Gå til innhold

Motiver meg og!


Gjest Jirkje

Anbefalte innlegg

Gjest Jirkje

Er nettopp kommet hjem fra kurs med overnatting på hotell! I morgen begynner jeg på kurs nr. 2. Har bare bestemt meg for at jeg skal gå til jeg når trivselsvekta mi og da har jeg 10-13 kg igjen!! MEN, kurs på hotell med innlagte spisepauser er en prøvelse og jeg strøk med glans!!! Irriterende er det også at jeg IKKE klarte 5 kg på første kurset heller!! Ikke har jeg spist sjokolade heller!!! Ikke spiser jeg noe neimat heller!!Har forbrukt litt kosemerker i helgene, men likevel hvorfor i h.....går jeg ikke mer ned i vekt? Det kan da ikke være FOR mye trim? Går som regel på trim 3 g uka.......går på støylen 1 til 2 ganger i uka og gjør jeg det de dagene det er trim sløyfer jeg trimmen. Er SÅ fornøyd med meg selv her, men VEKTA........kjøpte meg pulsklokke og!! Trimmen varer 1t20min forbrukte ikke mer enn 136 kalorier!! Tenkte det måtte være feil! Opp på støylen bruker jeg 1t og 20 min og ca 30 min. ned - forbruk: 950 kaiorier!!Tenk det! Men kiloene renner ikke av meg av den grunn! Spiser jeg for mye? Nytt kurs starter i morgen! Gruer meg..har sikkert gått opp etter denne hotellmatfråtsinga! Sjokoladepuddinga, ostekaka og karamellpuddinga var steikje god!! Men var den kortvarige lykken av nytelse vært det?? Morgendagen vil vise det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke én kveld vil velte det store lasset.

 

Jeg har ikke noe super svar på hvorfor du ikke går ned i vekt, men nedgang er bedre enn oppgang - eller å stå helt stille. De små resultater teller i lengden,- f.eks. 0,5 kg i uken et helt år tilsvarer jo (som nevnt før her inne) 26 kg :)

 

Personlig tenker jeg langsiktig, men gjør mitt for at det ikke skal ta FOR lang tid. Jeg må leve litt underveis også, ikke bare tenke vekt - trivsel er viktig!

 

Du får vel regne godt på kcal forbruket ditt, drikke MASSE vann, kanskje droppe kosemerker en helg i blant, spise litt variablet sånn at inntak av kcal varierer.

 

Jeg er sikker på at du fikser dette - LYKKE TIL

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamCam

Vi skal jo ha kosemerkene, og en del av "magien" med GR-kursene er jo at vi skal lære oss å spise litt av noe vi liker veldig godt! Hvis du nekter deg selv sjokolade, og skal slippe deg selv løs på sjokolade igjen når kurset er over, så vil du neppe klare å begrense deg!

 

Jeg for min del kan ikke spise sjokolade lenger, hverken nå mens jeg går på kurs, eller når jeg er ferdig og skal stabiliseres. -Jeg er sjokoman, og en da med sjokolade ødelegger totalt for meg, så jeg har rett og slett bestemt meg for at jeg ikke tåler sjokolade (noe som er sannere enn jeg noen gang hadde drømt om!), så alle mine kosemerker går til vin, en ektra tortillias lefse eller til is!

 

Det som ofte er vanskelig på hoteller er at man får sjeldene og store måltider, men pauser med feil mat er helt sikkert enda vanskeligere! -Sørg for å ta med deg litt frukt fra frokost/lunsj og spis dette i pausene, så får du litt påfyll (for å holde forbrenningen i gang), uten å måtte spise veldig usunn mat som settes frem! -Man kan faktisk trene for mye, men det blir helst i forbindelse med for lavt inntak av kalorier. Hvis du ikke har tatt hensyn til hvor mye du trener når du beregner inntaket ditt, så setter kroppen ned forbrenningen.

 

5kg på ett kurs er absolutt ikke dårlig! -Jeg gikk ned 3,6 på mitt forrige, og selv 3,6kg monner i det store og hele! (Jeg har nå tatt av 25,4kg tilsammen! Hadde ikke klart det uten de siste 3,6kg'ene :))

 

En annen ting er at kilo som renner av har en tendens til å renne på igjen også, så desto lenger tid du bruker på kiloene (mellom 0,5-1 kg i uka er bra, og du ligger på 0,7 i snitt! Perfekt!) , dess større er sjansen for at du klarer å holde dem borte!

 

Hold ut, pass på at du får i deg nok sunn mat og ikke mer enn 4 timer mellom hvert lille måltid! -Så skal du se at det fortsetter den rette veien for deg også!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettopp kommet hjem fra kurs med overnatting på hotell! I morgen begynner jeg på kurs nr. 2. Har bare bestemt meg for at jeg skal gå til jeg når trivselsvekta mi og da har jeg 10-13 kg igjen!! MEN' date=' kurs på hotell med innlagte spisepauser er en prøvelse og jeg strøk med glans!!! Irriterende er det også at jeg IKKE klarte 5 kg på første kurset heller!! Ikke har jeg spist sjokolade heller!!! Ikke spiser jeg noe neimat heller!!Har forbrukt litt kosemerker i helgene, men likevel hvorfor i h.....går jeg ikke mer ned i vekt? Det kan da ikke være FOR mye trim? Går som regel på trim 3 g uka.......går på støylen 1 til 2 ganger i uka og gjør jeg det de dagene det er trim sløyfer jeg trimmen. Er SÅ fornøyd med meg selv her, men VEKTA........kjøpte meg pulsklokke og!! Trimmen varer 1t20min forbrukte ikke mer enn 136 kalorier!! Tenkte det måtte være feil! Opp på støylen bruker jeg 1t og 20 min og ca 30 min. ned - forbruk: 950 kaiorier!!Tenk det! Men kiloene renner ikke av meg av den grunn! Spiser jeg for mye? Nytt kurs starter i morgen! Gruer meg..har sikkert gått opp etter denne hotellmatfråtsinga! Sjokoladepuddinga, ostekaka og karamellpuddinga var steikje god!! Men var den kortvarige lykken av nytelse vært det?? Morgendagen vil vise det!![/quote']

Så er jeg i gang med kurs 2! Motivasjonen er på topp, selv om vekta gikk opp med 300 gram! Oppdaget at jeg har hatt feil meny!! Skulle hatt meny1 og har brukt meny 2!! Ha,ha, og enda har jeg gått ned! Men det blir kanskje litt vanskelig ikke å spise havregrøten til kvelds som jeg har gjort? Kanskje jeg skal bytte om på lunch og kvelds??Ta en frukt på formiddagen og så ha den gode havregrøten til kvelds? I alle fall motivasjonen er på topp igjen. Rart dette her! Så redd jeg var og så lett det var å tenke tanken på at dette orker jeg ikke lenger. I dag har jeg og bikkja hatt oss en tur til fjells igjen! Herlig! Bikkja sprang med snuta ned i snøen som en snøplog for deretter å hoppe og sprette som en kenguru! Skyfri himmel og flott natur. Nå er kroppen sliten og følelsen av å ha gjort en god jobb er bare helt fantastisk! Bikkja ligger strak ut og er også fornøyd. Måtte bare det gode humøret og motivasjonen holde seg. Lykke til alle der andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...