Gå til innhold

Middagsukeplan


Gjest mosjonista
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mosjonista

Hei!

 

Kanskje det å dele sine middagsukeplaner kan gi både inspirasjon og et puff i riktig retning for flere?

 

Med 3 barn og full jobb har vi i flere år praktisert middagsukeplan hjemme hos oss. En ting er at det er tidsbesparende, men det er også lettere å få til en variert og sunn middagsuke.

 

Hovedplanen hos oss er suppe 1 dag i uken, fisk 2 dager i uken og stort sett kjøtt resten.. Ungene er med i planleggingen og får ofte bestemme litt sånn fredag og lørdagsmat :) Til inspirasjon bruker jeg matblogger og tilbudsbladene fra butikkene!! Sistnevnte kan høres litt teit ut...men de gir variasjon i forhold til årstid syns jeg :) Og i dag har jeg sett en del på oppskriftene her på Grete Roede og kommer nok til å bruke de for å forenkle registreringen av mat!

 

Da skal jeg straks poste ukens plan - håpe flere henger seg på ! :)

 

Klem fra matglade Mosjonista :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Fredag; Taco

 

Kyllingfilet eller kyllingkjøttdeig blandet med hjemmelaget tacokrydder;

1,5 del spisskummin

0,5 del koriander

0.5 del chilipulver

0,5 del hvitløkspulver

1,0 del paprika

0,5 del oregano

salt, pepper og sukrin etter egen smak...

 

Og så bruker jeg fullkornstortilla fra Rema1000. Legger den på tallerkenen, har på kjøtt, lett Norvegia, tacosaus og masse blandet salat oppå og spiser det med kniv og gaffel. Da får jeg utnyttet/drøyet ut bruken av tortillalefsen max :)

 

Lørdag; Grete Roedes rotfrukt pai.

Bunnen og egg og kesam som basis i fyllet ser bra ut. I tillegg tenker jeg å ha oppi brokkoli, paprika,løk og kyllingpølser. Tacokjøtt fra dagen før hvis det finns og salat..

 

Søndag; Saltkjøtt og mos.

Her koker jeg kålrabi, gulrot og potet i grønnsaksbuljong og tilsetter litt melk og en klatt rømme. "Smørøyet" i mosen lagen av kjøttkraft og litt smør blandet sammen ;)

 

Mandag; Grete Roedes Fiskegrateng

 

Tirsdag; Grete Roedes Minestronesuppe

 

Onsdag; Pannekaker

Her får ungene sin egen versjon. Jeg lager den her til meg selv;

http://fedon.no/oppskrifter/egglapper-med-palegg/

Disse er hysterisk gode :) Og veldig enkle å lage :)

 

Torsdag; Laks med blomkålgrateng

Laksen steker jeg i stekepanne med sitronpepper og Toro sitt chilipulver (krydderglass)

Blomkålgratengen finner dere her;

http://oppskrift.klikk.no/blomk%C3%A5lgrateng/2610/

Vil nok bruke litt lettere Norvegia på toppen i stedet for strøkavring.

 

Bare spør om dere lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...