Gå til innhold

Buksa passet nesten ikke - Nå er det stopp


Gjest Potteplanten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Potteplanten

I dag var jeg på bikbok og kjøpte de vanlige buksene jeg kjøper hvert halvår, en sort stretchy highwaist i str. xl, som nesten på samme tidene hvert år rakner i låret og jeg kjøper dermed ny til 199 eller 299 eller hva det er. Som alltid, raknet min gamle nå om dagen akkurat samme stedet som tidligere, og jeg dro for å kjøpe ny bukse. Tenke seg til at jeg nesten ikke fikk PÅ meg denne buksa mens jeg stod i prøverommet. Den har alltid vært trang, spesielt første gangene man tar den på, men nå måtte jeg virkelig dytte flesket på magen nedi buksa. Ikke satt den pent heller. Reserve-jeansen jeg hadde tatt på meg tidligere i dag satt heller ikke bra, fikk ikke dratt buksa over magen uten å få en skikkelig kamel-tå et ikke-nevneverdig sted.

 

Jeg husker en dame som sa på youtube at "To be able to make me feel comfortable, I had to make myself uncomfortable", og det er i stor grad dette som har skjedd. Nå har jeg faktisk begynt å bli så svær at klærne mine snart ikke passer. Alt har blitt trangere, og ingenting sitter pent lenger. Skjørtet jeg bruker på jobb som alltid har vært altfor stort, sitter plutselig som det skal. DA har det gått altfor langt.

 

Nå er jeg nødt til å gjøre noe. Jeg er nødt til å legge press på både øst, vest, nord og sørfronten av meg selv. Disse uklare diffuse rammene jeg har hatt rundt meg som jeg i stor grad har ignorert, er jeg nødt til å ta grep om. Jeg kan ikke la dette gå lenger. Jeg kan ikke tillate meg selv å bli større, og bare begynne å kjøpe større klær. Det kommer ikke på tale.

Nå er det nok. Jeg har virkelig fått nok. Den late altspisende umotiverte ræva mi skal få noe bevegelse på seg. For livet mitt, så er jeg nødt til å trene. For livet mitt, er jeg nødt til å droppe søtt og salt og alt som jeg overspiser på, og tvinge meg selv til å spise normale posjoner. Få kontroll på kostholdet.

 

Nå er jeg lei. SÅ forbanna lei. Det sier stopp nå.

Jeg, jente på 24, 176 høy, noe rundt 95kg tung og pluss minus 110cm rundt livet, skal bli lett. Og denne gangen skal jeg f****meg få det til å skje noe på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Dag 2 på "slankern". Har innforstått meg med at jeg faktisk er på slankern, selv om dette er et diskutert begrep som de fleste ikke liker. Har alltid fortalt meg selv at jeg driver med livsstilsendring. Ikke slankekur. Men, nå veier jeg mer enn noen gang, og har bestemt meg for at de første 5 kiloene tilbake til "normalvekt" (dvs overvektig-normalvekt) på 90kg, er en slankekur. Når dette har fungert, driver jeg med livsstilsendring.

Begynt dagen med en rask tur med min mor rundt nabolaget, ca 5 minutter. I går tok jrg samme ruta 2-3 runder til, men med delvis småjogging. Tok 12x3 situps og squats etterpå. I dag gikk vi en litt lengre tur på kanskje 20 min, deretter en skikkelig tur rundt et vann der jeg bor på 1,5 time med kjæresten. For en fantastisk tur det var.Har hittil klart å holde meg innenfor kaloriene tror jeg. Må lære meg til å spise én taco tortilla istedet for 2. Note to self.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Dag 3. Ingen trening i dag, men har vært på jobb der jeg går mye, og har vært ganske flink med maten i går og i dag. Bortsett fra i dag spiste jeg derimot litt mye middag, noe jeg så både på kalorimengden og kjenner på magen min... Fyy så stappfull, og dette var ikke en spesielt stor posjon sammenliknet med hva jeg kunne spise før engang! Er helt fantastisk hvordan magesekken min kan tilpasse seg bare i løpet av noen dager.

Kjenner jeg begynner å bli litt fastere i fisken allerede nå etter all turgåinga. Fra å være gelé til å bli pudding, på en måte. En liten, pittepiten forskjell, som bare jeg selv merker.

Har ligget på ca 1600 kalorier både i forgårs,i går og i dag, stolt av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Dag 4. Meldt meg på elixia i dag! Vært og trent, det var helt fantastisk. 30 min cardio, og et par styrkeøvelser. Har dessverre hatt en generelt dritt dag annet enn det. Hadde en utrolig dårlig start på dagen hos en lege som jeg liksom bare skulle stikke innom og få en sykemelding fra da jeg ikke kunne gå til min egen siden den var fullt, men så får jeg samtidig også alle verdens grunner fra jeg satte foten min på dørstokken hennes, om hvorfor det at jeg har bestilt time hos henne er feil (siden hun ikke var fastlegen min), hvor mye rot og dårlig tid og hvor galt dette blir for henne, og hun gjentok kanskje 4-5 ganger at dette var noe JEG hadde gjort feil og galt og hvor mye dette gikk utover henne. Åpningsreplikken hennes da jeg satte foten i døra var "Jeg skjønner ikke hvorfor du bestilte time hos meg?!" Enda tristere er det at det sykemeldingen er for, er jo avsluttet skolegang i utlandet pga angst og depresjon. Det slo henne kanskje ikke at dette ikke er riktig pasient å gi skjenn og dårlig samvittighet for noe så dumt som dette, og aktivt prøve å få til å føle seg som tidenes dritt? Når hun i tillegg får betalt 280 kroner (pga hun var spesialist, noe jeg ikke visste) for den idiotiske timen der jeg bare ble skjelt ut. Enkelte leger klarer dessverre å bruke hodet, og vise skjønn.... og denne dama klarte VIRKELIG ikke å vise forståselse for at dette bare var en glipp fra min side da jeg trodde hun var vikar-legen som jeg ble anbefalt av legekontoret. Neida, ikke godt nok, disse 15 minuttene gikk så mye utover henne og hennes pasienter og dette ble "så feil". Heldigvis hadde jeg jo denne utrolige treningsøkten etterpå, følte meg 1000 ganger bedre da. Men hadde den dama bare visst hvor mye preg hun setter på en som får dårlig samvittighet og angst bare av å snu seg rundt. Jeg har full respekt for at jeg har gjort en feil og det er helt ok å si ifra fra hennes side, men har vært hos andre leger som ikke har vært fastlege og fått ordnet liknende ting før... Aldri vært noe problem, eller utskjelling på de timene. Belønner (og kanskje trøster litt?) dagens innsats med en (sunn?) ny grandiosa jeg fant i butikken, som liksom skulle være fullkorn og ha lettere ost. Kanskje ikke helt tirsdagsmat, men. Det får gå akkurat i dag :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

I dag har vært en utrolig tung dag, samtidig som den har vært et fremskritt. Hatt en skikkelig nedtur psykisk i går og i dag, men klarte å karre meg til legen og har nå fått medisinene jeg burde fått for lengst B) Herved blir kanskje hverdagen min litt lettere, og det kan hende jeg får litt mer glede av det jeg prøver å gjøre for meg selv.

Kaloritelling har jeg gitt litt opp på i går og i dag pga. situasjonen jeg har vært i. Men har dermed sagt ikke spist noe usunt, har spist små måltider som jeg har blitt mett på, ikke overspist, spist når jeg er sulten... Som er helt greit. Vekta i dag sa 100 gram til ned, det er jo ikke noe å klage på :D Begynner igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Dag 6. Sliter litt med å føle meg uvel av den nye medisinen, men ellers har det gått ganske så bra i dag. Var flink og skrev inn det meste som var spist til etter lunsj, men så måtte jeg gi litt opp. En frapino (fruktvarianten fra espresso house) på deling med kjæresten der han stod for mesteparten av den, et flott grillmåltid der jeg ikke husker hvor mange pølser jeg spiste og ikke gidder å legge inn salatblader og annet som ble brukt... en bit med grillet banan med sjokolade på, og en bit sjokolade helt på kvelden... det jeg vet, er at det ble over 2000 kalorier... og mer enn det trenger jeg vel trengt talt ikke å vite? Har allikevel veid mat tidligere på dagen og har grovt sett lagt inn det meste. Men merker det har vært en trøstekultur ute og går hos meg de siste 3 dagene. Den siste sjokoladebiten var helt og holdent fordi jeg syntes det var litt synd på meg med all kvalmen tidligere i dag... dette må jo ikke fortsette :P i morgen er hverdag igjen, på en måte, ingen tilstelninger eller annet spesielt da. Jobb helger for meg er like hverdagslige som mandag til onsdag. Søndag skal jeg kanskje grille igjen, men det kan planlegges bedre enn når jeg var på besøk i dag. Det her ordner seg, det gjør det alltid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteplanten

Gått ned nye 100 gram i dag, så da lå vekta på 93,1 :D det går riktig vei! I dag har jeg vært mye sulten. Men det har nok å gjøre med at jeg blir fysisk dårlig og kvalm av å være sulten pga. Medisinene, så da er jeg ekstra var på sultfølelsen. Spiste fullkornspasta til middag i dag, og kjenner meg enda ikke mett... tror nok ikke det er noe jeg kommer til å gidde å fortsette med, verken med eller uten fullkorn. Blir jo nesten bare mer sulten av det. Hatt tidenes verste hodepine i dag i tillegg, så måtte gå hjem fra jobb 2 timer før... antageligvis pga. Medisinene. sukk, when will this end?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...