Gå til innhold

Dagbok - min reise ned i vekt


Gjest Girlboss123
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Girlboss123

Her kommer jeg til å skrive om mine dager, opplevelser - oppturer og nedturer, i min reise ned i vekt.

 

Jeg er 19 år, 171 cm høy og veier per dags dato 75 kg. Jeg fikk kyssesyken i fjor og ble hardt rammet av sykdommen. Det førte til en stor, "tvunget" livsstilsendring: fra å trene flere ganger i uken og spise veldig sunt, fikk jeg ikke lov til å trene lenger, jeg ble deprimert og spiste veldig mye dritt. Det resulterte i at jeg gikk opp ca. 15 kg. I ettertid har jeg slitt med overspising. Men nå er jeg klar for en ny livstilsendring - en endring tilbake til sånn jeg levde før jeg ble syk :)

 

Onsdag 22.03.17 begynner mitt 8-ukers nettkurs. Jeg gleder meg!

 

Denne dagboken er i bunn og grunn for meg selv, men er gøy om flere vil følge med/komme med innslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Girlboss123

DAG 1 - mandag 20.03.17

 

Denne dagen har gått overraskende bra! Ikke noe søtsug i løpet av hele dagen. Jeg tror det har noe å gjøre med at jeg spiste mye godteri osv. i helgen. Det kommer nok i løpet av de neste dagene, men da gjelder det bare å greie å stå i mot :)

 

Alt i alt har dette vært en bra dag. Jeg har spist jevnt med måltider og mellommåltider utover dagen, og jogget i en halvtime etter middag. Dette spiste jeg i dag:

 

F: Havregrøt m. 2 skjer proteinpulver

Mm: 15 mandler

L: 3 knekkebrød + en liten yoplait yoghurt (Double 0% vanilje)

Mm: Appelsin

Mm: Smoothie (av skogsbær, yoghurt, vann) m. havregryn, chiafrø og tørkede tranebær (på toppen)

M: "Spenstig hverdagslaks" - oppskrift av Grete Roede

K: Mager cottage cheese m. 1 skje usukret syltetøy

 

Tilsammen ble dette 1500 kcal ca. Jeg forbrente 300 kcal på joggeturen :)

 

Håper på en like bra dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er :) du er godt i gang . Jeg startet å kurs i går . første dagen i dag så må ut å handle inn litt matvarer . skal gå en tur i dag evvnt trene litt styrke . Jeg er 44 år 165 høy ca og veier 81 kg . fjernet livmoren i fjor og la på meg endel etter dette . så nå er tiden inne for å gå litt ned igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Girlboss123

Hei, så hyggelig at du skriver her til meg, Hagimor!

 

Tusen takk, i lige måde! Spennede, det blir gøy å følge med! Ønsker deg lykke til med kurset :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Girlboss123

DAG 2 - tirsdag 21.03.17

 

I går kveld satt jeg veldig lenge oppe og øvde til en prøve jeg hadde i dag. Jeg har tidligere erfart og vet veldig godt at de dagene jeg har sovet lite (eks. 5 timer - jeg trenger ca. 8 timer) får jeg lettere søtsug, cravings eller rett og slett har mye større matlyst enn ellers.

 

Og det var akkurat det som skjedde i dag! Etter en lang skoledag med gode, sunne, regelmessige måltider, merket jeg at jeg hadde lyst på mer, mer og mer - gjerne noe karbohydrater. Jeg klarte likevel å holde i mot suget, men spiste litt mer enn det jeg "burde"/ egentlig skal. Likevel var alt det jeg spiste sunt :) Så med en treningsøkt i morgen tidlig, i tillegg til at jeg skal være ekstra flink i morgen, skal ikke dette ha noe utslag på det ukentlige kalori-gjennomsnittet - det skal jeg i hvert fall sørge for ;)

 

DAGENS MAT:

(*Mm: mellommåltid)

 

F: Havregrøt (m. vann) + proteinpulver

Mm: 15 mandler, gulrot

L: Rester: "Spenstig hverdagslaks" - oppskrift av Grete Roede

Mm: 1 liten skyr, 3 dadler, 1 knekkebrød

Mm: Appelsin, 2 weetabix m. lett melk, 10 mandler

M: Cottage cheese-eggerøre med smårettskinke og tomat

K: Bringebær, cottage cheese, "fitness" frokostblanding, syltetøy u. sukker

 

= 1830 kcal (skal egentlig spise rundt 1600 kcal...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...