Gå til innhold

Sakte med sikkert....


Gjest indiansummer
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest indiansummer

Da meldte jeg meg inn her, sånn litt på impuls egentlig. Jeg har drevet på for meg selv i 2 år, og gått ned 16-17kg (fra 107 til 90), men nå har vekt stått stille i snart et halvt år. Jeg har ikke hatt motivasjon til den ekstra innsatsen som kreves for å gå ned, og er veldig godt fornøyd med å ha holdt vekta, og det har faktisk ikke vært noe problem. Jeg gikk opp en kilo på ferie, og ned igjen etterpå, gikk opp en kilo i jula og ned igjen etterpå, og det er jo litt sånn jeg vil leve. Kose meg av og til og skjerpe meg i hverdagen. Jeg sa til meg selv før jeg begynte, at dette kommer til å ta tid, og det skal ta tid, for det er ingen slankekur, det er livstilsendring. Det er ingen nedtur å stå stille et halvt år, og jeg kjenner motivasjonen kommer nå som våren og sommeren nærmer seg. Dessverre er det også flere utskeielser i sikte også. Påske, weekendturer, fine maidager og masse annet, og da er det enda viktigere å være fokusert.

Jeg har lært meg at det viktigste er å planlegge uka. Det å vite på forhånd når utskeielsene og fristelsene kommer, og være forberedt på hvordan jeg skal angripe og takle dem.

Denne helga skal vi på fjellet, da blir det mye hyttekos, men også mye aktivitet. Så det viktige her blir å bestemme meg for hvor mange utskeielser og kos jeg skal gi meg selv lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiansummer

Da er det godt å være igang igjen.

Merker at jeg har stort sett kostholdet inne, men alltid bra å registrere det en spiser, så en kan gjøre små justeringer for å bli bedre.

Det nærmer seg helg, og det blir garantert utskeielser, skal på hyttetur på fjellet, så håper at ski- og slalåmturer veier opp for de ekstra kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiansummer

Ble litt mye vas første uka, hyttetur med venner i helga, masse aktivitet med skigåing og slalåm, men lite fokus og kontroll på mat.

Føler i dag blir den ordentlige starten for min del. I dag begynner treninga fram mot sommeren. 17 uker til juli, dvs 50 treningsøkter til juli. Jeg skal trene minst 3 ganger i uke fram til sommeren (og gjennom sommeren), begynner litt i det små tenker jeg, der det viktigste ikke er lengden på turen eller hastigheten, men i det hele tatt å kommer seg ut. Så øker jeg litt etterhvert, og 1 juli skal jeg kunne jogge sammenhengende ganske så langt, har ikke satt noe mål, men mellom 5 og 10 km en plass tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiansummer

Første joggetur på 4-5 måneder gikk over all forventning. Ja det gikk ikke fort, kunne vel nesten gått ved siden av, men jeg jogget ca 3 km i strekk før jeg begynte å gå. Hadde regnet med jeg skulle holde i 5 minutter før pusten tok meg. Så positivt overrasket. Ny tur i dag er planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest indiansummer

Det ble en kjapp pause her inne fra nesten før jeg hadde begynt. Ikke bra...men jeg har ikke hatt pause sånn egentlig, vekta står fortsatt på det samme. MEN nå er det 2,5 måned til ferie og 14 dager i bikini, så nå må det innstramming til! Og det beste er at jeg kjenner at motivasjonen kommer i takt med at våren skrider fram :)

 

Nå skal være uke planlegges, slik at det ikke kommer utskeielser som ikke er planlagt.

Denne uka blir det fullt fokus fra mandag til onsdag, alt som spises skal inn i dagboka, i tillegg skal det trimmes alle 3 dagene. Deretter blir det storbyweekend fra torsdag til søndag, da blir antall kalorier garantert overskredet, men antall skritt skal kompensere for endel av dette. I tillegg skal jeg tenke meg om en ekstra gang før jeg putter ting og tang i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...