Gå til innhold

ned sakte men sikkert!!!


Gjest tuftene
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en dame på 41 år som er lei av vekten min. Har gått på to Grete Roede kurs ; et nettkurs og et vanlig standard kurs. Syntes jeg fikk mest utbytte av standard kurset der en møttes face to face. Men gikk veldig lite ned. Har bestemt meg nå for å ta tak i vekten igjen. Jeg lider under den og ønsker nedgang. Jeg vil også ned pga at klær ikke passer lenger. Har sikkert et lass med tøy i skapet som ikke passer. Og desverre har jeg også kjøpt tøy i mindre størrelser i håp om at jeg skal gå ned. Dumt hva!!! :blink:

Men nå vil jeg bruke metoden sakte men sikkert fordi jeg har erfaring med at sakte går bedre enn fort. Da går en bare på en smell og fort opp igjen. Ja dette var alt for i dag. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuftene!

Ville bare ønske deg lykke til med prosjektet ditt :) Det er ikke noe gøy når klærne ikke lenger passer, og kanskje aller værst er det at man ikke har det noe bra med seg selv hvis kroppen er langt utenfor komfortvekt. Jeg skjønner godt hva du mener. Ser du skriver i gruppen for ned 20-30 kg, så regner med det gjelder deg. Uansett hvor mange kilo man vil ned, så er oppskriften den samme. Alle gram i riktig retning monner, og det beste som er er å kunne ta tiden til hjelp og ikke være alt for utålmodig. Følger du oppskriften så vil du ta av i vekt. Det må ta den tid det trenger.. Jeg har siden mars i år gått ned 15 kg, og jeg er så glad for at jeg har prioritert mitt eget prosjekt siden den tid. Jeg har også vært veldig klar på at dette skal være en livsstilsendring og ikke noen slankekur. Jeg har ikke sultet meg, men spist god og næringsrik mat. Jeg har unnet meg det jeg har hatt mest lyst på å lørdager - som oftest litt sjokolade og et par glass rødvin :) Det viktigste er at man tillater å kose seg litt i blant. Det er viktig for meg i alle fall. Kult at du velger å ta tak nå før jul da - i stedet for å vente til januar som de fleste andre antakelig gjør. Jeg velger selv å gjøre en ekstra innsats frem til 20. desember, og nå har jeg egentlig bare 2-3 kg igjen til hva jeg tror er min trivselsvekt. Det er så deilig! Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og takk for i går :blink:

 

Nå føler jeg meg skikkelig du. For jeg har ikke fått gjort noe for å gå ned i vekt. Dvs har bakt hvetekaker og spist snop. :huh:

Men men skal ikke gi meg så lett. Skal ta meg sammen nå. Veier for tiden 104 kg. Ja det er mye men det er mulig å gå ned. Vil ha mandag som veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Gir meg ikke. Jeg skal gå ned. Selv om det tar lang tid. Er ikke motivert men burde gå en tur i dag.

Spørs om ikke det blir en runde på ergometer sykkelen istedenfor. Har foreløpig ikke begynt å

veie maten. Vet ikke om jeg skal det heller. Vet sånn ca hva jeg burde spise. Mellom meny 1 og to på1300 -1600 kalorier. :unsure:

jå med alle julekakene skulle en tro at det var vanskelig å gå ned men jeg er ikke så begeistret for tørre julekaker kun de med skjokoladd i. Dessuten velger jeg å si at jeg går på medisiner som har gjort at vekten bare har økt og økt. Jeghar gått litt ned på medisinene men vet jo ikke om de er grunnen til at jeg kanskje da går litt ned i vekt. Vil uansett gjøre en egen innsats.

Ja det var slt for i

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har jeg fått ny energi til å fortsette!! Har ikke gått noe ned pga julen med all dens innhold men nå er jeg klar igjen.Jeg gikk en god tuf i går og vil fortsette litt på ergometersykkel hjemme idag. Vil ikke gi opp så lett nei. Stå på dere andre med en sunn og lett livsstil.

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Prøver igjen. Denne dagen har jeg og begynt på 5:2 dietten. Har ikke noe erfaringmed denne og vil

derfor prøve. Er litt konkurrsnsemenneske og liker å holde meg etter en plan. Så tror

på at dette skal virke for meg. Men men man vet jo ikke og sprekker en er det jo bare å fortsette.

Har lest på noen andres sider her at det kanskje var litt lite sktivitet her pga at nyttårsløftet gikk i vasken. Vil liksom ikke være blandt dem jeg heller så jeg prøver å holde det gående med nye

tiltak :D god dag til dere andre utholdende B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...