Gå til innhold

Spinny og Pittelilles motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var jeg endelig i gang igjen. :)

Motivasjonen har vært så og si fraværende etter at barna ble født, og det har vært stort og fortsatt er ganske stort underskudd på søvn. Men nok er nok, nå er det på tide å komme i form igjen! Målet er å gå ned ca 12 kg, begynne å trene litt og spise mindre. Jeg har spist stort sett ganske sunt hele tiden, men med litt for mange utskeielser. Jeg kommer til å telle kalorier slavisk nå i begynnelsen, har jo veldig god erfaring med at det funker. :)

 

Jeg skal prøve å rekke innom her daglig med dagsrapport.

Dagen i dag har gått riktig så bra:

Frokost: Havregrøt

Lunsj: 1 brødskive, 1 knekkebrød, makrell i tomat, 1 egg, 2 skiver skinke, Brelett, agurk, paprika, spinat, sukkererter, blomkål og tomat.

Mellommåltid: Noen skiver honningmelon, 1 banan, 1 yoghurt.

Middag: 1 laksefilet, ris, brokkoli, soyasaus

Kveldsmat: 1 Skyr

Totalt: 1508 kalorier

 

Heng dere gjerne på, hvis det er flere som vil være med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at vi er i gang igjen! :lol:

 

Håper du har hatt en fin dag. Her kommer min dagsrapport. Jeg tenkte å ligge på ca 1600-1800 kalorier daglig. I dag ble det litt lite, men har ikke vært sulten, så da er det greit. :)

 

Frokost: Havregrøt

Lunsj: 1 brødskive, 1 knekkebrød, Brelett, kalkunskinke, eggerøre, spinat, paprika, agurk, blomkål, hvite bønner.

Mellommåltid: Gulrot, kålrot, 1 banan

Middag: Kjøttboller, brun saus, potet, erter, gulrøtter

Kveldsmat: 1 Skyr

Totalt: 1350 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke innom i går med dagsrapporten, men her kommer den. :)

 

Frokost: Havregrøt

Lunsj: Falafler, couscous, salat

Mellommåltid: Banan, yoghurt

Middag: Tomatsuppe

Kveldsmat (litt feiring av kjæreste-jubileum hjemme etter at barna hadde lagt seg): Sushi, 2 glass hvitvin

Totalt: 1850 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så flink du har vært, Spinny! Topp uke så langt :D

 

Med vannkopper i huset har ikke uken gått som planlagt. Så og si null søvn siden natt til mandag på grunn av en liten gutt som er ordentlig plaget av de maaange prikkene, gjør at det meste har blitt satt litt på hold. Dårlig unnskyldning, jeg vet, men når jeg ikke får sovet og dagene likevel krever sitt, så er viljestyrken på minus når kvelden kommer.

 

Nå håper jeg derimot at lillegutt er på bedringens vei. Kan bare se noen få nye prikker siden i går, så det må jo bety at ting blir bedre. Så fælt å se hvor ille han har hatt det, kan tenke meg at de flere hundre prikkene er veldig, veldig plagsomme :(

 

I dag har jeg i alle fall startet dagen med 2 knekkebrød med banan og ost, og uansett hvordan dagen utarter seg skal jeg rapportere her i kveld.

 

Var på vekten i dag, og den viste 70,5 kg. Målet fram til jul (10 uker) er å gå ned 3,5 kg, så 21. desember skal jeg som et minimum se 67,0 kg lyse mot meg B) Jeg vet at 3,5 kg ikke er veldig ambisiøst, men for min del tenker jeg at nedgang på 350 gram i uken (i snitt) passer veldig bra.

 

Har du satt deg delmål på veien mot de 12 kg? Og når tenker du at du skal nå det endelige målet?

 

Håper dagen er fin, og gratulerer med gårsdagens jubileum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

På tide å bekjenne gårsdagens synder... :unsure:

 

Frokost: 2 knekkebrød med ost og banan. Vann.

Mm: 1/2 banan

Lunsj: 1 skive med ost og skinke. Pepsi max.

Mm: 2 fiskepinner med remulade (spiste sammen med barna)

Middag: 6 fiskepinner, 1 tortillalefse, ca. 1 ss. rømme, sweet chilisaus, salat, agurk

"Kvelds": To store porsjoner is med sjokoladetrekk, 1,5 pakke Meller. Pepsi max :angry::blink:

 

Jaja, ikke den helt store dagen altså...

 

Kjører en halv dag faste i dag, skal bare drikke (masse, og i hovedsak rent vann) fram til kl. 14. Så blir det lett mat resten av dagen. Kjekkas er på reise, så da er det faktisk lettere å gjennomføre en liten kick-start- noe jeg virkelig kjenner at jeg trenger. Må bryte denne forferdelige uvanen, og da gjør jeg det hardt og brutalt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Nå er klokken 19.15 og jeg faster fremdeles. I 14-tiden syntes jeg enda det gikk fint, så fant ut at jeg ville fortsette litt til. Bestemte meg for å ta en time av gangen, men nå innser jeg at jeg kommer til å klare meg helt til i morgen. Må innrømme at jeg allerede gleder meg til frokost - spesielt siden jeg har nystekte brød på benken :P

 

Jeg tror aldri jeg har fastet (frivillig) før, og jeg er usikker på om jeg kommer til å gjøre det igjen. Jeg er jo egentlig veldig for å spise alt med måte, og å gå sakte ned i vekt. Samtidig kjente jeg at jeg hadde behov for en kick-start for å bryte med den siste tidens dårlige vaner. I tillegg hadde jeg nok ikke klart eller hatt lyst til å gjøre det dersom Kjekkas var hjemme. Det er jo tross alt fredag :D

 

Håper det går fint hos deg Spinny, og at fredagen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille!

Stakkars lillegutt, så kjedelig med vannkopper. Våre tre hadde det i fjor, men de hadde få prikker og var ikke plaget. Høres fælt ut både for lillegutt og deg! Håper han snart er bedre. :)

Skjønner veldig godt at det ble litt usunn kveldsmat, jeg vet dessverre alt om det når man ikke får sovet og dermed ikke har noe særlig viljestyrke. Men høres jo absolutt som du er på rett spor igjen! Faste, så spennende! Det har jeg aldri prøvd.

 

Her har det vært supertravle dager med mye ekstra jobbing, så ikke fått rapportert. Men her er rapport fra de siste dagene.

 

Torsdag

Frokost: 2 knekkebrød med gulost og soft light

Lunsj: Kyllingsalat med grovt brød og grønnkålchips (jobblunsj på restaurant)

Mellommåltid: 1 banan, tre karameller (de ligger overalt på jobb, spiste noen i et svakt øyeblikk :( )

Middag: 1 wrap med pulled pork, salat og aioli (overtidsmat på jobb)

Kveldsmat: 3 knekkebrød med brunost

 

Fredag

Frokost: 1 halvt rundstykke med brie og soltørket tomat

Lunsj: 1 skive solsikkebrød med røkelaks, eggerøre og salat

Mellommåltid: 1 dobbel cortado, 1 banan, gulrot, kålrot

Middag: Svinefilet, løk, sukkererter, gulrot, ris, soyasaus

"Kveldsmat": Noen Tom&Jerry-kjeks (rester fra barna), 2 ruter mørk sjokolade, litt melon, druer og en yoghurt.

 

Fikk ikke til å telle kalorier disse dagene, men skal gjøre det i dag igjen.

 

Forresten, trener du? Jeg har ikke trent på evigheter, og skjønner ikke når jeg skal få tid til det. Når barna har lagt seg, er det stort sett jobbing på pc-en hjemme i tillegg til smøring av matpakker, klesvask, rydding og alt sånt. Vurderer å melde meg inn på et treningssenter, jeg er jo bare nødt til å begynne å bevege meg litt..

 

Ha en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Synes du har vært veldig flink denne uken - og spesielt når det er såpass travelt på jobb. Kveldsjobbing/overtid tar på, både på den ene og den andre måten. Synes du har gjort gode valg, og 3 karameller er jo innafor!! :P

 

Jeg trener to ganger i uken. Trente/trimmet mer i permisjonstiden, men da jeg kom tilbake på jobb ble det mindre aktivitet. Bestemte meg for 6-7 uker siden at jeg skal gjennomføre to økter i uken, og med unntak av denne uken har jeg alltid funnet tid til det. Lengden på øktene styrer jeg litt selv. Kjører først cardio så lenge jeg orker. Dette har variert fra 5 minutter (kun oppvarming) til 45 minutter. Og så kjører jeg styrkeprogram som tar ca. 35 minutt hvis jeg er effektiv. Det vil si at hvis jeg har dårlig tid (eller ikke er supermotivert) vet jeg at jeg kan få det gjort på 40 minutter. Hjelper selvfølgelig MYE at vi har et lite treningsrom i kjelleren da, er superglad for at vi valgte å få det.

 

Dagen i dag:

Frokost: 2 grove skiver med skinke, chilikrepsesalat og gulost

Lunsj: 1 pannekake (halvgrov) med litt sukker

Mm (på tur i skogen): 1/2 pannekake m/syltetøy, 1 liten neve goldfish

Middag: Kyllingfilet, brokkoli, bacon, litt matfløte og mango chutney.

Snacks: 1 liten neve goldfish, pepsi max

 

Var forresten veldig sulten i dag tidlig, så frokosten smakte ordentlig godt :D Har forresten følt meg mye sulten i dag, men når jeg ser hva jeg har spist er det kanskje ikke så rart. Ble nok litt lite totalt sett, men etter denne uken tror jeg at jeg tåler det :lol: :lol:

 

Hvordan har det gått hos deg?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene!! Det er virkelig min dårligste samvittighet. Jeg som trente så mye før barna ble født. Høres kjempelurt ut med eget trimrom hjemme, det ønsker jeg meg og. :P

Men vurderer sterkt å melde meg inn på et treningssenter og prøve å gjennomføre 2 økter i uka, jeg er bare nødt til å komme i bedre form! Akkurat nå er jeg småsyk, så venter til jeg er frisk igjen. :)

 

Helgen har gått ganske fint, selv om den har vært travel. Har passet sønnen til en venninne, så det var fullt hus med fire små gutter fra lørdag til søndag. :D

Det gikk ganske bra med kostholdet i helgen, ble for eksempel Grete Roede-kokosboller i stedet for masse sjokolade på lørdag.

 

Her er dagens rapport:

Frokost: Havregrøt

Lunsj: 2 knekkebrød med kaviar og kokt egg

Mellommåltid: 1 banan, 1 yoghurt

Middag: Fiskeburgere i hamburgerbrød med salat, paprika, agurk, gulrøtter og naturell kremost

Kveldsmat: 3 knekkebrød med brunost og soft light

Totalt: 1678 kalorier

 

Håper det går bedre med vannkopp-gutten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Her er min rapport fra de to siste dagene. Fornøyd med kostholdet, selv om det ikke er perfekt ;)

 

Søndag

Frokost: 2 skiver m/kaviar og majones

Mm: 1 skive m/kaviar og majones

Mm2: 1/2 skive m/skinkeost

Lunsj: 2 stk. grandiosa

Middag: 3 tacoshell m/karb.deig, lettrømme, salsa, salat, paprika, agurk, pepsi max

Dessert: En liten porsjon is

 

Mandag

Frokost: 1 skive m/Jarlsberg

Lunsj: 1 ostebriks (altfor lite mat og usunt - på farten fra det ene møtet til det andre)

Middag: Porsjonspizza m/rester fra tacoen

Snacks: 1 neve Goldfish

 

Ble gledelig overrasket da jeg gjorde et kalorioverslag av pizzaen og fant ut at den inneholdt ca. 450 kcal. Det er jo absolutt godkjent - og pizzaen var god :D

 

Guttene er tilbake i barnehagen, så alt er tilbake til normalen igjen nå. Godt! Hehe, kan tenke meg det var liv og røre hos dere i helgen!! 4 gutter som løper rundt... :lol:

 

Håper formen din er bedre og at dagen er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Rapporten fra i går er særdeles kort. Ble bare slik ;)

 

Frokost/lunsj: Rundstykke m/ost og skinke

Middag: Hamburger m/søtpotetfries, pepsi max (på restaurant)

 

Fikk gått ganske lang tur i går kveld :D

 

Hvordan går det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Onsdag

Frokost/lunsj: Rundstykke m/ ost og skinke

Middag: Litt under 1/2 pai med skinke (Stabburet)

Dessert: Stor porsjon med is, noen biter meller :unsure:

 

Torsdag

Frokost/lunsj: Rundstykke m/ost og skinke

Mm: 6 smågodt

Middag: Kylling, brokkoli, bacon, fløtesaus, noen få sweet potato fries

Kveld: 1 knekkebrød m/chilikreps i aioli, skinke og ost

 

Trening: Jogg 10 min, styrketrening i 40 min

 

En liten smell på onsdag, men men. Var på vekten i går og den viste ned 0,9 kg. Det kan man like B)

 

Håper det går bra hos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei,

 

Tenk at det er søndag allerede? Helgene flyr avgårde :o

 

Har hatt helg på matfronten også, men greit nok.

 

Fredag

Frokost/lunsj: Osterundstykke m/ ost og skinke

Mm: Vaniljeis m/sjokoladesaus (fredagskaffe på jobb)

"Mm": 5-10 smågodt

Middag: 2 shell, 1 tub, karb.deig, salat, agurk, parika, rømme, salsa

Dessert: Is (ganske mye...)

 

Lørdag

Frokost: 2 skiver, kaviar, majones, skinke, jarlsberg

Lunsj: 1 pannekake m/sukker

Dessert: Is m/sjokoladesaus

Middag: Fish and chips

Snacks: Melkesjokolade, ostepop

 

Søndag

Frokost: 2 skiver, kaviar, majones, skinke, jarlsberg

Mm: 1 knekkebrød m/brunost

Mm: 1/2 pannekake m/sukker

Lunsj: Posjonspizza m/tacorester

Middag: Ikke helt sikker, men antar det blir litt sushi :P

 

Trening: Oppvarming/lett jogg i 8 minutter, styrketrening i 40 min

 

Fornøyd med 2 økter i løpet av uken, og en vektnedgang på 900 gram. Må skjerpe meg når det gjelder is-spising!!! Skal ha besøk hele neste uke, så det kan bli noen utfordringer på matfronten pga. dette. Men jeg skal gjøre mitt beste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei, og god tirsdags morgen :)

 

Her er min rapport fra mandag.

Frokost/lunsj: 2 skiver, italiensk salat, skinke, Jarlsberg

Mm: Nutrilett bar (99 kcal)

Middag: 1,5 fiskekake, 1 grov slider bun, salat, dressing

Dessert: 1 rute sjokolade, noen druer

Kvelds: 1 skive m/omelett

 

Fornøyd med mandagen, satser på en uke som fortsetter slik.

 

Hvordan går det hos deg? Håper du titter innom snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pittelille! :lol:

Beklager at jeg har vært fraværende, men har hatt en super-travel uke med jobbreise i utlandet, lange dager på jobb og syke barn de siste dagene. Men jeg har absolutt ikke gitt opp. Forrige fredag hadde jeg gått ned 1 kg, og i dag viste vekten enda 400 gram mindre. :D

Og du har også gått ned, så supert! :) Synes du er kjempeflink!

 

Jeg er litt for trøtt til å skrive så mye her nå, men kommer sterkere tilbake i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag :D

 

Bare en kort tur innom med dagens rapport. Jeg har ikke orket å telle kalorier i dag, men tror jeg absolutt er innenfor. :)

 

Frokost: 2 brødskiver med soft light, kokt skinke og agurk

Lunsj (på kafè): 1 dobbel Cortado og et grovt rundstykke med pesto, gulost og diverse grønnsaker

Mellommåltid: Druer, eple

Middag: Svinefilet, rotgrønnsaker, potetbåter, tzatziki

Snacks: Grete Roede kokosboller, og litt av barnas smågodt-rester

 

Håper du har hatt en fin dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei Pittelille!

Godt nyttår :D

Ser at vi begge forsvant i høst. Det var en utrolig travel høst med flere jobbreiser og mye å gjøre både hjemme og på jobb. Men nå er jeg i gang igjen! Denne uken har jeg til og med tenkt å melde meg inn på trening. :lol: Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tid, men jeg er bare nødt til å finne en måte og prioritere trening på. Jeg starter med et mål med trening 2 ganger pr uke.

Jeg rekker ikke innom her hver dag, men kommer i hvert fall innom hver veiedag. :)

Håper du har det bra!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...