Gjest Girlboss123 Skrevet Mars 18, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2017 Her kommer jeg til å skrive om mine dager, opplevelser - oppturer og nedturer, i min reise ned i vekt. Jeg er 19 år, 171 cm høy og veier per dags dato 75 kg. Jeg fikk kyssesyken i fjor og ble hardt rammet av sykdommen. Det førte til en stor, "tvunget" livsstilsendring: fra å trene flere ganger i uken og spise veldig sunt, fikk jeg ikke lov til å trene lenger, jeg ble deprimert og spiste veldig mye dritt. Det resulterte i at jeg gikk opp ca. 15 kg. I ettertid har jeg slitt med overspising. Men nå er jeg klar for en ny livstilsendring - en endring tilbake til sånn jeg levde før jeg ble syk Onsdag 22.03.17 begynner mitt 8-ukers nettkurs. Jeg gleder meg! Denne dagboken er i bunn og grunn for meg selv, men er gøy om flere vil følge med/komme med innslag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Girlboss123 Skrevet Mars 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2017 DAG 1 - mandag 20.03.17 Denne dagen har gått overraskende bra! Ikke noe søtsug i løpet av hele dagen. Jeg tror det har noe å gjøre med at jeg spiste mye godteri osv. i helgen. Det kommer nok i løpet av de neste dagene, men da gjelder det bare å greie å stå i mot Alt i alt har dette vært en bra dag. Jeg har spist jevnt med måltider og mellommåltider utover dagen, og jogget i en halvtime etter middag. Dette spiste jeg i dag: F: Havregrøt m. 2 skjer proteinpulver Mm: 15 mandler L: 3 knekkebrød + en liten yoplait yoghurt (Double 0% vanilje) Mm: Appelsin Mm: Smoothie (av skogsbær, yoghurt, vann) m. havregryn, chiafrø og tørkede tranebær (på toppen) M: "Spenstig hverdagslaks" - oppskrift av Grete Roede K: Mager cottage cheese m. 1 skje usukret syltetøy Tilsammen ble dette 1500 kcal ca. Jeg forbrente 300 kcal på joggeturen Håper på en like bra dag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagimor Skrevet Mars 21, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2017 så flink du er du er godt i gang . Jeg startet å kurs i går . første dagen i dag så må ut å handle inn litt matvarer . skal gå en tur i dag evvnt trene litt styrke . Jeg er 44 år 165 høy ca og veier 81 kg . fjernet livmoren i fjor og la på meg endel etter dette . så nå er tiden inne for å gå litt ned igjen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Girlboss123 Skrevet Mars 21, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2017 Hei, så hyggelig at du skriver her til meg, Hagimor! Tusen takk, i lige måde! Spennede, det blir gøy å følge med! Ønsker deg lykke til med kurset :)/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Girlboss123 Skrevet Mars 21, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2017 DAG 2 - tirsdag 21.03.17 I går kveld satt jeg veldig lenge oppe og øvde til en prøve jeg hadde i dag. Jeg har tidligere erfart og vet veldig godt at de dagene jeg har sovet lite (eks. 5 timer - jeg trenger ca. 8 timer) får jeg lettere søtsug, cravings eller rett og slett har mye større matlyst enn ellers. Og det var akkurat det som skjedde i dag! Etter en lang skoledag med gode, sunne, regelmessige måltider, merket jeg at jeg hadde lyst på mer, mer og mer - gjerne noe karbohydrater. Jeg klarte likevel å holde i mot suget, men spiste litt mer enn det jeg "burde"/ egentlig skal. Likevel var alt det jeg spiste sunt Så med en treningsøkt i morgen tidlig, i tillegg til at jeg skal være ekstra flink i morgen, skal ikke dette ha noe utslag på det ukentlige kalori-gjennomsnittet - det skal jeg i hvert fall sørge for DAGENS MAT: (*Mm: mellommåltid) F: Havregrøt (m. vann) + proteinpulver Mm: 15 mandler, gulrot L: Rester: "Spenstig hverdagslaks" - oppskrift av Grete Roede Mm: 1 liten skyr, 3 dadler, 1 knekkebrød Mm: Appelsin, 2 weetabix m. lett melk, 10 mandler M: Cottage cheese-eggerøre med smårettskinke og tomat K: Bringebær, cottage cheese, "fitness" frokostblanding, syltetøy u. sukker = 1830 kcal (skal egentlig spise rundt 1600 kcal...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå