Gå til innhold

Slankere i 40 årene


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Jeg fyller 40 år om 200 dager! :blink:/>

Har et ønske om å være både slankere og sprekere enn jeg er nå.

 

30-årene har jeg brukt på sykdom og små barn. Nå er jeg frisk og minstemann er snart 4 år. Da er det på tide å prioritere seg selv. Kanskje blir 40-årene en tid med mye aktiviteter og sunn mat? Det er i alle fall målet.

Jeg har så smått begynt å trene, og oppdaget fort at her manglet det både styrke og kondis.

 

Når det gjelder mat, er jeg en person som er veldig glad i sukker og søtt. Kroppen er sukkeravhengig.

 

Ja, ja da er det bare å brette opp arma og begynne.

Har gjennomført 10 minutter med "kontor-styrke" i dag. Dvs en lett styrketrening på armer, ben og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Gikk på vekta i dag, og den viste 84,4, dsv opp nesten 2 kg i påsken... :(/>/>

 

Endte på 1841 kcal i går, litt høyt, men må kutte gradvis etter et så stort inntak i påsken. Dessuten må jeg øke inntak av både frukt og grønnsaker.

 

Planen er å ligge på rundt 1600 kcal om dagen.

 

Oversikt:

31.03.16. 84,4

07.04.16. 83,7, minus 700 gram

15.04.16. 83,5, minus 200 gram

21.04.16. 83,4, minus 100 gram, totalt 1 kg.

18.05.16. 83,5, + 100 gram etter ferie og langhelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Fikk gjennomført en spinningtime i går, og en liten styrkeøkt i dag.

Kostholdet er helt forferdelig enda, men jobber med saken. Min kjære kom hjem med pizza i går etter at kveldsmaten var spist, så da ble det en pizza-smell gitt... :blink:

 

Går helgen i møte og eneste målet er å spise mindre snop og være mer aktiv enn forrige helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Vekta viste 83,7 i dag, dvs 700 gram med :D :D

 

Synes det har gått helt ok med maten, og litt lite trening.

Når barn er lagt for kvelden er jeg for sliten til å orke å trene. Men det kommer nok etter hvert.

 

Ny uke nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Minus 200 gram siste uka. Ikke mye, en det er nedgang.

 

Synes det er veldig tungt om dagen, mye sulten og fysen på god mat og sjokolade. Håper det snart går over.

 

Med trening går det mye bedre. Har trent spinning 4 ganger siste uken :)

 

Gir ikke opp enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Takk for tilbakemelding MissNediVekt. Så flink du er som går ned 0,5 kg i uka :)

 

Jeg har ikke registrert siste tiden, er så himla lei av å registrere... og sikkert derfor jeg ikke går ned også. :blink: Mistenker at jeg spiser litt for mye. Ikke snop og søtsaker, men mat.

Jeg får kanskje gi det et forsøk til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Holdt vekta gjennom helga, og det er lenge siden sist.

Helgekos og helgemat er en stor utfordring for min del, men passet litt på hva jeg spiste gjennom helgen, og var mer aktiv en vanlig. Det er nok en oppskrift som kan passe framover :)

 

Endte på 1521 kcal i går. 15 minutter styrke. Ikke allverdens, men bedre enn ingen ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Jippi, jippi, 100 gram ned denne uken, 200 gram forrige uke. Det tar jammen tid med denne farten... :)

Får trøste meg med at nedgang er nedgang, og mye bedre enn å gå opp!

Totalt 1 kg ned siden jeg begynte for 3-4 uker siden.

 

Har registrert inntaket denne uken, og det ser slik ut:

Mandag 1521 kcal,

tirsdag 1474 kcal

onsdag 1524 kcal.

 

Spiser et knekkebrød eller en frukt når jeg blir sulten mellom måltidene, og det fungerer greit.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest mageflesk

Her har det vært travle tider med ferietur og påfølgende langhelg.

Vekten viser 100 g opp, 83,5 i dag.

Med tanke på ferie og fri i 14 dager sier jeg meg fornøyd.

Redningen har nok vært mye aktivitet, for jeg har spist mye god mat og kost meg. Samtidig som jeg har hatt litt i bakhodet hva jeg har puttet i munnen.

 

I går var nok en 17. mai hvor bunaden ikke passer. Egentlig tragisk at jeg år etter år ikke klarer å komme inn i bunaden. Kanskje jeg klarer det neste år??

Vurderer å melde meg på et Gr kurs, men usikker på om jeg har tid og penger akkurat nå. Tenker at jeg må bruke den lille fritiden jeg har til trening, samtidig som jeg trenger noen til å "holde meg i ørene". Hmm, ikke enkelt dette.

Starter registrering av inntak igjen fra og med i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...