Gå til innhold

Nå er det min (og din) tur til å lykkes!


Gjest MetteOls
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få lette hjerte mitt litt.. Til noen som ikke kjenner meg og som ikke dømmer meg..

Jeg er en ung jente i midten av 20 årene. Jeg er i min beste alder og har alt jeg kan ønske meg. I dag gikk jeg på vekten for første gang på en stund.. Den viste dessverre skremmende 163,8 kilo. Hjelpes meg for et forferdelig ekkelt tall. Klokken er nå cirka 02 på natten. Jeg har vært på besøk hos en venninne i kveld. Nå kom jeg hjem og bare følte for å dele dette med noen.. Noen som er i samme båt som meg. Samme tunge båt.

Livet mitt er veldig veldig fint. Jeg har god utdannelse, en jobb jeg trives i, fantastiske venninner og en fantastisk familie. Jeg flyttet for meg selv for en stund siden. Egentlig har jeg alt jeg trenger pluss mye mye mye mer. Til tross for dette kommer en og en og en kilo snikende. Jeg husker så godt i 2010.. Da veide jeg ca 110 kg.. Kiloene har sakte men sikkert økt etter dette.. I 2007 viste vekten ca 78 kg.. Jeg innser med skam og frykt at jeg nesten har lagt på meg 90 kilo på 10 år. Jeg gråter av tanken.

Jeg føler at jeg egentlig har prøvd det meste for å snu og stoppe dette. En liten periode i 2015 klarte jeg å gå ned over 15 kilo, men disse og mange flere kom fort tilbake.

Jeg vet at de fleste av dere her inne mest sannsynlig går på et Roede-kurs et eller annet sted.. Men jeg lurer til tross for det, på om noen har noen gode tips eller råd til meg angående slanking? Jeg tenker da på samtalegrupper.. Andre kurs.. Jeg er egentlig åpen for hva som helst.. Etter en krevende samtale i dag med mange tårer, sammen med min kjære mamma og tante innså jeg virkelig at det var på tide å gjøre noe med vekten.. Før det virkelig er for sent..

På mandag har jeg tenkt å ta kontakt med fastlegen min.. Jeg har aldri vært hos henne før, men håper at hun kan hjelpe meg. Jeg har virkelig prøvd å slanke meg på mange ulike måter, inkludert Roede-kurs, uten hell. Jeg innser nå at det er på tide å be legen min om hjelp. Jeg vurderer virkelig en slankeoperasjon. Men siden ventetiden er så lang og siden jeg er så ung tenker jeg at jeg helst har lyst til å klare dette uten operasjon. Det blir en spennende tid fremover.

Det var godt å dele noen ord :)

 

Med vennlig hilsen en sliten, skuffet, sint, og litt lettet jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...