Gå til innhold

På tide å bytte vekt? Og hva med kostholdet mitt?


Gjest Nurken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere :)/>

Har noen spørsmål jeg håper noen kan komme med innspill på.

 

Jeg bruker en slags 5:2 variant av Grete Roede-kosthold. Jeg spiser GR-kosthold 5 dager i uken og følger da meny 2, altså 1600 kalorier. De to fastedagene mine, spiser jeg rundt 600 kalorier - og på fredag/lørdag tillater jeg meg selv å spise opp mot 1800 kalorier(inkludert sjokolade ;)/>). Dette gjør at jeg gradvis har gått jevnt og trutt ned 0.5 kg i uken.

Går turer/trener med romaskin ca 3 ganger pr uke.

 

Men de siste 3 (!!) ukene har jeg fått nøyaktig samme dustevekt hver eneste veiedag. Og noe så irriterende. Det virker på mange måter som om vekten kan ha låst seg på et tall, om dere skjønner. Har en nokså ny vekt, men den irriterer meg for den viser tre forskjellige tall dersom jeg går på den 3 ganger...og som sagt, helt nøyaktig samme tall de siste tre ukene er nesten ikke mulig....Er det på tide å prøve ut en ny/annen vekt tro? jeg er skikkelig lei av denne iallefall og er det noen som har en enkel og grei vekt å anbefale meg?

 

Hva syns dere forresten om kostholdet, høres det greit ut? Har ikke holdt på så lenge, da - rundt 8 uker....så hadde vært fint med litt innspill :)/>

Takk :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)/>/>

Har noen spørsmål jeg håper noen kan komme med innspill på.

 

Jeg bruker en slags 5:2 variant av Grete Roede-kosthold. Jeg spiser GR-kosthold 5 dager i uken og følger da meny 2, altså 1600 kalorier. De to fastedagene mine, spiser jeg rundt 600 kalorier - og på fredag/lørdag tillater jeg meg selv å spise opp mot 1800 kalorier(inkludert sjokolade ;)/>/>). Dette gjør at jeg gradvis har gått jevnt og trutt ned 0.5 kg i uken.

Går turer/trener med romaskin ca 3 ganger pr uke.

 

Men de siste 3 (!!) ukene har jeg fått nøyaktig samme dustevekt hver eneste veiedag. Og noe så irriterende. Det virker på mange måter som om vekten kan ha låst seg på et tall, om dere skjønner. Har en nokså ny vekt, men den irriterer meg for den viser tre forskjellige tall dersom jeg går på den 3 ganger...og som sagt, helt nøyaktig samme tall de siste tre ukene er nesten ikke mulig....Er det på tide å prøve ut en ny/annen vekt tro? jeg er skikkelig lei av denne iallefall og er det noen som har en enkel og grei vekt å anbefale meg?

 

Hva syns dere forresten om kostholdet, høres det greit ut? Har ikke holdt på så lenge, da - rundt 8 uker....så hadde vært fint med litt innspill :)/>/>

Takk :)/>/>

 

Hei

Tror ikke du behøver bytte vekt. For jeg tror du spiser for lite totalt.

Om du skulle hatt meny 2, 7 dager i uken er det tot 11 200 kal i uken.

Og etter det du spiser så har du totalt ca 1600*4+1800*1+600*2=7 dager og totalt 9 400 kalkal. Det er for lite, så derfor det har stoppet opp tenker jeg.

Men jeg er ikke ekspert, men prøv deg på meny 2 7 dager uken. Om det er den menyen som er anbefalt deg :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror ikke du behøver bytte vekt. For jeg tror du spiser for lite totalt.

Om du skulle hatt meny 2, 7 dager i uken er det tot 11 200 kal i uken.

Og etter det du spiser så har du totalt ca 1600*4+1800*1+600*2=7 dager og totalt 9 400 kalkal. Det er for lite, så derfor det har stoppet opp tenker jeg.

Men jeg er ikke ekspert, men prøv deg på meny 2 7 dager uken. Om det er den menyen som er anbefalt deg :)/>

Lykke til!

 

Hehe, mulig det ikke er vekten (bare mitt dustete håp.... ;)) Men...ja...så du tror jeg spiser for lite ja? hm, det er interessant, har nemlig fryktelig vondt i hodet for tiden og. Mannen min mener det er fordi jeg sammenlagt spiser for lite. Spiser godt i helgene og da er hodepinen borte, så kanskje det har en sammenheng. Grunnen til at jeg har lagt meg på såpass lite, dvs to dager med faste, er fordi jeg har lavt stoffskifte og sliter virkelig med å gå ned. Har tenkt (vet jo ikke sikkert, men...) at jeg nok bør ha mindre kalorier enn det som er anbefalt når alt kommer til alt. Har hørt en gang at dem med lavt stoffskifte bør legge seg på noen hundre kalorier mindre pr dag enn dem med normalt stoffskifte.... (?)

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mulig det ikke er vekten (bare mitt dustete håp.... ;)/>) Men...ja...så du tror jeg spiser for lite ja? hm, det er interessant, har nemlig fryktelig vondt i hodet for tiden og. Mannen min mener det er fordi jeg sammenlagt spiser for lite. Spiser godt i helgene og da er hodepinen borte, så kanskje det har en sammenheng. Grunnen til at jeg har lagt meg på såpass lite, dvs to dager med faste, er fordi jeg har lavt stoffskifte og sliter virkelig med å gå ned. Har tenkt (vet jo ikke sikkert, men...) at jeg nok bør ha mindre kalorier enn det som er anbefalt når alt kommer til alt. Har hørt en gang at dem med lavt stoffskifte bør legge seg på noen hundre kalorier mindre pr dag enn dem med normalt stoffskifte.... (?)

 

Takk for innspill!

 

 

Hei

ok, men om du skal ligge litt under på stoffskifte, så spis gjennomsnitt 1400 kalorier om dagen da, så går du ikke på sparebluss :)

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ok, men om du skal ligge litt under på stoffskifte, så spis gjennomsnitt 1400 kalorier om dagen da, så går du ikke på sparebluss :)/>

Annma//

 

Da mener du 1400 x 7 ikke sant? Jeg er ikke avhengig av å måtte faste, det er bare min måte å tenke at jeg da kan skeie litt ut to dager i helgen - , jeg er nemlig "nødt til" å ha to dager i helgen der jeg ligger høyere, ca 1800 og virkelig kan kose meg ekstra....og da kan jeg vel ikke spise 1400 pr dag, men kanskje 1300? blir det feil? (er elendig på disse tingene, så det at noen tar seg tid å svare er gull - tusen takk!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener du 1400 x 7 ikke sant? Jeg er ikke avhengig av å måtte faste, det er bare min måte å tenke at jeg da kan skeie litt ut to dager i helgen - , jeg er nemlig "nødt til" å ha to dager i helgen der jeg ligger høyere, ca 1800 og virkelig kan kose meg ekstra....og da kan jeg vel ikke spise 1400 pr dag, men kanskje 1300? blir det feil? (er elendig på disse tingene, så det at noen tar seg tid å svare er gull - tusen takk!!)

 

Hei igjen

Ja, 1400*7, men om du må ha en kose dag i uken kan du spise litt mindre dagen før og dagen etter. Men ikke under 1200 kal. Prøv et par uker å se.

Lykke til! :)

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Ja, 1400*7, men om du må ha en kose dag i uken kan du spise litt mindre dagen før og dagen etter. Men ikke under 1200 kal. Prøv et par uker å se.

Lykke til! :)/>

Annma//

 

Tuuusen takk for at du tar deg tid til å svare, det er bare så supert. Jeg skal prøve denne taktikken og innrapportere dersom det funker bedre enn det jeg gjør nå ;)

 

Lykke til videre til deg og, ser vi har samme startvekt - og du har jo vært så superflink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...