Gå til innhold

Mat for "lange" jobbdager?


Gjest hanake
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var veldig aktiv med Roede kosthold for et par år siden, men falt av en god stund. Nå prøver jeg sakte men sikkert finne tilbake til formen og matgleden. Jeg er glad i å lage mat og var flink til å få i meg det jeg skulle. Problemet nå er - og jobber i butikk og i hele desember jobber jeg rare og "lange" vakter midt på dagen, mellom lunsj og middagstid. Som regel begynner jeg rundt 12 og slutter rundt kl 20. Synes det er utrolig vanskelig med mat da. Som regel spiser jeg var knekkebrød med noe pålegg på jobb, tyrtil litt sjokolade når blodsukkeret daler og spiser frossenpizza, pølser eller flere knekkebrød når jeg er hjemme på kvelden.

 

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan løse tidsklemma i forhold til mat? Har lite energi til å preppe mat o forveien, selv om jeg vet at det er den beste løsningen. Alle tips og hjelp tas imot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du varme mat i mikro i pausene dine? Varmmat pleier å mette mye bedre enn knekkebrød. Fjordland har flere magre retter tror jeg, andre ferdigmatprodusenter også. Selv har jeg prøvd en god vegetarlasagne som var mager.

Hvis du sverger til knekkebrødene ville jeg spist dem med makrell i tomat for å få dem til å mette mer.

 

Ellers er rå gulrøtter, sukkererter e.l. gode for å holde blodsukkeret jevnt, og helt lovlige ift diett :D

 

Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...