Gå til innhold

En ny start


Gjest Starfruit
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, nytt år og nye muligheter - ikke sant?

Jeg begynner å lure på om jeg er en slags parodi på meg selv. Utdannet ernæringsfysiolog og har absolutt ALL kunnskapen mellom ørene MEN så er det jo slik da.... Vektnedgang handler om tankesett. Det handler om motivasjon og om standhaftighet. Det handler om å skru på hodet en litt annen vei, slik at gamle vaner blir erstattet med nye og bedre vaner - og DET er ikke bare,bare.

 

Så here goes nothing....

 

Siden det er piiint stille på dette forumet her får jeg starte opp min egen tråd. Tenker å skrive inn her (nesten) hver dag, dele litt tanker, og registrere vekten min hver fredag. Koselig hvis noen vil bli med på ferden!

 

Åh, også er jeg litt treningsnarkoman, så kommer nok til å skrive inn treningen også! ;)

 

Første veiing tenker jeg å ta i morgen tidlig. Tør nesten ikke å tenke på hva denne jula har gjort med vekta 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Heisann!

Ser vi har ca samme startvekt og mål!

Kanskje jeg kan henge meg på?

 

Jeg kan kanskje fortelle litt om meg selv.

Jeg er utdannet sykepleier (så har vel noen kunnskaper jeg også🙈), mamma til to gutter på 7 og 4år. Har sakte men sikkert gått opp i vekt! Trivest veldig godt med en vekt på 60-65kg. Hadde 6timer med PT før jul å har fått lagt opp et knakende godt treningsprogram som jeg skal følge, pluss at jeg må gå tur med hunden hver dag! Håper kondisen kommer såppas tilbake i løpet av vinteren at jeg kan begynne å jogge litt igjen!

 

Men hovedfokuset i begynnelsen må være maten. Spiser alt for mye snop og drikke mye brus. Tenker at jeg må kutte ut brusen, og heller drikke vann. Samt få i meg en god og mettende frokost, ikke en sjokolade påtur til jobben.

 

Gamle vaner vond å venne. men nå er det nok!

Har vært veldig greit hvis vi kunne fulgt hverandre, å gitt tips og triks på veien mot en lettere hverdag!

 

Jeg fikk en slik Polar Trening/puls klokke av gubben i julegave. Den er kommet på armen, håper den også hjelper meg å ta litt mer aktive valg i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Tenker jeg og henger meg på her, med omtrent samme utgangspunkt og mål som dere!

Er ei jente på 32år, mamma til 3 gutter på 5, 3år og 2 mnd.

Store planer om igjen å få bort babykiloene og en del til... klarer meg som regel bra de første par mnd, men så kommer de dårlige vaneneså fort jeg har fått litt resultater. Denne gangen skal jeg nå målet om 67kg! Er sikkert 15år siden sist jeg så 60-tallet på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, HURRA for at dere slenger dere med!! Dette liker jeg :)

 

Jeg veide meg i går da, og som forventet (dessverre) har julen gjort sitt. Min startvekt er derfor 91,7 kg istedenfor 90 kg.

 

Jaja, mer å miste! (Later som om det er en positiv ting...)

 

Jeg har meldt meg på 100 dager uten sukker på Facebook da. Det er nemlig sukker som er min STOOOORE last! Hjemme har jeg laget et slags skjema med 100 ruter med tall som jeg skal henge opp på veggen og krysse av dag for dag. Jeg trenger visuell motivasjon for å klare å gjennomføre slikt. ;) Facebook gruppen starter opp de 100 dagene 1 januar da, men etter en SVÆRT sukkerrik helg fant jeg ut at jeg ikke orker mer - så mine 100 sukkerfrie dager startet faktisk i dag!

 

Ellers håper jeg at trilleturer med lillejenta mi på 3 mnd får meg litt i form. Og jeg skal prøve å få satt i gang med treningen på treningssenteret igjen. Jeg er som sagt egentlig treningsnarkoman - men det har bare blitt bortprioritert etter at jeg fikk sønnen min for 3 år siden. Jeg håper å få tilbake den trekingsgledem igjen, og å få mer livsgiv og energi tilbake.

 

Dette blir spennende da folkens! Grugleder meg allerede til første veiedag for min del på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Tenkte jeg også skulle lage meg en 100 dager uten sukker kalender!😠Men jeg begynner veiinga den 1.januar, da starter også godtestoppen! Kjenner jeg virkelig GLEDER meg😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Oioi! Nå er vi en vennegjeng som skal reise ned til Oslo i september å bli med på KK-mila! Så hær må det både spisest sunt og trene masse fremover!😱😆

Men, veldig godt å ha noe å trene frem mot da!!💪ðŸ»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HURRAAAAAA....

I dag tok jeg meg turen på vekten. (ja, jeg vet at det var litt tidlig, men siden jeg skal spise en veldig saltrik middag i kveld hadde jeg så veldig lite lyst til å ha veiedagen i morgen)

 

Uansett... vet dere hva?

 

Jeg har gått ned hele 3 KILO! tongue.gif

 

Tenk at 4 dager uten godteri og med skjerpet kosthold kunne gi så stort utslag. Og ja, jeg er selvfølgelig smertelig klar over at dette er mest vann - men likevel. 3 kilo ned gir meg en enorm boost!!!

 

Nå er jeg klar for det nye året, og alt det har å bringe!

 

GODT NYTTÅR FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

HIPP HURRAAAAAA....

I dag tok jeg meg turen på vekten. (ja, jeg vet at det var litt tidlig, men siden jeg skal spise en veldig saltrik middag i kveld hadde jeg så veldig lite lyst til å ha veiedagen i morgen)

 

Uansett... vet dere hva?

 

Jeg har gått ned hele 3 KILO! tongue.gif

 

Tenk at 4 dager uten godteri og med skjerpet kosthold kunne gi så stort utslag. Og ja, jeg er selvfølgelig smertelig klar over at dette er mest vann - men likevel. 3 kilo ned gir meg en enorm boost!!!

 

Nå er jeg klar for det nye året, og alt det har å bringe!

 

GODT NYTTÅR FOLKENS!

Wow!! Så bra! Skjønner godt er motivasjon!! Har bytta batteri i badvekta i dag.. Så skal finne startvekta mi. Så mi første veiing blir neste fredag! Skal jobbe mot like bra resultat😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starfruit

Ooooog DER måtte jeg starte på de 100 dagene uten sukker på nytt. Dere vet- jeg hadde jo helt glemt at det var nyttårsaften og at jeg da selvfølgelig fortjente litt godt :) Hehe.... Man finner vel kanskje alltid en unnskyldning?

 

Men i dag har jeg hatt en super start på det nye året. Sukkerfri og vært på trening.

 

Er spent på å se hva det nye året har å bringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starfruit

Forresten dere - jeg har (som dere sikkert ser) prøvd å legge inn en sånn vekt-nedteller nederst som signatur. Jeg får det ikke til! Noen som har litt peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Dagen i går gikk egentlig veldig bra. Ikke noe snop, men drakk Cola Zero til middag. (Noe jeg prøver å kutte ned på! Men tenker at et eller to glass ZERO til Helge-middagen må være innafor)

 

Var i slalombakken og prøvde slalomskiene for første gang denne sesongen. Det kjennest i bena for å si det slik. I morgen har jeg meldt meg på 45min. Spinning. Det blir heftig, har ikke vært på en spinningtime på 3(!)år! Men får i allefall testa ut pulsklokka mi. Så hvis dere ikke hører noe mer fra meg så kolapsa jeg vel på treningssenteret🙈😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Overlevde spinningtimen, og skal på ny igjen i morgen, Torsdag:)

 

Hvordan går det med søtsuget deres?

Her går dagene veldig bra, helt til det blir kveld.. Har klart å holde meg unna sukker og snop nå siden den 2. Men kveldene er steintøffe noen ganger. Håper det gir seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starfruit

Hei hei...

 

Ble litt stille fra denne kanten, og mine abisjoner om å logge inn for å skrive litt hver dag har flt i grus.

Det pleier visst ofta å bli lytt sång.. rolleyes.gif

 

I dag viste vekta nøyaktigt 88kg. Dvs 0,7 kg ned fra forrige uke. Litt skuffende, men samtidig absolutt veldig bra - og deilig å se at det går riktig vei.

 

Jeg har ikke vært spesielt flink med kostholdet den siste uken, men har klart å holde meg helt unna sukker og annet snacks - og tro meg dere, det er en enorm suksess for en som er såpass avhengig som meg!

 

I kveld hadde jeg skikkelig problemer - eller egentlig har det vært i hele dag. SKIKKELIG søtsug, så til de grader. Men jeg klarte meg i dag også gitt! cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Uken som var gikk litt så som så. Var i bursdag, der spiste jeg sjokoladekake med is...

Men.. Ny uke.

 

Denne uken er målet å få tatt 3 økter i løpet av uka. Drikke nok vann og holde meg unna sjokolade og annet snop. Må også prøve å spise gjevnt i løpet av dagen, og ikke noe mat etter kl 21.

 

Teller ikke kalorier, skulle kanskje ha gjort det. Men blir så fort for opphengt i det. Prøver å holde meg til sunn fornuft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starfruit

Hvordan har den siste uken vært for dere?

 

Her var det 0,5 kg ned og jeg har overlevd min første bursdagsfeiring uten så mye som en smak på kakestykkene. 100 dager uten sukker går forbløffende greit og jeg må si at det var litt deilig å

Komme hjem på kvelden og innse at jeg ikke hadde spist 2-3000 kcal ekstra slik jeg pleier å gjøre i slike selskaper.

 

Det er nemlig grunn til at jeg går på 100 dager uten sukker, jeg har virkelig ikke kontroll og oppfører meg som en alkoholiker med spritflaska når det kommer til sukker, godteri og snacks. Da er det faktisk befriende å ikke måtte ta stilling til hvor mye jeg kan ta, og heller bare takke nei. Siden det var mange i selskapet var det ikke noen som engang merket at jeg ikke forsynte meg. (Dermed slapp jeg å forklare det hele også, som jeg hadde gruet meg litt til!)

 

Ellers, dårlig med trening da jeg ikke har vært helt i form,

Og ingen kaloritelling her heller. Så det går sakte nedover. Men jeg er fornøyd.

Klarer jeg å fortsette med 0,5 kg i uka kan jeg jo miste 26 kg i løpet av 2016. (Sånn i teorien iallefall) ;)

 

Jeg er fast bestemt - 2016 er MITT år. Jeg skal tilbake til trivselsvekta og jeg skal klare å holde meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Den siste uka har fått så som så. Må begynne pånytt med hundre dager uten sukker.

Mannens bedrift hadde årsfest i går, så ble mange ekstra kalorier ja. Pluss en del sjokolade Og burger utpå natta😨

 

Har enda en del ting jeg må fortsette å jobbe med. Som å heller drikke vann i stedet for cola zero.

Spise gjevnt og få i meg frokost hver da

 

Har ikke fått trent så mye som jeg ønsker og ikke fått noe særlig turer, da det har vært under 20- i snart 2 uker...â„ï¸

Det går sakte, men nedover i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...