Gå til innhold

SÅ ER JEG IGANG!


Anbefalte innlegg

Dette er helt nytt for meg, men gleder meg til å komme igang! Er helt grønn på alt med data så blir spennende å se om jeg får det til;) Håper dette er en fin mulighet til å å få hjelp til å gå ned noen kilo. Travel er hverdagen og tenkte nettkurs var tingen! ( Da slipper jeg også face-to-face treff og presentasjonsrunder som jeg ikke er så glad i;) Vekta viste 64,8 i dag og jeg tenkte at nå må jeg prøve grete roede kurs. Vil gjerne ned til 59-60kg som er min trivselvekt. Sluttet å smugrøyke 1.april og siden det har kiloene bare sneket seg på. Så i morra starter prosjektet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! Jeg har også meldt meg på nettkurs, av samme grunner som deg;) Har prøvd roede kurs en gang før, for tre år siden, men jeg klarte ikke møtene, det ble for kleint for meg.

Veier nå 63kg, og ønsker å gå ned til 57, som er min trivselsvekt.

Kanskje vi kan motivere hverandre? Jeg driver en del med trening, og prøver å finne balansen mellom mat og trening i en travel hverdag. Det har ofte endt med at jeg spiser for lite på dagen, og for mye på ettermiddag/kveld.

 

I morgen begynner nettkurset mitt, så da er jeg også i gang for alvor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også helt ny på Grete Roede. Jeg er 43 år, har barn med aktiviteter, full jobb og en hektisk hverdag. Vekta har løpt opp og ned de siste årene uten at jeg har fått den helt ned til ønsket plassering.

 

Jeg veier 63,8 og ønsker meg ned til trivselsvekten som ligger rundt 58-60 ett sted. (Ca 10 år jeg var fornøyd med vekta, så jeg er litt usikker på hvor den skal ligge nå... ;-) )

 

Har forsøkt med endring i kosthold og mer trening, men det er vanskelig å få til med liten egentid og hundre unnskyldninger til å skeie ut. Har tenkt at jeg ikke passer inn på Grete Roede, siden det kun er snakk om noen få kilo, så jeg er ikke av de som har et lass å ta av. Likevel tok jeg endelig kontakt med en kursholder, for jeg eier ikke nok selvdisiplin til å ta det via nettet. Jeg var på mitt første møte i går. Jeg er veldig glad for at jeg dro, og at jeg endelig er ordentlig i gang med god veiledning! Det føltes litt rart å skille meg litt ut med mine få kilo som skal ned, men det gikk fint. Blir spennende å se hvordan det blir forover.

 

Jeg har ingen venner jeg trener med eller gjør dette sammen med, og de andre på kurset hadde en del flere kilo enn meg som skal ned. Så jeg blir gjerne med og tar følge med dere, siden vi er litt mer i "samme båt". :rolleyes:/>/>

 

Utfordringen min er å finne tid til trening, og å holde meg til en diett uten at barna merker det. Det er så mange barn med negativt syn på egen og/eller andres kropp, og jeg ønsker IKKE å påvirke dette med å vise dem at jeg ikke er fornøyd med egen kropp. Så jeg må veie- og registrere mat i smug.. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil gjerne slenge meg med dere. Jeg er en dame (jente) på 35 år som ønsker å gå ned noen kilo. Jeg veier i dag 63,8 og ønsker å gå ned til min trivselsvekt som er 55 kg. Jeg kan ta til takke med 57:-) Jeg sluttet å røyke for 1 år siden. Har hatt kyssesyken etter det. Det har derfor vært lite aktivitet og energi på meg. Jeg er veldig glad i mat, men spiser ikke mye snop/brus ol. Jeg er også glad i å ta meg et glass rødvin i helgene. Jeg går ikke på kurs, men registrerer all mat selv. Jeg har gått på Grete Roede før, og vet det er effektivt. Jeg har hund, så blir en del turer på meg. Ellers har jeg en tredemølle i garasjen som skal begynne å brukes igjen. Jeg har ikke tid til å gå på treningssenter (selv om jeg elsker det) da jeg er travelt opptatt med full jobb, barn, hus, hund og mann:-)

Ønsker dere lykke til, og håper vi kan dele mange gode råd, oppskrifter og støttende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...