Gå til innhold

Hvordan bruke Ingefær ?


Gjest merterje
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest merterje

Jeg leser at Ingefær er bra for luftveiene/lunge. Jeg har noe problem akkurat der. Jeg har Ingefærkrydder som jeg bruker, men ser at en kan kjøpe Ingefær-grønnsak. Men jeg lurer på hvordan bruke den ? Skal man koke den og bruke den som grønnsak til middagen, eller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at Ingefær er bra for luftveiene/lunge. Jeg har noe problem akkurat der. Jeg har Ingefærkrydder som jeg bruker, men ser at en kan kjøpe Ingefær-grønnsak. Men jeg lurer på hvordan bruke den ? Skal man koke den og bruke den som grønnsak til middagen, eller ...?

 

Ingefær er supergodt i wok med kjøtt og grønnsaker. Du kan f.eks surre ingefær med hvitløk, rødløk og chilli i ei panne før du har i kylling, grønnsaker, ris eller nudler og saus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merterje

Ingefær er supergodt i wok med kjøtt og grønnsaker. Du kan f.eks surre ingefær med hvitløk, rødløk og chilli i ei panne før du har i kylling, grønnsaker, ris eller nudler og saus :)/>

 

Takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær er ikke noe særlig å bare spise sånn som den er, altså. Det blir veldig mye smak av lite, så det er ikke noe man tar en stor bit av, sånn som man gjør med en potet. Først må den renses ved å skrape eller skrelle bort det ytterste laget. Bruk så en rasp, hvitløkspresse eller finkakk litt som du har i maten. Jeg bruker å ta en fingerbred bit. I oppskrifter står det gjerne et par teskjer eller spiseskjeer, men du kan jo smake deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Sykletiljobben

Ingefærte med sitron er fint å drikke varmt om kvelden hvis du har lyst på noe godt, og særlig hvis du brygger på en forkjølelse! Skjær en bit ingefær (1-2 cm) i smale staver/strimler, press over litt sitronsaft og hell over kokende vann. La det trekke noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Ingefærte med sitron er fint å drikke varmt om kvelden hvis du har lyst på noe godt, og særlig hvis du brygger på en forkjølelse! Skjær en bit ingefær (1-2 cm) i smale staver/strimler, press over litt sitronsaft og hell over kokende vann. La det trekke noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...