Gå til innhold

Lurvelevens lurveleven


Anbefalte innlegg

Da er jeg klar!

 

Etter mange år med å holde vekten etter en overspisingslidelse (noe jeg er fornøyd med i stedet for stooore svingniger i vekt), er jeg klar for noen grep. Jeg er dronningen av slanking, men på en særdeles streng og usunn måte som må føre til en smell fordi kroppen sulter. Så nå skal jeg prøve med små endringer som likevel holder meg mett. Starter i dag!

 

Vekt: 84 kg

Høyde: 165

 

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte like gjerne med en smell. Jeg sliter veldig med å være flink, helst perfekt, og de tankene satt inn med en gang jeg meldte meg inn igjen nå. Og i det jeg hadde forsynt meg mer av middagen enn jeg hadde tenkt var det gjort. "Nei, nå har jeg jo gått på trynet. Så flink var jeg." Og når eg først er på trynet, er det fort at jeg bare tenker "jaja", og blir liggende. Så det kom to svære kakestykker inn i tillegg.

 

Jeg glemte helt alt av strategier og verktøy jeg har fra tidligere behandling. Distrahere meg selv fra negative tanker og mat-sug. Registrere maten mens jeg spiser for å få det svart på hvitt, være bevisst mens eg spiser og kanskje bremse opp. Gå en tur. Drikk en kopp te, spis en gulrot eller drikk en halv liter med vann. Og ikke minst, si konstruktive ting til meg selv og få de negative tankene til å gå i oppløsning.

 

Jeg trenger en plan, tror jeg, for å få dette til!

 

Jeg skal

1. Minne meg selv på at det er lov å gjøre feil, og dermed komme seg "opp på hesten igjen" så fort som mulig.

2. Spise ca 1600 kcal (ikke mindre, for da går jeg i sult-mode, og det er ikke bra for konstruktive tanker).

3. Få lagt inn 3 gode økter med trening i uken.

4. Bruke verktøy for å holde hodet på rett plass.

5. Bruke matdagboken, og helst legge inn mest mulig av måten på forhånd (enklere at jeg spiser riktig mat og mengde utover hele dagen da).

 

Sånn, *opp på hesten igjen* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...