Gå til innhold

2016 Skal bli mitt år!


Gjest Smitty
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ett kurs som ble avsluttet den 10. desember og på det kurset gikk jeg ned 7 kilo. Var egentlig ikke kjempe fornøyd med det resultater siden jeg har mer enn nok å ta av. Var veldig flink med kosten helt fram til julaften egentlig, og etter det har det sneket på seg 1,7 kg. Det er surt! Men nå er det dags for å ta tak. Jeg skal klare å nå målet mitt. Jeg må bare det av mange grunner.

 

Beste grunnen min er for barna mine, og meg selv. De fortjener en mamma som er sunn og frisk, og ikke minst glad og fornøyd med seg selv. Er ikke fornøyd med speilbilde som møter meg. Det verste jeg vet er å se bilder av meg selv, men det er samtidig den beste motivatoren for å holde en streng linje.

 

Så idag er dagen jeg igjen er på diett. Har vært en litt tung dag, for hadde så lyst på alt mulig rart, men jeg klare å motstå alle fristelser. Hurra for meg 😄

 

Dette skal jeg klare, og jeg skal ta tiden til hjelp. Jeg skal ta fornuftige valg og prøve å være så mye i aktivitet som jeg klarer.

 

Idag viser vekten svimlende 91,1 kg 😬 Det er så mye det... Jeg er virkelig en stor dundre, større enn jeg tenker at jeg er foruten om når jeg ser bilder av meg selv da. Disse kiloene skal jeg til livs. Mitt mål er 67 kg. Da føler jeg meg fin 😄 Blitt 14 år siden jeg veide det. Men jeg skal jammen komme meg dit igjen. 24,1 kg det! Det er sjukt masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Hei! Kanskje jeg kan følge deg her!

Det så ut som du beskrev meg!😨

 

Jeg er mamma til to gutter. De siste årene har jeg lagt på meg svimlende mye.

Vekta etter jul viste 90,7kg.

Veide meg på fredag og hadde gått ned 1,7kg. Nåværende vekt er 89,0.

Veier meg hver fredag. Skal ned til 65kg.

 

Går ikke på Grete Roede kurs nå, men har gjort det for noen år siden. (2011)

Jeg har som mål å få opp hverdagsaktiviteten og få i meg minst mulig av unødvendig sukker.

Teller ikke så mye kalorier, bare litt. Ellers prøver jeg å bruke sunn fornuft og drikke mye vann.

 

Skal begynne å trene styrke 2 ganger pr uke. Samt gå tur så å si hver dag.

 

Gleder meg til fortsettelsen!😀💪ðŸ»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Dagen i dag har gått bare dritt. Startet med en elendeig frokost og noen biter sjokolade, pluss litt til sjokolade. Har til nå fått i meg to småflasker med cola zero! (IKKE bra!!) er på arbeid nå å har fått i meg noe godter her også. Og en salat til mat på ettermiddagsvaka... Hærremin assa...

 

Gleder meg til i morgen! Må være kjempestreng i morgen hvis jeg skal ha noe slags håp om et resultat på vekta på fredagsmorgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

2016 skal bli mitt år også!! Det ligger i hodet...og det veeet jeg jo!!! Frustrerende at man gang på gang putter den sjokoladen eller hva det måtte være i munnen, når man vet så inderlig godt at den setter en solid stopper for at man noen sinne når målet sitt.

 

Man skal kunne kose seg med det man liker best av og til, men jeg tror på å holde seg helt unna sukkeret i begynnelsen, så kroppen kan venne seg av med det søtsuget. Først da tror jeg det blir enklere å bli fornøyd med den lille biten istedenfor en hel plate f.eks.

 

Jeg er 34 år, har to gutter. Jeg har vært overvektig så og si hele livet, men da jeg ble gravid eeeste jeg ut! Jeg la på meg 30 kg med første og 25 kg med andre.... det er ikke kult når man er stor i utgangspunktet.

Jeg begynte på Grete Roede kurs i 2012, ett år etter jeg fikk førstemann. Da gikk jeg på kurs i ett år, tok av meg 18 kg og så ble jeg gravid igjen... tilbake til start!

 

Jeg begynte på kurs igjen i august i fjor, men på dette halve året har jeg kun tatt av meg 6 kg og i jula gikk jeg opp 3!!!

Så nå er det nok! Jeg vil ikke ha en sommer til hvor jeg er flau over kroppen min og ikke finner noen shortser som passer! Jeg må jobbe mest med tankene mine, det vet jeg. Jeg må vennes av med alt sukkeret.

 

Jeg heier på dere, jenter!!! Jeg heier på OSS!! Vi klarer dette! Jeg veier i skrivende stund 96 kg og jeg vil ned til 70.

Mitt første skritt til å bli bedre og ta kontroll over hva som går inn i munnen er at jeg veier og skriver... hvertfall skriver! Jeg fikk sjokk i går da jeg la inn 1 ss olivenolje, det er 98 kcal!!! Men man må bare finne små ting i hverdagen som fungerer for seg til å komme ett skritt nærmere målet sitt.

 

Skal vi følge hverandre videre på ferden? Heie hverandre frem til målet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere henger dere på. Er så viktig med noen som kan motivere på veien, og som ikke minst forstår hvor håpløst det hele kan virke til tider. Det trenger jeg. Vi er jo i så lik situasjon alle sammen også, så det er også veldig bra.

 

I dag har jeg ikke vært noe flink i det hele tatt jeg heller. Vet egentlig ikke hvorfor. Har spist sjokoladepudding og vaniljesaus. Smakte godt der og da, men ikke nå når jeg sitter her og tenker på det. Kunsten er vell å klare å ha disse tankene når man sitter der med lysten på noe godt. Men det er en ny dag i morgen, og det er bare å starte med nye ark og ikke minst positive tanker. Dette skal vi nok få til. Motivasjonen min er i hvert fall stor. Jeg tenker også på at jeg ikke vil se ut som jeg gjør nå til sommeren, men jeg vil virkelig ikke det nå på vinteren heller.

 

Jeg er også veldig dårlig på å drikke vann dessverre. Er cola zero alkoholiker :rolleyes:/> Skal gå skikkelig inn neste uke for å være flink med vann, og kutte ut cola zero.

 

Gleder meg til å lese mer om hvordan det går med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Jeg må også virkelig jobbe med å bytte ut Zero med vann...

 

Var på vekta i dag +0,7.. Ikke noe trivelig tall. 89,7. Men tøvet og tror at det ikke er fett. Vi spiste sen og stor middag i går, og spiste meg nok kanskje litt for mett. Så tror det henger igjen nå i morges når jeg var på vekta.

 

I helga har mannen årsfest på arbeidet hans, så da blir det vel et ekstra kaloriinntak, men skal styre unna de søteste likører og drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo nettopp startet på et nytt GR-kurs, så de siste to dagene har gått bra.

Jeg har ofte et enormt søtsug, så for å ikke gå i fella har jeg laget meg noe søtt og godt til kvelds.

På onsdag hadde jeg cottage cheese med litt rosiner, hakkede valnøtter og 1 ss akasiehonning. I går byttet jeg ut rosinene med 100 g bringebær, så fikk jeg en av mine 5 om dagen også, søtt og godt!

Istedenfor å pine seg gjennom å ikke spise noe godt og til slutt risikere å gå på en skikkelig sukker-smell, hva med å finne seg noen søte og sunnere alternativer? :)

 

Hvis dere ikke følger fitfocuse på fb, snap, blogg eller instagram, så kan jeg varmt anbefale dere det! Hun lager så mange bra og sukkerfrie alternativer, både middag, godis og bakst! Så når suget melder seg så kan man ha litt bedre samvittighet etterpå.

 

Jeg er også elendig til å drikke vann! Jeg har ordnet meg med en vannflaske på jobb, så håper det hjelper!

Ellers er det utfordringer i helga, skal i bursdag til ei venninne i morgen, så da er det om å gjøre å holde alkoholenhetene nede...hehe... jeg må rett og slett skylde på ungene og dra tidlig hjem i morgen jeg... så jeg slipper alle disse drinkene ute!

 

Lykke til i helga, damer! Vi får gi hverandre en liten oppdatering over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ blæ blæ, det er i hvertfall slik det føles når jeg ser på vekten. Veide i dag 91 kilo. Det føles bare så altfor masse. Hater å veie så masse, men klarer jo ikke å gå ordentlig inn for å ta av. Må jo bare innse at jeg ikke har muligheten til å bare skulle kose meg litt, og at jeg må begrense porsjonene med mat. Så denne uken så skal jeg ta grep, og ikke ha noen utskeielser. For meg går bare ikke det, for da vil jeg være på slankeren for evig og alltid.

 

Spent på hvordan det har gått for dere. Dere har sikkert vært flinkere enn meg. Jeg heier på dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene er definitivt vanskeligere!

Jeg kjenner at jeg må venne meg av med å ikke kjedespise. På lørdag var jeg jo ute og spiste med noen venninner. Jeg var flink å velge noe magert og ikke tok jeg dessert heller, som er ganske uvanlig for meg å være... men jeg drakk jo mye mer enn jeg skulle, og så var jeg så skrubbsulten da jeg kom hjem om natta, så det ble 6-700 kcal mer enn jeg skulle ha den dagen!

 

Men søndagen gikk greit, prøvde å reparere litt med maaaasse vann!

 

Og i dag er det GR-kurs, så jeg er spent på resultatet, jeg synes at jeg generelt sett har vært flink den siste uka!

 

Jeg merker at det er et tiltak i begynnelsen å veie og skrive, men det blir heldigvis bare enklere for hver dag... nå er jeg nesten litt avhengig av det! Denne uka her må jeg være superflink, så kanskje jeg klarer å få av meg alt det jeg la på meg i jula!

Tenk: dette klarer jeg!!! Vi må oppmuntre oss selv også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Flinke dere er damer!!

 

I helga har deg ikke gått så bra da vi var på fest.. Mange ekstra kalorier der ja..

I går starta jeg uka med 45min spinning! Og både i går og i dag har gått høvelig greit matmessig, helt til jeg kom til tante.. Hun serverte sukkerboller med vanljefyll.. Usj.. Klarte ikke si nei.. (En slik bolle er rundt 230 kcal) 😨 Blir spennende på fredagen!

Må virkelig være skjerpet nå frem mot veiedagen.. Er redd jeg skal gå mer opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på! Etter uke 1 på GR har jeg bare mistet 0,2 kg. Er skuffet over meg selv samtidig som jeg er kjempemotivert!

Det farligste er treffe venninner over en bit mat og kosevin.... men liker å planlegge mat, lage den og nyte av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Ja, veninnetreff er farlige😨 Skal ha strikke og -treningsgjengen hjem til meg på mandagen.. Tror jeg skal servere en salat ja😂

 

Her går det sakte men sikkert nedover.. Ny vekt er 88,8kg -0,9 denne uken:)

Men må virkelig jobbe med vanninntaket mitt, det MÅ bli bedre!

 

Ellers så går treninga sånn høvelig greit. Vi er 5jenter som skal melde oss på KK mila(!!!) så her må jeg bare trene for harde livet😬

Jeg er en gang i uka på spinning, og en til to ganger pr uke styrketrening. Ellers så må jeg prøve å komme meg mer ut på turer, prøve å se om jeg kan jogge litt....

 

Stå på jenter!💪🻠dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...