Gå til innhold

Noen som går på kurs og vil dele?


Gjest Hellen

Anbefalte innlegg

Gjest Hellen

Hei,

Jeg lurte på om noen av dere der ute i denne lille verden som går på kurs.

Kanskje dere kan dele noen gode råd som dere får til oss som bare er med på vektklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menyene er en pekepinn på hvor mye du skal ha i deg. Det er lurt å variere litt mellom de forskjellige.

 

Hvis du regner ut forbrenningen din (formel finnes FLERE steder her inne), så ser du hvor mye du trenger. (1600 kcal er inkl kosemerker, så hvis du vil "spare" dem, må du trekke fra).

 

Ca inntak av middag er riktig,

150 gr kjøtt, fisk, fugl og

150 gr. potet, natur ris, men

100 gr. pasta, kokt ris, bønner, linser

1 rundstykke og

3 tacoskjell.

 

Her vil jo kcal innholdet variere, men da må du "spe" på med evt litt saus, smør, olje e.l. for å komme opp i 400 kcal pr middag.

 

:)

 

Har inntrykk av at det er vanlig å ligge mellom 16-1900 kcal pr. dag (hvis man ikke trener masse, da).

 

Frokost 220 kcal hvorav brød utgjør ca 150 kcal

Lunsj det samme (eller omelett, salat e.l.)

Mellommåltid: 110 kcal, brød ca 75 kcal

Middag: 400 kcal

Kveldsmat samme som mellommåltid

Melk 200 kcal

Frukt 200 kcal

Masse grønnsaker

og

50 kcal til kos eller ekstra mat

 

Det blir 5-6 måltider pr dag, så det blir korte intervaller mellom hvert måltid, (ca 3 timer for meg). Det anbefales å spise til ca samme tid hver dag. Man kan også bytte kvelds med middag en gang i blandt. Vi skal også drikke masse vann, og jeg drikker 1/2 liter til frokost, lunsj, middag og kvelds.

 

Det er ikke alltid man har tid til å sette seg ned og faktisk spise et måltid, så jeg bruker f.eks. 20 nøtter og 20 rosiner som mellommåltid. Da kan jeg ha det med meg hvis jeg skal noe på ettermiddagen, sånn at det ikke blir så lenge til middag.

 

Alle anbefalinger sier: SPIS NOK, og REGELMESSIG, da unngår du også utskeielser fordi blodsukkeret holder seg.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...