Gå til innhold

Back on track


Gjest Vixen
 Share

Anbefalte innlegg

Here we go again... Jeg har vært på "slankern" så lenge jeg kan huske. Som 15 åring veide jeg 85 kg, og maksvekt som voksen har vært 97 kg... Med en høyde på 167cm på strømpelesten, sier det seg selv at det ikke er spesielt bra. Jeg har gått ned mange kg, mange ganger. På det laveste var jeg 72 kg, men kg`ene har alltid kommet tilbake, og jeg har mistet motivasjonen til å kjempe når jeg har sett at de bare renner på igjen. Spesielt på høsten har det vært en utfordring. Kg-ene har sneket seg på like raskt som kveldsmørket, og motivasjonen for å trene er alltid så godt som fraværende så lenge det er bekmørkt ute. De siste 2 årene har jeg gått ned 25 kg, men i høst så har det jammen sneket seg på 10 kg igjen... At jeg aldri lærer.

 

Det som er forskjellen denne gangen, er at jeg går løs på kg`ene før de blir alt for mange. 10 kg er jo ille nok, men tidligere har jeg lagt på meg alt jeg har gått ned og litt til, før jeg har tatt nye grep. Jeg har meldt meg på kurs, og jeg skal gå på kurs inntil jeg har nådd trivselsvekt. Jeg skal i tillegg på hold vekten kurs, noe jeg aldri har vært på før. Målet mitt er å komme til normalvekt, det vil si at jeg må under 68 kg. Så lavt har jeg aldri vært siden jeg var 14, så jeg aner ikke om det er "mulig"... Jeg var 73 kg i sommer, og levde fint med det, men det hadde vært fantastisk å være "normalvektig" og finne en måte å holde seg der. Min motivasjon er helse, trivsel, selvfølelse og muligheten til å kjøpe klær som jeg trives i, og ikke bare kjøpe klær som passer. Jeg setter pris på om noen ønsker å henge seg på. Alt er lettere om vi er flere :)

 

Delmål1: under 80 kg

Delmål 2: 75 kg

Delmål 3: 70 kg

Mål: 67 kg

 

 

Startvekt 06.02.17: 84,9

08.02.17 (veiedag kurs): 84,3 (-0,6)

15.02.17

22.02.17

01.03.17

08.03.17

15.03.17

22.03.17

29.03.17 (siste veiing kurs 1)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again... Jeg har vært på "slankern" så lenge jeg kan huske. Som 15 åring veide jeg 85 kg, og maksvekt som voksen har vært 97 kg... Med en høyde på 167cm på strømpelesten, sier det seg selv at det ikke er spesielt bra. Jeg har gått ned mange kg, mange ganger. På det laveste var jeg 72 kg, men kg`ene har alltid kommet tilbake, og jeg har mistet motivasjonen til å kjempe når jeg har sett at de bare renner på igjen. Spesielt på høsten har det vært en utfordring. Kg-ene har sneket seg på like raskt som kveldsmørket, og motivasjonen for å trene er alltid så godt som fraværende så lenge det er bekmørkt ute. De siste 2 årene har jeg gått ned 25 kg, men i høst så har det jammen sneket seg på 10 kg igjen... At jeg aldri lærer.

 

Det som er forskjellen denne gangen, er at jeg går løs på kg`ene før de blir alt for mange. 10 kg er jo ille nok, men tidligere har jeg lagt på meg alt jeg har gått ned og litt til, før jeg har tatt nye grep. Jeg har meldt meg på kurs, og jeg skal gå på kurs inntil jeg har nådd trivselsvekt. Jeg skal i tillegg på hold vekten kurs, noe jeg aldri har vært på før. Målet mitt er å komme til normalvekt, det vil si at jeg må under 68 kg. Så lavt har jeg aldri vært siden jeg var 14, så jeg aner ikke om det er "mulig"... Jeg var 73 kg i sommer, og levde fint med det, men det hadde vært fantastisk å være "normalvektig" og finne en måte å holde seg der. Min motivasjon er helse, trivsel, selvfølelse og muligheten til å kjøpe klær som jeg trives i, og ikke bare kjøpe klær som passer. Jeg setter pris på om noen ønsker å henge seg på. Alt er lettere om vi er flere :)/>

 

Delmål1: under 80 kg

Delmål 2: 75 kg

Delmål 3: 70 kg

Mål: 67 kg

 

 

Startvekt 06.02.17: 84,9

08.02.17 (veiedag kurs): 84,3 (-0,6)

15.02.17

22.02.17

01.03.17

08.03.17

15.03.17

22.03.17

29.03.17 (siste veiing kurs 1)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - dette er nesten litt vittig, vi er omtrent heilt synkrone!!

 

Eg er 167 cm høg, veg p.t. 87,1 kilo og har eit mål om å gå ned ca 20 kilo. Mitt nettkurs starta 9.februar - og neste vegedag er 16.februar.

 

Eg har hatt stor suksess med nettkurs tidlegare, men har "gløymt" det viktige "Hold vekten"-kurset - og då er det på med kiloa på nytt...

 

To tredjedelar av klesskapet mitt støvar ned - og no har eg innført shoppestopp fram til første delmål er nådd. Det ser ut til å bli ei stund til, men er vi fleire kan eg finne motivasjonen!!

 

Eg er ganske flink til å halde meg til meny 2 - men problemet kjem når eg ikkje gidd lengre. Då er det supert å ha eit slikt fellesskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - dette er nesten litt vittig, vi er omtrent heilt synkrone!!

 

Eg er 167 cm høg, veg p.t. 87,1 kilo og har eit mål om å gå ned ca 20 kilo. Mitt nettkurs starta 9.februar - og neste vegedag er 16.februar.

 

Eg har hatt stor suksess med nettkurs tidlegare, men har "gløymt" det viktige "Hold vekten"-kurset - og då er det på med kiloa på nytt...

 

To tredjedelar av klesskapet mitt støvar ned - og no har eg innført shoppestopp fram til første delmål er nådd. Det ser ut til å bli ei stund til, men er vi fleire kan eg finne motivasjonen!!

 

Eg er ganske flink til å halde meg til meny 2 - men problemet kjem når eg ikkje gidd lengre. Då er det supert å ha eit slikt fellesskap:-)

 

Hei du Fridom :)

 

Så gøy at vi er så jevne! Da håper jeg vi kan holde følge en stund! Hold vekten kurset er nok nødvendig ja, og denne gangen skal jeg gå "hele veien" :) Det er alltid lurt å ha noen som kan holde seg i ørene når det blir tøft. Utfordringen er at man da må si i fra at "nå trenger jeg hjelp". På nett er det liksom så enkelt å bare bli borte :)

 

Jeg synes denne første uken har gått greit. Jeg har ikke vært direkte sulten, men jeg merker at jeg savner å spise i enkelte situasjoner. Det er helt tydelig at vi har noen uvaner med å spise ved Tv-en f.eks. Det sies at det tar tre uker å endre en vane, så da er det bare å holde ut i to uker til :)

 

Jeg måtte innom vekta i dag... Kjempespent på hvordan uken hadde gått, og jeg vet ikke om det er lov til å være skuffet over å "bare" se -0,8 på vekten, men det ble jeg. Til tross for at jeg har vært syk, så hadde jeg håpet på større nedgang første uken, i og med at jeg tidligere har erfart at det gjerne er første uken man har størst nedgang. Men det er jo ikke før i morgen det "gjelder", så jeg får se da, og alt ned er vel i utgangspunktet positivt!

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Fridom :)/>

 

Så gøy at vi er så jevne! Da håper jeg vi kan holde følge en stund! Hold vekten kurset er nok nødvendig ja, og denne gangen skal jeg gå "hele veien" :)/> Det er alltid lurt å ha noen som kan holde seg i ørene når det blir tøft. Utfordringen er at man da må si i fra at "nå trenger jeg hjelp". På nett er det liksom så enkelt å bare bli borte :)/>

 

Jeg synes denne første uken har gått greit. Jeg har ikke vært direkte sulten, men jeg merker at jeg savner å spise i enkelte situasjoner. Det er helt tydelig at vi har noen uvaner med å spise ved Tv-en f.eks. Det sies at det tar tre uker å endre en vane, så da er det bare å holde ut i to uker til :)/>

 

Jeg måtte innom vekta i dag... Kjempespent på hvordan uken hadde gått, og jeg vet ikke om det er lov til å være skuffet over å "bare" se -0,8 på vekten, men det ble jeg. Til tross for at jeg har vært syk, så hadde jeg håpet på større nedgang første uken, i og med at jeg tidligere har erfart at det gjerne er første uken man har størst nedgang. Men det er jo ikke før i morgen det "gjelder", så jeg får se da, og alt ned er vel i utgangspunktet positivt!

 

Ha en strålende dag :)/>

 

Trass heftig bihulebetennelse kom eg meg opp på vekta - ikkje særleg optimistisk, men jammen viste den ikkje -0,9. Det har skjedd sidan søndag - må sei at eg er veldig nøgd!! I tillegg hadde det forsvunne nokre cm - jubel!!

 

Eg veit jo eigt at dette virkar, men det er vanskelegare for kvar gong! Men merkar det og på kroppen, magen er litt mindre og den fungerer betre og:-)

 

Eg fekk råd frå kursleiar å legge inn litt vaniljekesam med frukt e.l. til kveldskos, så blir kanskje "suget" litt mindre. Det er verdt å prøve, sjølv om eg framleis er meir tiltrukke av Bamsemums enn av vaniljekesam... Men som du seier - det er berre å halde ut, så forsvinn kanskje Bamsemums-suget etterkvart.

 

Når eg blir frisk att - snart!! - er det tilbake i treningstøyet. Eg gler meg til det!! Korleis er det med deg og trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trass heftig bihulebetennelse kom eg meg opp på vekta - ikkje særleg optimistisk, men jammen viste den ikkje -0,9. Det har skjedd sidan søndag - må sei at eg er veldig nøgd!! I tillegg hadde det forsvunne nokre cm - jubel!!

 

Eg veit jo eigt at dette virkar, men det er vanskelegare for kvar gong! Men merkar det og på kroppen, magen er litt mindre og den fungerer betre og:-)

 

Eg fekk råd frå kursleiar å legge inn litt vaniljekesam med frukt e.l. til kveldskos, så blir kanskje "suget" litt mindre. Det er verdt å prøve, sjølv om eg framleis er meir tiltrukke av Bamsemums enn av vaniljekesam... Men som du seier - det er berre å halde ut, så forsvinn kanskje Bamsemums-suget etterkvart.

 

Når eg blir frisk att - snart!! - er det tilbake i treningstøyet. Eg gler meg til det!! Korleis er det med deg og trening?

 

Hei igjen du :) Gratulerer med minus 0,9!!! Det er jo helt supert, til tross for at du er syk. Håper forresten du har kommet deg på bena igjen :)

 

Jeg skal veie meg igjen i morgen, men er ikke spesielt optimistisk... Jeg har (tross bedre viten), vært innom vekta i løpet av uken, og til tross for at jeg har holdt meg stramt til dietten, og har gått turer, så ser det virkelig ikke ut som om jeg har gått ned noe :( Jeg har en middag i løpet av uken som jeg ikke har kontroll på kaloriinnholdet på, jeg la den inn som 900 kcal for sikkerhets skyld, og synes det er rart om den skal ha ødelagt hele uken...

 

Vel - i dag har jeg trent litt tyngre enn jeg pleier, får innse at jeg må legge på mer trening, så får jeg gå løs på ny uke med krum hals. Håper du har et bedre resultat enn meg!

 

Ha en strålende dag!

 

Mvh Vixen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...