Gå til innhold

IBS problemer/lav FODMAP


Gjest KariB
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er på dag tre og finner at det å kombinere en diett med lavFODMAP mot IBS (irritabel tarm syndrom) med Roede-metoden litt vanskelig. Har problemer med å få i meg nok karbohydrater, rett og slett. Noen andre som har samme problem? Eller har en god løsning? Kan ikke spise for mye frukt, grønnsaker eller gluten. Må også passe på å ikke få i meg for mye fiber i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest HanneG

Jeg er på dag tre og finner at det å kombinere en diett med lavFODMAP mot IBS (irritabel tarm syndrom) med Roede-metoden litt vanskelig. Har problemer med å få i meg nok karbohydrater, rett og slett. Noen andre som har samme problem? Eller har en god løsning? Kan ikke spise for mye frukt, grønnsaker eller gluten. Må også passe på å ikke få i meg for mye fiber i løpet av dagen...

 

Har samme problem, så har lagt fodmap'en litt på hylla akkurat nå, men har funnet masse gode glutenfrie knekkebrød som funker godt for meg (de er fra Semper, kjøpt på Meny og Rema 1000). Jeg spiser og en god del kjøleskapsgrøt/overnight oats lagd på "steel cut oats". Hvis du tåler havre er dette supert! For meg er det vanskeligste å unngå løk og hvitløk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...