Gå til innhold

Nå trives jeg ikke lenger ...


Gjest Fruenfranord
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fruenfranord

Litt små fortvilt og forvirret her altså .. Føler venkta bare går oppover .

Det gjorde den i sommer,det viste jeg vel.. Men nå når hverdagen har startet

og jeg føler at jeg er litt flink.. fortsette den bare oppover .. 10 kg skal bort før jeg trives ...

 

Typisk dag for meg i matveien

Frokost - 2 knekkebrød eller en liten yoghurt og 2 spiseskjeer med granola oppi + et knekkebrød

Til mellom måltid - Et eple,appelsin eller drue .

Lunsj - 2 egg (enten kokt eller laget eggerøre) og en brødskive .

Middag : Her går der i svinekjøtt,rent kjøtt eller kylling . Med salat til og har vi pasta spiser jeg litt fullkorn.

Kvelds - yoghurt m granola eller 1-2 knekkebrød .

 

Er i veldig lite aktivitet for tiden . Hjemmeværende nå og har en sånn periode ser jeg

liker meg hjemme,og pusler med ting her .

Men har en tredemølle som jeg har gått på 40 * 2 denne uken.

 

Ut fra disse sidene skal jeg ligge på meny 1

Mine laster er pepsimax (litt for glad i det )

Og sjokolade,men har vært veldig flink her og ikke spist noe denne uka.

 

Så da lurer på... Gjør jeg noe feil eller vil det ta litt tid før vekta rikker seg ?

Er det noe jeg burde gjøre annerledes ?

Blir veldig glad for tilbakemeldingene !

 

Ha en fin dag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Jeg har litt samme følelse...vekta går sakte men sikkert oppover, selv om jeg egentlig føler jeg er ganske flink med maten. Og det er utrolig frustrerende.

Jeg føler jeg har levd på slankekur siden januar 2015. Startet da på 63 kilo (er 157 cm høy), har vært nede i 53 og stortrivdes der. Nå er vekta på 58 kilo. Ferien er over og hverdagen er tilbake - nå må det skjerpes! Veldig tydeligvis! Jeg SKAL ned igjen på 53 kilo og bli der denne gangen.

 

Synes maten du spiser ser veldig fornuftig ut (uten at jeg har spesiell kunnskap om dette). Tenker at du bør gå ned på dette kostholdet - spesielt hvis du legger inn litt mer hverdagsaktivitet. Gå en time om dagen utendørs, det er godt for både kropp og sjel. Kle deg etter været og du vil nyte det :-)

 

 

Jeg følger ikke noen spesiell diett, men prøver å telle kalorier. Og være flink med karbohydrater, har kuttet mye der. Men spiser knekkebrød,fullkornsprodukter og poteter. Men jeg bare elsker potetgull og sjokolade. Så jeg vet vel innerst inne at det er der jeg ødelegger for meg selv. Selv om jeg bare spiser snop i helgene, så spiser jeg ganske mye da. Hender det blir et glass vin eller fire også... Det er her jeg må skjerpe meg. Kun en kosedag i uka, og da må inntaket begrenses.

Pepsi Max og Fun Light saft er jeg veldig glad i, og det tenker jeg er greit jeg. Mange som sier de får søtsug av Pepsi Max - men det gjør ikke jeg. Føler faktisk at søtsuget stilner litt, det er tross alt noe jeg har kjempelyst på og blir fornøyd når jeg drikker det :-) Men prøver uansett å holde det til helgene, så drikker jeg Fun Light i ukedagene.

 

Jeg er sånn passe aktiv - har hund så jeg er ute hver dag. Prøver også å få til en joggetur 3 ganger i uka. Stort sett går det greit. Hadde forresten aldri jogget før jeg begynte å slanke meg i fjor - men det har jeg blitt veldig glad i. Føles så utrolig godt etterpå.

 

 

Vekta vil nok rikke seg! Men det er lurt å være tålmodig. Ikke miste motet - selv om jeg har lett for å gjøre det selv hele tiden :-(

Når en gjør riktige ting må det gi resultater håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruenfranord

Hei hei :-)

 

Jeg har litt samme følelse...vekta går sakte men sikkert oppover, selv om jeg egentlig føler jeg er ganske flink med maten. Og det er utrolig frustrerende.

Jeg føler jeg har levd på slankekur siden januar 2015. Startet da på 63 kilo (er 157 cm høy), har vært nede i 53 og stortrivdes der. Nå er vekta på 58 kilo. Ferien er over og hverdagen er tilbake - nå må det skjerpes! Veldig tydeligvis! Jeg SKAL ned igjen på 53 kilo og bli der denne gangen.

 

Synes maten du spiser ser veldig fornuftig ut (uten at jeg har spesiell kunnskap om dette). Tenker at du bør gå ned på dette kostholdet - spesielt hvis du legger inn litt mer hverdagsaktivitet. Gå en time om dagen utendørs, det er godt for både kropp og sjel. Kle deg etter været og du vil nyte det :-)

 

 

Jeg følger ikke noen spesiell diett, men prøver å telle kalorier. Og være flink med karbohydrater, har kuttet mye der. Men spiser knekkebrød,fullkornsprodukter og poteter. Men jeg bare elsker potetgull og sjokolade. Så jeg vet vel innerst inne at det er der jeg ødelegger for meg selv. Selv om jeg bare spiser snop i helgene, så spiser jeg ganske mye da. Hender det blir et glass vin eller fire også... Det er her jeg må skjerpe meg. Kun en kosedag i uka, og da må inntaket begrenses.

Pepsi Max og Fun Light saft er jeg veldig glad i, og det tenker jeg er greit jeg. Mange som sier de får søtsug av Pepsi Max - men det gjør ikke jeg. Føler faktisk at søtsuget stilner litt, det er tross alt noe jeg har kjempelyst på og blir fornøyd når jeg drikker det :-) Men prøver uansett å holde det til helgene, så drikker jeg Fun Light i ukedagene.

 

Jeg er sånn passe aktiv - har hund så jeg er ute hver dag. Prøver også å få til en joggetur 3 ganger i uka. Stort sett går det greit. Hadde forresten aldri jogget før jeg begynte å slanke meg i fjor - men det har jeg blitt veldig glad i. Føles så utrolig godt etterpå.

 

 

Vekta vil nok rikke seg! Men det er lurt å være tålmodig. Ikke miste motet - selv om jeg har lett for å gjøre det selv hele tiden :-(

Når en gjør riktige ting må det gi resultater håper jeg.

 

Heisann ! Tusen takk for flott kommentar .

Ja,må bli flinkere til å komme meg ut å gå. Blir nok bedre når barna starter på skolen å hverdagen slår

ordentlig inn.

Flink du er da .

Prøver å gå /jogge på mølla litt .

Må bare bli glad i å jogge ;) Hehe..

Så koselig med hund da,det har jeg også lyst på igjen ..

Skal prøve å ha tålmodighet,man må sikker det. Har før klart å komme med ned,men da var

jeg yngre å syns det fikk fortere da :P

Tenkte jeg skulle oppdatere her så kanskje jeg ser etterhvert hva som fungere .

Ønsker deg en god dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner igjen den at det er lettere å gå ned når en er yngre.... Men det er ikke umulig nå heller, dette skal gå bra!! Sist jeg gikk ned gikk jeg forresten på 5:2. Det funket på meg. Sulten de to dagene, men det var til å overleve. Vurderer å sette meg på den kuren igjen egentlig.

 

Og du - hund anbefales virkelig. Vår er 3 år gammel...han gir så utrolig mye glede. Alltid glad og fornøyd, du er aldri alene, han er trofast - og ikke minst en fin turkamerat. Du må ut når du har hund. Har to barn også, og de har så mye glede i hunden.

 

Skal prøve å oppdatere her litt etterhvert jeg også, så får vi se hvordan det går. Har forøvrig tirsdag som offisiell veiedag (veier meg hver dag, men kun tirsdager noteres).

 

 

Ha en fin dag du også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to! En av naboene prøver seg på et lite tips ang kostholdet. Jeg synes menyen som er skildret ser ut som den inneholder litt for lite grønnsaker og fett. Fett er næringsrikt men vi trenger litt, og da er ting som avokado, raps- eller olivenolje og fiskefett (laks, makrell i tomat e.l.) veldig gunstige.

 

Grønnsaker har massevis av vitaminer og mineraler, og den store fordelen at de inneholder så mye fiber at det veier opp for kaloriene (med unntak av avokado, erter, bønner og mais) - dermed kan en spise så mye en vil. Gulrot, småtomater, stangselleri og sukkererter er f.eks. fine å knaske på og hjelper hvis sulten melder seg.

 

Masse lykke til begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruenfranord

God morgen .

Min frokost idag .

Havregryn,1 dobbel yoghurt 0% og blåbær

på toppen med en kaffe til .

Takk for svar,må sette meg inn i mer den 5:2 greia?

den har jeg ikke vært borti før .

Dere er flink !

Ha en god fredag .

 

T2k3VjFt.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fra meg og :)/>

Nesten lik frokost som deg - mager kesam med havregryn og bringebær på toppen. Kaffe ved siden av. I dag er det fredag - men den skal være snopfri!

 

Var ute på joggetur i går. Fikk med mannen min på en ny løype. Løp 7,5km.

Første gang jeg jogget var i februar 2015 - da jogget jeg 2,2km og var kjempestolt! Har brukt lang tid på å komme meg i form, og det er fortsatt tungt. Men jeg kommer meg ut og jeg liker det. Godt for både kropp og sjel!

 

Vedr fett i maten - takk for tips :)/> Jeg er vel egentlig klar over det, men sliter så innmari med å putte det i maten når jeg teller kalorier.....

 

Har forresten olabukse på i dag for første gang etter ferien! Den strammer mer enn før ferien for å si det sånn:-(

 

Stå på og ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruenfranord

God morgen fra meg og :)/>/>

Nesten lik frokost som deg - mager kesam med havregryn og bringebær på toppen. Kaffe ved siden av. I dag er det fredag - men den skal være snopfri!

 

Var ute på joggetur i går. Fikk med mannen min på en ny løype. Løp 7,5km.

Første gang jeg jogget var i februar 2015 - da jogget jeg 2,2km og var kjempestolt! Har brukt lang tid på å komme meg i form, og det er fortsatt tungt. Men jeg kommer meg ut og jeg liker det. Godt for både kropp og sjel!

 

Vedr fett i maten - takk for tips :)/>/> Jeg er vel egentlig klar over det, men sliter så innmari med å putte det i maten når jeg teller kalorier.....

 

Har forresten olabukse på i dag for første gang etter ferien! Den strammer mer enn før ferien for å si det sånn:-(

 

Stå på og ha en fin dag :-)

 

God morgen !

Så flink du er da .

Har en dag i uken der jeg bruker å kjøpe meg en liten sjokolade

Enten fredag eller lørdag,kan ikke slutte å leve helt ;)

Åj,så flink dere er da . Jeg går /jogger på tredemølla.. Tenkte jeg skulle bli glad

i å jogge .. Hihi ;)

 

Nå har jeg lest meg litt opp på 5 : 2 dietten,tror jeg skal prøve den i noen uker å se om det funker for meg

Ja,Ola buksene sitte vel tight nå,men om noe uker er den litt bedre tenker jeg .

 

Nyt dagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruenfranord

God morgen Tirsdag ?

Går fint her,i går hadde jeg en skogstur med blåbær plukk i 3 timer med barna.

Så herlig og deilig å nyte stillheten i skogen . Å bare høre bekken bruse,tror det er

noen av det beste jeg vet .

Mat messing går det greit.

Ble en liten sjokolade på fredagen.

Ellers spise jeg 2 knekkebrød til frokost,granola med yoghurt 0% til lunsj

vet noen kokte egg og litt salat .

Til middag spise jeg d samme som de andre i familien,men kutter ned på mengden å

lar være sausen og dressingen ;)

 

Vekten viser ned - 0.7,så det sier jeg meg fornøyd med

tror jeg snegler meg nedover ;)

 

Hvordan går det med dere da ?

Ha en fin tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Så bra med 0,7 ned! Det er en veldig god start :-)

 

Ja, det er deilig å komme seg ut i skogen, det er nesten litt magisk! Og frisk luft gjør så godt.

Vi var også på blåbærplukk på søndag, men barna ble utålmodige etter en halv time, så etter det var det bare stress og masing :-P

 

Jeg ble skikkelig skuffet da jeg gikk på vekta i dag. Opp 100 gram siden forrige tirsdag. Og denne uka føler jeg at jeg har gjort mye riktig. Jogget 4 ganger, spist veldig fornuftig, hadde fastedag i går, og spiste bare en liten bolle potetgull og en sjokoladebit på lørdag. Droppet til og med pizzaen på søndag, spiste en kyllingfilet med grønnsaker til istedet. Skjønner egentlig ingenting akkurat nå.. Men vi får satse på at det snur til neste uke.

 

Ha en fin ettermiddag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruenfranord

Hei hei :-)

 

Så bra med 0,7 ned! Det er en veldig god start :-)

 

Ja, det er deilig å komme seg ut i skogen, det er nesten litt magisk! Og frisk luft gjør så godt.

Vi var også på blåbærplukk på søndag, men barna ble utålmodige etter en halv time, så etter det var det bare stress og masing :-P

 

Jeg ble skikkelig skuffet da jeg gikk på vekta i dag. Opp 100 gram siden forrige tirsdag. Og denne uka føler jeg at jeg har gjort mye riktig. Jogget 4 ganger, spist veldig fornuftig, hadde fastedag i går, og spiste bare en liten bolle potetgull og en sjokoladebit på lørdag. Droppet til og med pizzaen på søndag, spiste en kyllingfilet med grønnsaker til istedet. Skjønner egentlig ingenting akkurat nå.. Men vi får satse på at det snur til neste uke.

 

Ha en fin ettermiddag :-)

 

Heisann og god ny uke !

Her kastet jeg meg på vekta idag (blir borte i morgen) og da var det nye 0.6 bort til idag .

Så det går nå nedover i det minste heldigvis ;)

Sitter å spiser frokost nå,knekkebrød .

Har vært aktiv hjemme med oppussing og travelt opptatt med

ting og tang,vært på en skogstur og litt småturer også

En fin uke har det vært .

Håper du har hatt en fin uke og at resultatene i morgen

gir deg et smil om munn :)

 

Ha en fin mandag .

Klem Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei igjen - lenge siden sist :blink: Jeg datt ut av rapportering her pga sykdom i familien.. ble mye som skjedde på kort tid hos oss! Men nå er jeg tilbake og fit for fight - er du fortsatt her og er du med?

 

Veide 54 kilo i desember, så jeg datt ikke ut av veiing og slanking ihvertfall!! Men i jula ga jeg meg selv frie tøyler - og det ser jeg at jeg ikke burde ha gjort. Har vært flink etter jul og veier nå 56,5! Mao tilbake til der jeg var i høst. Veien mot 52 kilo føles lang, men nå skal det gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...