned 1,5 kg 💫 Det viser at det funker å holde ut! Denne uka gikk jeg opp til meny 2, tre treninger og tre middager ute uten særlig mange valgmuligheter.

Men som kursleder sa, det er jo faktisk kun 3 måltider det er snakk om. Holde fokus og ha troen på seg selv vil gi resultater ðŸ‘🻠Nå står helga og jula for dør. Jeg skal holde fokus og kose meg kontrollert. Ønsker alle en fin helg 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag! Dro på sykkeltrening i dag, herlig å komme seg på trening! Har lagd noen biscottikjeks nå og det er de julekakene det blir som er hjemmebakte. Er invitert på middag i dag og da blir det om å gjøre å gjøre gode valg. Ungene har venta lenge på pepperkakehus og det blir det i morgen. Da skal vi ha besøk og da lager vi spagetti med bolognesesaus. Jula er måtehold, den kommer jo hvert år. Jeg har allerede meldt meg på julespinning 2. dagen, gleder meg 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt nyttår! Nytt år og nye muligheter, på alle fronter ðŸ‘🻠Jeg har feiret jul og vært mer slepphendt på kaloriene enn før jul. Likevel ikke frislipp! Og ved hvert måltid har jeg tenkt sunnest mulig. Eneste fang jeg skeiet ut mer enn jeg skulle ønsket, var en konfekt på jobben lillejulaften, potetgull med mannen foran TV her en dag og pinnekjøtt; tok 1 pinne uten synlig fett. Merka veldig godt på magen at feit mat ikke er noe godt så det holdt med ribbe og den ene pinnen. Har også spist dessert to ganger, en gang uten å tenke på annet enn at dette var smakfullt; multer med krem og biscotti på julekvelden. Ikke det at porsjonen var så stor eller noe, men jeg koste meg med den og husker at jeg tenkte akkurat det.

 

Har fått trent ganske bra, tre treninger mellom jul og nyttår i tillegg til to dager med slalom på samme tid. I tillegg har jeg dessverre hatt kraftig omgangssyke som har satt meg ute av spill og gjort at hele familien måtte avlyse nyttårsfeiringa. For drm som måtte lure, så ble flere syke, så det er utelukket at det skyldes inntak av "dårlig" mat. Men nå er både store og små bra igjen og det er renere her nå enn før jul.

 

Må si jeg er veldig spent på om det er noen utslag på vekta. Jeg vil tro at det er 1 til 2 kilo opp. Er forberedt på det, veiing til uka.

 

Hold oppe dampen og humøret. I morgen er det trening og det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Gikk ned 200 gram i jula. Godt fornøyd.

300 gram denne uka til tross for mye kos med hyttetur. Alpint og spinning så har absolutt vært aktiv. Godt fornøyd og nytt kurs startet i dag. Så glad for å gå på kurs â˜ºï¸ Ha en flott kveld alle â¤ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...