Gå til innhold

Stopp i vektnedgang


Smilmona
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har siden i fjor høst gått ned 10kg, og har vært veldig fornøyd.

Nå er jeg halvveis til trivselsvekt, men vekten har mer eller mindre stoppet å gå nedover.

-100/-200g i uka, selv om jeg spiser og trener riktig. Fikk tips om å drikke mer vann, og har også prøvd ut dette uten hell, det har bare resultert i slitsomt mange dobesøk.... Rundt at vektplatået startet begynte jeg å få problemer med å få fyllt opp den anbefalte fettmengden, og lurer nå på om dette kan være årsaken? Jeg har nå prøvd i noen dager å fylle denne, men føler at dette er vanskelig uten å gå over kcaloriene jeg skal ha, eller at matporsjonene blir små og ikke holder meg tilstrekkelig mett. Dette er like frustrerende som det er demotiverende, og jeg lurte derfor på om det er noen der ute som har opplevd det samme, og/eller kanskje har noen tips til å fylle fettkvoten kalori"økonomisk" :P

 

Setter umåtelig pris på alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er vanskelig å svare på dette uten å vite litt mer. Hvor lenge har du vært på dette vektplatået? Er du sikker på at du spiser riktig mengde mat ut i fra ditt behov? Det kan være like galt å spise for lite som for mye.

 

Ellers er det dessverre slik at fettkvoten vanskelig kan fylles kaloriøkonomisk. Nøtter, planteoljer som raps og olivenolje og fiskefett er sunt fett, men det er like energitett som det mer usunne fettet.

 

Makrell i tomat, peppermakrell og avokado som pålegg, f.eks. til lunsj, er sunne måter å få i seg fett på som har fungert godt for meg. Så kan du fylle opp magen ved å knaske rå grønnsaker - de kan du jo spise store mengder av.

 

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er vanskelig å svare på dette uten å vite litt mer. Hvor lenge har du vært på dette vektplatået? Er du sikker på at du spiser riktig mengde mat ut i fra ditt behov? Det kan være like galt å spise for lite som for mye.

 

Ellers er det dessverre slik at fettkvoten vanskelig kan fylles kaloriøkonomisk. Nøtter, planteoljer som raps og olivenolje og fiskefett er sunt fett, men det er like energitett som det mer usunne fettet.

 

Makrell i tomat, peppermakrell og avokado som pålegg, f.eks. til lunsj, er sunne måter å få i seg fett på som har fungert godt for meg. Så kan du fylle opp magen ved å knaske rå grønnsaker - de kan du jo spise store mengder av.

 

Masse lykke til! :)/>

 

Hei!

Jeg har ligget der ca.3-4 uker. Ligger nå på et inntak på ca.1450kcal om dagen, skulle egentlig vært på meny 1, men hvilestoffskiftet mitt ligger på 1350. Følger med på inntaket, og veier alt, og har heller ikke trent mer enn planlagt.

Prøver meg på avokado og makrell i tomat i morgen, og får øke inntaket av grønnsaker :)

Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...