Gå til innhold

20 år og overvektig


Gjest Ingeborg.skulstad
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ingeborg.skulstad

Hei

 

Jeg er ei jente på 20 år som hele livet har vært overvektig. Husker ikke hvor mye jeg veier, men rundt 130. Har egentlig aldri hatt noe problem med kroppen min, men vet at resten av familien er urolige. Får alltid kommentarer fra mine besteforeldre om vekta og når det blir tatt opp blir det ekstra tungt for meg. Jeg vil ikke være det tykke barnebarnet, eller den tykke datteren, eller det tykke søsteren. Jeg tenker mer og mer på hvordan andre ser på min familie pga meg, og hvordan min vekt påvirker dem.

 

Skal begynne på Grete Roede kurs idag og gruer meg kjempemye. Vet ikke om jeg gjør dette for meg selv eller for min familie. Ønsker egentlig å få kontroll på helsa og spise sunt. Problemet har alltid vært at det er for lite bevegelse i hverdagen og da kommer kiloene om man har et normalt og kanskje litt usunt kosthold.

 

Har flyttet hjemmefra for sommeren pga. jobb og har flyttet inn i bofellesskap der jeg ikke kjenner noen i en by der jeg ikke kjenner mange. Blir veldig mye tid på rommet, for usikker til å gå ned på kjøkkenet for å lage mat, så det blir ikke regelmessige måltider (kanskje en bra ting). Kjenner jo ingen så går ikke ut så mye, blir mye å se på tv på dataen på rommet.

 

Håper kurset kan hjelpe, og at jeg kan møte andre personer som er i samme båt og bli kjent med dem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...