Gå til innhold

En sprekere meg


Gjest PippiLotta:-)
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PippiLotta:-)

:blink:/>/> Jeg må innrømme det - jeg er stiv, sliten og tung. Men jeg er da for ung til det! Så - en sjans til her. Jada, jeg må også innrømme at jeg er en gjenganger her. Hvorfor starter alt så bra, før det sklir ut? Tilbake til utgangspunktet, minst. Jeg skal ikke på vekta før etter jul, men starter tråden nå for å holde meg selv litt i øra. Jeg ser på maten jeg registrerer her nå, at det lett blir litt for mye av alt... Det høres jo enkelt ut, å bare ta litt mindre av alt. Enkelt, men vanskelig.

 

Jeg lager tråden for å skrive av meg tanker og frustrasjoner, og forhåpentligvis mer og mer av glede :P/>/> Ingen andre kan gjøre mitt prosjekt for meg, men det er hyggelig hvis noen vil gå sammen med meg, eller hilse på av og til.

 

Hovedmål er mer overskudd og mindre vondter i kroppen! Da MÅ vekta ned. Sånn er det bare.

 

Nå dagen før dagen før dagen! GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei:)

 

Godt nyttår!

 

Lurer på om eg kan følge deg her?

Stiv, støl og elendig kondisjon her! Var på vekta i dag tidlig og den viser 90 kg! Det har den aldri vist før... Så no må det gjerast noko! Starter med maten og turgåing. Flaut; men føler meg uvel av å vise meg i et treningssenter pr i dag. Det får komme seinare. Kan vi hente inspirasjon av kvarandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Så er det alvor...

 

Første dagen hvor jeg på alvor skal endre livsstil. Det tar sikkert litt tid, men nå skal det til gjengjeld bli varig!

 

eliska, flott hvis vi kan slå følge :-) Vi ligger omtrent likt - er på ca 90 kg jeg også, men mål om å nå 70 kg.

 

Jeg satser nå på "100 dager uten sukker". En del julekaker er kastet, selv om noe ligger igjen til lørdag. Da skal ungene få siste rest. Ingen sjokolade, ingen drops. Tyggegummi er kjøpt inn og jeg har jobbet med hodet for å få på plass dette. Dette er hovedfokus denne første uka! Som en siste glipp, eller siste utskeielse, ble det en stor bit sjokolade i går :P .

 

Et par lange turer på nyåret, har gjort at jeg har vonde hofter i dag. Tøying er jo en del av mitt prosjekt, og det kjenner jeg godt trengs i dag! Det er nummenheten i beina som gjør at jeg virkelig forstår at jeg må ta tak! 90 kg å bære på, er ikke bra når hoftene krangler allerede nå. Ja, er 43, har vel ikke nevnt det :D .

 

Lykke til dere andre, med egne prosjekter for 2016 :) Dette er VÅRT år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Puh, første sukkerfrie dag er over. He he, det gikk da greit :P/> . Klart jeg kan klare meg uten sukker! Takket nei til kaker på arbeid (andres rester etter jul...), strikketøy istedenfor dessert etter middagen. Om kvelden surrer jeg rundt og har lyst på mat, det er en periode jeg må jobbe med mentalt. Inntil videre er det greit å døyve noe med knekkebrød, fokus de første 10 dagene er sukkerfri.

 

1 dag sukkerFRI

0 min tur - for et vær... (dårlig unnskyldning..)

5 min tøying

 

Håper dere andre også er på rett vei!

 

2016 er vårt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Det er både godt og litt trist at det er andre i samme situasjon som meg etter en laaang julemåned, men felles skjebne er felles trøst så derfor spør jeg pent om å få følge denne tråden.

Jeg er evig slanker på 44 år som har store forhåpninger om en gang klare å være det som BMI karakteriserer som normalvektig, og for å nå det målet bør jeg ned 20 kg. Jeg liker å trene både body-work, spenst og løping, men dessverre er jeg ikke så god til å komme i gang. Jeg liker å lage mat, men kan fort synes maten blir smakløs så utfordringen blir å lage god mat med mindre kalorier. Jeg har tidligere slanket meg med lavkarbo, men liker Grethe Roede bedre da det er enklere å tilpasse et variert liv. (Har ødelagt mange lavkarbodager med et lite kakestykke på bursdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

3 dager sukkerFRI

30 min tur

0 min tøying

 

Heisann!

Det over blir fra i går. Dette går jo bra jo ;-) Kjenner meg mer opplagt, tillegger det mindre sukker i kosten. Vet jo ikke - jeg spiser vel mer fornuftig ellers også. Jeg må passe på å stoppe når jeg er passe mett. Og det er bare deilig å være litt sulten når man legger seg :P/> . Dette er mitt fokus disse første 10 dagene, så få jeg utvide etter hvert. Turer går jeg gjerne, og må prøve å tøye ut hver dag siden jeg er så stiv i kroppen. Når det gjelder styrketrening, tenker jeg at litt er bedre enn ingenting.

 

Fru Loke, vi er jo i samme båt, selv om det er synd at vi er det.. Så får vi heller snu det til en støtte for hverandre, en hjelp til å ro videre :)/> .

 

 

2016 er VÅRT år! Det er mitt mantra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

 

Så flott at dere er i gang! Jeg har vært hjemme alene denne uken og bestemte meg for at jeg skal ta en siste "fråtseuke", der ingen kommenterer om jeg spiser eller trykker på fjernkontrollen :P :P

 

Nå fremover er det andre boller! Jeg har ikke gått opp denne uken heldigvis, men fya meg hvordan jeg føler meg... Så i morgen er det på tide å vaske ut julen og tømme kakeboksene! Tenkte på å kaste meg på 100 dager uten sukker bølgen jeg også. Har også tenkt å følge programmet til "fra sofagris til supersprek".

 

Gleder meg til en lettere hverdag :)

2016 er jo vårt år :) Lykke til folkens!

 

Klem fra eliska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest PippiLotta:-)

Heisann! :rolleyes:/>

 

Jeg skrev i starten, at tråden også kunne bli et sted å lufte frustrasjon? Ja, nå har jeg litt frustrasjon å lufte :P/> . Sukkerfrie dager ble ikke så enkelt, da det røss inn med bursdager på kort tid... Jeg har ikke tenkt å være nazi, så ett kakestykke er greit (for meg), selv om jeg ikke hadde tenkt å starte med det. For, som jeg vet så vel, at tar man litt får man lyst på mer...

 

Så, for å ta kortversjonen: Ny start!

 

Vekt: ned 0,1 g :blink:/>

Sukkerfrie dag nr: 1 (i dag)

Tur:

Styrketrening (hjemme):

Bøy og tøy:

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:/>

- slippe å slite med å knyte sko/skøyter

- få mer overskudd

 

Så håper jeg dere andre fremdeles henger med!

 

2016 er fremdeles VÅRT år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Hvorfor spiser jeg for mye? Hvorfor tar jeg litt til, når jeg egentlig er mett? Her har jeg en jobb med hode, det føles godt å være passe mett.

 

Med dette snøværet sier treningen seg selv :P Kjenner meg mør i hele kroppen.

 

Vekt, tirsdag: ned 0,1 g :blink:/>/>

Sukkerfrie dag nr: 3 (i dag)

Tur:

Styrketrening (hjemme):

Bøy og tøy: :)

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:/>/>

- slippe å slite med å knyte sko/skøyter

- få mer overskudd

 

 

 

Lykke til folkens, 2016 er året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Vekt, tirsdag: ned 0,6 g :)/>/>

Sukkerfrie dag nr: 7 (i dag) - litt sukker lørdag.

Tur: :)/>/>

Styrketrening (hjemme): :)/>/> :)/>/>

Bøy og tøy: :)/>/> :)/>/>

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:/>/>

- slippe å slite med å knyte sko/skøyter

- få mer overskudd

 

 

Nok ei uke forbi - tida flyr så fort! Så hvis jeg bare klarer å gå ned i vekt litt hver uke, så går det fort nok! Selv om jeg synes vekta beveger seg så lite, er det nok :rolleyes:/>/> - bare jeg fortsetter.

 

Å komme seg ut på tur gir meg overskudd, så her er det ingen gode unnskyldninger! Litt styrketrening hver dag, går fint å gjennomføre. 7-min app er super! Pust og pes! Strekking av en stiv kropp er bare nødvendig... og gjør godt. Ett smilefjes pr gjennomføring pr uke ;-) .

 

Håper svetten driver av dere andre også, at julekakene for lengst er kastet, sjokoladen ligger på vent i butikken og treningsklærne er på plass! 2016 er vårt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Vekt, tirsdag:

Sukkerfrie dag nr: 13 (i dag) - litt sukker lørdag.

Tur: 2 ganger + 2 skitur

Styrketrening (hjemme): 15+15

Bøy og tøy:5 dager

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:/>/>/>

- slippe å slite med å knyte sko/skøyter

- få mer overskudd

 

 

Så var den uka over, ny uke og nye muligheter! Travle dager, men slik vil det fortsette. Må bli flinkere til å lure inn mer bevegelse i hverdagen! Likevel, det blir litt styrke og strekk, og alt er bedre enn ingenting. Matveien går det litt opp og ned, noen dager har jeg kontroll andre ikke. Vi får se i morgen om det går ned eller står stille.

 

2016 - det er året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Vekt, tirsdag: 88,8 kg

Sukkerfrie dag nr: 21/24

Tur: tja,

Styrketrening (hjemme): 10 + 5

Bøy og tøy:3 dager

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:

- slippe å slite med å knyte sko

- få mer overskudd

 

 

Det går vel ikke akkurat framover med stormskritt, men jeg er på vei :). Tida går så, bruk den! (Et annet av mine mantra).

 

Kjenner nå at hjernen min holder på å friste meg med alt godt som kan finnes i helgene. Her trengs det virkelig ny instrukser! Oppkuttede gulrøtter og epler til fredagskos, det er slettes ikke det verste ;).

 

Dette uka har vært litt snørr og snufs, og mindre trening. Det går nok over :D .

 

Gleder meg til nytt grønt tall neste uke!

 

 

2016 - det er året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Vekt, tirsdag: 88,7 kg

Sukkerfrie dag nr: 1 - ny start!

Tur: :)

Styrketrening (hjemme): :)

Bøy og tøy: :)

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:/>

- slippe å slite med å knyte sko

- få mer overskudd

 

Tja, hvordan ble denne uka, da? Jeg har egentlig vært flink til å snike inne små turer, selv om det er litt snørr og snufs. Og enda flinkere med styrketrening og strekking. Det siste sier seg selv, når jeg mister følelsen i benina.. da må det strekking til. Det blir i praksis hovedmotivasjonen min, å få mindre vondt og nummenhet. Ja, det er både vondt og numment samtidig :blink: . Tydeligere tegn kan jeg vel ikke få...

 

Men - det ble ikke noe nytt grønt tall. Ned 100 g siste uke er ikke akkurat det største, men likevel :P - jeg er på vei.

 

 

 

Nå gleder jeg meg til nytt grønt tall, neste uke!

 

 

Hvordan er det med dere andre, da? Håper dere er i godt driv, Eliska og Fru Loke!

 

2016 - det er året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest PippiLotta:-)

Lenge siden sist jeg skrev her inne - av naturlige grunner. B) Har hatt en deilig og aktiv vinterferie, og gått ned en kilo til :) . Dropper dette med totalt kutt i sukker, og velger en mer gyllen middelveg :P .

Skiturer hver dag, deilig deilig! Det ga styrketrening også, men ellers ikke noe ekstra med det. Godt å kjenne at trening av armer og rygg hjelper! Ingen vondter i korsryggen :)

 

Vekt, torsdag: 87,5 kg

Sukker: fornøyd

Tur: :)

Styrketrening (hjemme): -

Bøy og tøy: :)

 

 

Motivasjon:

- slippe at folke tror jeg er gravid :rolleyes:/>/>

- slippe å slite med å knyte sko

- få mer overskudd

 

 

Nå gleder jeg meg til nytt grønt tall, neste uke!

 

 

Hvordan er det med dere andre, da? Håper dere er i godt driv, Eliska og Fru Loke!

 

2016 - det er året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...